korvien putkitus+suihku

• Viestiketjun aloittaja äiti-87
  • Ensimmäinen viesti
äiti-87
niin sellasta kyselisin kun esikoisellemme 1v3kk laitettiin putket korviin eilen ja läkäri kyllä sanoi että ainoastaa uidessa korvat on suojattava.. mutta voiko tosiaan kylpeä ja suihkutella päivittäin normaalisti??? vaikka vettä roiskuu paljon ja korvatkin kastuu ainakin ulkopuolelta.. meillä nimittäin kylvetään joka ilta ja tuntuu hassulta etteikö niitä pitäisi suojata millään.. mut kertokaa kokemuksia putkituksesta ja onko ollu apua siitä?? ja sit tästä suihkuasiasta.. KIITOS!!!

Hei! Korvia ei tarvitse suojata jos nyt ei suoraan korvaan suihkuta vettä... hiukset siis voi pestä kun suihkuttaa suoraan ylhäältä alas. Jos lotrataan kovasti, on hyvä laittaa sitä korvavahaa ja sen päälle vielä uimalakki tai uimapanta

Meijän esikoiselle laiettiin nyt tänän syksynä kolmanne tuubit ja toiselle ensimäiset ja mä kyllä suojaan joka ilta pienemmän (1v) korvat kun käydään pesulla. Isommalla (3v) suojaan vaan ainoastaan sillon kun pestään pää kun muuten hän ei niin hirveesti vettä roiskuta. Meille lääkäri on sanonu että aina kun on vaarassa mennä saippuavettä korviin niin sillon pitää suojata. Eikä se nyt musta niin paha homma oo laittaa niitä suojuksia korviin kun pesulla käy. Nuoremman meni jo kerran tuubit tukkoon ja jouduttiin laittaan uudet niin siksikin oon entistä tarkempi.

näin siis meillä =)

anu
ei kuulemma välttämättä tarttis suojata, mutta meillä suojataan kaiken varalta.. samoin lääkäri, joka putket laittoi oli sitä mieltä, että kannattaa laittaa..

ei kuulemma pitäis mennä vettä, jos ei tule paineella korvakäytävään..

Meille nimenomaan sanottiin että pitää suojata kun saunassa ja suihkussa käy.Ja meillä putket eivät ole auttaneet korvatulehduksiin :'( Kertokaa mitä ihmeessä tässä enää on tehtävissä?taas on kierre menossa ja antibiootit päällä...Voih :(

Täytyy sanoa kokemuksesta että tuo asia riippuu ihan lääkäristä, tai siis onko lääkäri nuori vai vanha. Vanhemmat lääkärit suosittelee ehdottomasti suojaamaan korvat kaikessa, missä on vaarana että vähäänkään korvaan vettä menisi, nuoremmat sanovat että uimisessa vain. Puhdas vesihän ei mitään tee, saippuavesi on vähä toinen juttu. Mä en ole suojannut kenenkää noiden 3 putkittettuja korvia, osasyy on jo se, että meillä saa kaikki hirveän hepulin jos menet koskemaan korviin saati että tunget sinne jotain. Joten normaalista mieluisasta (ja ennenkaikkea rauhaisasta) suihkuhetkestä tulee hirveä karjumishetki jota pelätään jo etukäteen. Joten olen sitten vain varovaisesti pessyt hiukset ja isompia käskenyt itse suojaamaan sormella korvansa. Se on nimittäin onnistunut kun lapsi saa tehdä sen itse. Muuten, putkea ei tukkoon kyllä vedellä, edes sillä saippuaisella, saa, että siihen tarvitaan kyllä vähä toiset jutut :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 13:19 ilona kirjoitti:
Meille nimenomaan sanottiin että pitää suojata kun saunassa ja suihkussa käy.Ja meillä putket eivät ole auttaneet korvatulehduksiin :'( Kertokaa mitä ihmeessä tässä enää on tehtävissä?taas on kierre menossa ja antibiootit päällä...Voih :(

Ihan sillä, että vältätte nuhaa. Koska sehän teillä varmaan saa tulehduksetkin aikaiseksi? Mä olen alkanu ite käyttää käsidesiä kaupasta pois tullessa ym. maitohappobakteerit vois tehdä osansa vastustuskykyä ajatellen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 15:39 Kirsikka kirjoitti:
\

Ihan sillä, että vältätte nuhaa. Koska sehän teillä varmaan saa tulehduksetkin aikaiseksi? Mä olen alkanu ite käyttää käsidesiä kaupasta pois tullessa ym. maitohappobakteerit vois tehdä osansa vastustuskykyä ajatellen.
No sehän tässä ihme olikin kun ei edes sitä flunssaa ollut,kun nuo tulehdukset taas tulivat,no reilu kuukausi päästiinkin putkituksen jälkeen terveenä..Tosin nyt tuli nuha,mutta tuo korvatulehdus on ollut jo muutaman viikon.Toivon todella että paranis ...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 18:22 ilona kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 15:39 Kirsikka kirjoitti:
\

No sehän tässä ihme olikin kun ei edes sitä flunssaa ollut,kun nuo tulehdukset taas tulivat,no reilu kuukausi päästiinkin putkituksen jälkeen terveenä..Tosin nyt tuli nuha,mutta tuo korvatulehdus on ollut jo muutaman viikon.Toivon todella että paranis ...

Tarkistettiinko tai tehtiinkö teillä sille kitarisalle mitään? Mä väittäisin että sielä on nyt joku muu takana mikä siellä muhii ja aiheuttaa tulehduksen. Jotkut vannoo myös luomumaidon nimeen että sillä on saatu tulehdukset pois. Mitäpä sitä ei kokeilisi lapsensa eteen, koeta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 14:15 Kirsikka kirjoitti:
[

Tarkistettiinko tai tehtiinkö teillä sille kitarisalle mitään? Mä väittäisin että sielä on nyt joku muu takana mikä siellä muhii ja aiheuttaa tulehduksen. Jotkut vannoo myös luomumaidon nimeen että sillä on saatu tulehdukset pois. Mitäpä sitä ei kokeilisi lapsensa eteen, koeta!
Juu kitarisat poistettiin samalla kun putkitettiin..No pitää tässä nyt kuulostella,antibioottikuuri loppui viikonloppuna,nythän sen taas näkee et mihin suuntaan on menossa..
Pitää tosiaan ruveta kokeilmaan "poppaskonsteja",jos tää tälläisenä taas jatkuu ja jatkuu..

Yhteistyössä