Korvauksia ?

[QUOTE="vieras";27212865]Korvauksia? Sinulle? Otapa ja mieti hetki vakavasti vastenmielistä käyttäytymistäsi tällä palstalla ja tule sitten vasta vinkumaan.[/QUOTE]

Mitä tekemistä palstakäyttäytymisellä on palkanmaksun kanssa? :D
 
"xxx"
Palkka on maksettava palkanmaksukauden viimeisenä päivänä, jollei toisin sovita. Jos palkanmaksu työsuhteen kestäessä viivästyy, määräytyy viivästyskorko korkolain mukaan.

http://www.tyosuojelu.fi/fi/palkkasaatava
 
[QUOTE="Lissu";27212944]Kyllä siitä viivästyskorkoa maksetaan, ottaisin yhteyttä liittoon.[/QUOTE]

Mun palkalla mihinkään liittoon kuuluta :D

Mut tosiaan, soittelin ja sain kuulla että palkanmaksaja on ollut lomalla ja että kuulemma palkka maksetaankin joissakin 3 viikon systeemeissä niin, että ensimmäisen 5 työssäoloviikon aikana en palkkaa saa lainkaan :D Kukaan ei työpaikalla tätä viitsinyt ilmaista kun aloitin työt vaan sanoivat, että palkka tulee 23 päivä. Kiva homma.
 
"Lissu"
Mun palkalla mihinkään liittoon kuuluta :D

Mut tosiaan, soittelin ja sain kuulla että palkanmaksaja on ollut lomalla ja että kuulemma palkka maksetaankin joissakin 3 viikon systeemeissä niin, että ensimmäisen 5 työssäoloviikon aikana en palkkaa saa lainkaan :D Kukaan ei työpaikalla tätä viitsinyt ilmaista kun aloitin työt vaan sanoivat, että palkka tulee 23 päivä. Kiva homma.
Ok, no hyvä kun homma selvisi.

Suosittelen kyllä liittymään liittoon. :)
 
"siis"
Mun palkalla mihinkään liittoon kuuluta :D

Mut tosiaan, soittelin ja sain kuulla että palkanmaksaja on ollut lomalla ja että kuulemma palkka maksetaankin joissakin 3 viikon systeemeissä niin, että ensimmäisen 5 työssäoloviikon aikana en palkkaa saa lainkaan :D Kukaan ei työpaikalla tätä viitsinyt ilmaista kun aloitin työt vaan sanoivat, että palkka tulee 23 päivä. Kiva homma.
No eihän sitten palkka ole myöhässä jos ne menee sykleittäin.
 
[QUOTE="Lissu";27212959]Ok, no hyvä kun homma selvisi.

Suosittelen kyllä liittymään liittoon. :)[/QUOTE]

En taida, liian kovat prosentit kun käteen jää nytkin suunnilleen 500 e kuussa.

Mutta raivostuttavaa kun ensin sanotaan, että kahden viikon välein tulee palkka ja nyt yllättäen ei tulekaan.
 
justjoo
Mun palkalla mihinkään liittoon kuuluta :D

Mut tosiaan, soittelin ja sain kuulla että palkanmaksaja on ollut lomalla ja että kuulemma palkka maksetaankin joissakin 3 viikon systeemeissä niin, että ensimmäisen 5 työssäoloviikon aikana en palkkaa saa lainkaan :D Kukaan ei työpaikalla tätä viitsinyt ilmaista kun aloitin työt vaan sanoivat, että palkka tulee 23 päivä. Kiva homma.
Tämä käytäntö on ihan normaalia, ei tod. näköisesti velvottaa korvauksiin. Varsinkin sellaisessa firmassa, jossa paljon tuntityöläisiä ja muutenkin iso henkilökunta, varataan palkanlaskijalle helposti sen 2viikkoa, jotta saa ainestot tehty. Tai jos kuukaudessa on vaan yksi palkanmaksupäivä, niin tunnit pitää olla toimitettu tiettyyn päivään (sun tapauksessa 3viikon tunnit, tod. näköisesti ei ole tämä ajanjakso vielä täynnä), jotta palkka tulisi esim. 23 päivä. Muuten siirtyy seuravaan palkanmaksupäivään.

Tämä on toki alussa kurjaa, mutta tasantuu sitten, eli ei tule enään niin pitkiä palkattomia jaksoja ;)

Mulla on palkkapäivä kuukauden viimeinen ja ainesto pitä olla palkanlaskijalla 20päivä, jotta otettaisiin huomioon.
 
Tämä käytäntö on ihan normaalia, ei tod. näköisesti velvottaa korvauksiin. Varsinkin sellaisessa firmassa, jossa paljon tuntityöläisiä ja muutenkin iso henkilökunta, varataan palkanlaskijalle helposti sen 2viikkoa, jotta saa ainestot tehty. Tai jos kuukaudessa on vaan yksi palkanmaksupäivä, niin tunnit pitää olla toimitettu tiettyyn päivään (sun tapauksessa 3viikon tunnit, tod. näköisesti ei ole tämä ajanjakso vielä täynnä), jotta palkka tulisi esim. 23 päivä. Muuten siirtyy seuravaan palkanmaksupäivään.

Tämä on toki alussa kurjaa, mutta tasantuu sitten, eli ei tule enään niin pitkiä palkattomia jaksoja ;)

Mulla on palkkapäivä kuukauden viimeinen ja ainesto pitä olla palkanlaskijalla 20päivä, jotta otettaisiin huomioon.
Kahden viikon tunnit meidän piti toimittaa, ei kolmen. Näin ollen oletin saavani palkankin niin, mutta ilmeisesti se ei mene lainkaan kuten pomo sanoi sen menevän vaan olenkin 5 viikkoa ilman palkkaa o_O Palkanmaksupäivät ovat 7 ja 23.
 

Yhteistyössä