Korvatulehdusten vaihtoehtohoidot..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
.. mitä muita vaihtoehtoja on kuin ab-kuuri?

Meillä on pitkään jatkunu korvakierre nyt 7kk ikäisellä tytöllä. ab-kuureja on syöty useita, putket on laitettu kertaalleen ja ens viikolla laitetaan uudet. Jälleen on ab-kuuri menossa.

Haluaisin nyt kuulla vaihtoehtoja (mielellään ei "lääkkeellisiä") ja niistä kokemuksia. Lähinnä vyöhyketerapia, suolahuone kiinnostavat mutta myös muut. Luontaistuotteita tai homeopaattisia en halua näin pienelle syöttää niiden vähäisten tutkimustulosten takia (sekä puutteellisten tuoteselosteiden takia).

Lapsi on rintalapsi ollu 6kk ikään saakka, käytössä on D-vitamiini ja maitohappobakteerit.

Me ollaan hoidettu ihan vaan kipua, ja annettu tulehduksen parantua itsestään.

On toiminut tosi hyvin, joskus on pitänyt ottaa antibiootti mutta useimmiten sitä ei olla tarvittu.

Suolahuoneesta olen kuullut pelkkää hyvää, mutta siitä ei mulla ole kokemusta korvatulehduksia ajatellen.

Todennäköisesti korvatulehduksiin on syynä joko allergiat tai asunnon homevarurio tai molemmat. Ensimmäisenä pyytäisin lääkäriltä kokeiluun allergialääkkeen jota kannattaa syöttää muutama kuukausi. Ja ruokavaliosta kaikki yleisesti allergisoivat ruoka-aineet pois muutamaksi viikoksi. Kun/jos oireet helpottaa sitten yksi kerrallaan hitaasti ruokia takaisin ruokavalioon.

Myös hajusteet, eläimet jne. voivat aiheuttaa allergiaa. Tutustu myös refluksi.fi sivuihin, myös se voi aiheuttaa korvatulehduksia.

Sitten soitto vaikka Hengitysliitto Helin korjausneuvojille, jos he voisivat tulla katsomaan onko koti heidän mielestään kunnossa.

Maitohappobakteeritkaan ei välttämättä sovi kaikille, nekin kannattaa koittaa tauottaa.

Lääkäri mietti myös allergiaa, nimittäin vauva ei suostu syömään ollenkaan hedelmäsoseita, peruna soseet sekä puurot maistuu. Mut ei kyl suostu syömään marjasoseitakaan (ei kylmiä eikä lämpimiä).

Tämä on meidän kolmas lapsi jonka korvatulehdus alkoi 7vk ikäisenä siten et tärkykalvopuhkesi. Pelkästään särkylääkkeillä ei ole pystytty menemään. Nyt odoteltiin viikko ekaoireista ja tilanne on kokoajan vain pahentunu.

Eläimiä meillä on. mutta tuntus et lapsella ois mutiaki oireita jos ois eläinallergiaa. Korvatulehduksiin ei liity flunssaa. Lääkäriepäili et oisivat rakenteista johtuvia koska tulehdukseen liittyy aina silmienvetistäminen ja myöhemmin rähmiminen.

En keksi mitä jättäisin vauvan ruokavaliosta pois.. iteltä tietty vois jättää paljonki

[QUOTE="Kaisa";24391219]tuollaiset muutama kuukausi muutama viikko kokeilut ei oikein toimi näin pienen kans.. pitäs olola esim ratvintoterapeutilta tarkat ohjeet[/QUOTE]

Miksei toimi? Varaa rav. terpeutille aika tai pyydä sairaalaan lähete. Apteekista saa allergisen korviketta joka on yhtä hyvää kun tavallinenkin, ilman reseptiäkin. Ja 7kk ikäinen pärjää muutaman viikon vaikka pelkällä korvikkeella. Ei noi jatkuvat antibioottikuuritkaan voi olla hyväksi.

Mulla on useampi "korvalapsi", joilla kaikilla kierre on helpottanut huomattavasti kun muut asiat on hoidettu kuntoon. Lääkärit sitä eivät tee, vanhempien pitää olla itse asialla.

[QUOTE="...";24391259]Miksei toimi? Varaa rav. terpeutille aika tai pyydä sairaalaan lähete. Apteekista saa allergisen korviketta joka on yhtä hyvää kun tavallinenkin, ilman reseptiäkin. Ja 7kk ikäinen pärjää muutaman viikon vaikka pelkällä korvikkeella. Ei noi jatkuvat antibioottikuuritkaan voi olla hyväksi.

Mulla on useampi "korvalapsi", joilla kaikilla kierre on helpottanut huomattavasti kun muut asiat on hoidettu kuntoon. Lääkärit sitä eivät tee, vanhempien pitää olla itse asialla.[/QUOTE]

pelkällä korvikkeella tissivauva? 7kk ei pärjää pelkällä maidolla enään ja tarvimme apua nyt akuuttiin tilanteeseen. toki ruokavaliokin on hyvä käydä läpi ja tästä jo neuvolalääkärin kanssa olemme puhuneet.

Oon ottanu ab-kuurin vasta ku on ollu pakko ja sittenkin tästäkuurin (mikä sekään ei ole aina auttanut). ab-kuuritkaan ei todellakaan ole hyväksi, mut en halua itkettää vauvaa turhaan joka on muutenki tästä kärsiny (pienikasvuinen, liikkuminen hidastunut nämä parani putkituksen myötä, mut edelleen kiinteiden syömisen kanssa on ongelmia). Todettu bakteeritulehdus ei parane särkylääkkeillä..

Toistaalta oon miettiny sitäkin et onko ne särkylääkkeetkään pitkässä juoksussa lapsen elimistölle terveellisiä. Kuluttavat myös munuaisia/maksaa. Ainut mikä meil on auttanu kipuun on ollu Burana ja nyt saimme ohjeeksi antaa Pronaxenia

[QUOTE="Kaisa";24391328]pelkällä korvikkeella tissivauva? 7kk ei pärjää pelkällä maidolla enään ja tarvimme apua nyt akuuttiin tilanteeseen. toki ruokavaliokin on hyvä käydä läpi ja tästä jo neuvolalääkärin kanssa olemme puhuneet.

Oon ottanu ab-kuurin vasta ku on ollu pakko ja sittenkin tästäkuurin (mikä sekään ei ole aina auttanut). ab-kuuritkaan ei todellakaan ole hyväksi, mut en halua itkettää vauvaa turhaan joka on muutenki tästä kärsiny (pienikasvuinen, liikkuminen hidastunut nämä parani putkituksen myötä, mut edelleen kiinteiden syömisen kanssa on ongelmia). Todettu bakteeritulehdus ei parane särkylääkkeillä..[/QUOTE]

Pärjää pelkällä maidolla ihan hyvin, kun vaan saa sitä tarpeeksi. Ei ikuisuuksia mutta pari viikkoa, niin että saatte tilanteen rauhoittumaan. Tai pelkällä rintamaidolla, rajoitat itse syömisesi vaan muutamaan ruoka-aineeseen. Ongelmat kiinteiden syömisessä ja pienikasvuisuus viittaavat myös allergioihin. Helpoiten löydät allergiaa aiheuttavat ruuat kun rohkeasti vaan pidät pari viikkoa maidolla ja sitten lisäilet ruokia per viikko takaisin.

Jos et uskalla pelkälle maidolle tiputtaa, niin anna pariviikkoa esim. maissipuuroa, bataattia ja possua, ja joku maria vaikka vadelma. Ja itsellesi samat ruuat. Jos helpottaa niin siitä on helppo jatkaa eteenpäin.

Kannattaa pitää koko ajan ruoka/oirepäiväkirjaa. Myös omat syömisesi kun kerran imetät.

Onhan teillä antibioottitipat korviin. Putkikorvia voi aina ensin koittaa hoitaa pelkillä tipoilla. Vaan teillä ei nyt tainnut olla niitä putkia? Jatkossa kannattaa muistaa että samalla tipat myös korviin kun antibiootti kuuri.

Nenään kannattaa käyttää suolaliuos tippoja aina kun nenä on vähänkin tukossa monta kertaa päivässä. Tai vaikka ei huomaisi nenän olevan tukossa, mutta korvissa on tulehdus päällä.

Ja lue refluksi sivut. Refluksi on yleinen allergia vaiva (voi johtua muistakin syistä). Mahasta nousevat hapot ärsyttävät limakalvoja aiheuttaen korvatulehduksia ja jopa astmaa. Refluksia ei aina huomaa ulospäin. Siihen voi pyytää lääkkeitä kokeeksi.

Jos lääkäri ei ota todesta vaihda lääkäriä.

Korvakynttilähoitoja jotkut käyttävät, niistä minulla ei ole mitään kokemusta.

siis ku meil ei oireilla vatsalla, ei iholla... ainoastaan nuo korvat!

Peruna/porkkana uppoaa, samote lmaissi, ihat + kala + kana ja kaikki viljat

Mut ei mitkään hedelmä tai marjasoseet.

Nenän tukkoisuutta ei ole nuiden korvatulehdusten yhteydessä ollu kuin silloin ihan pienenä.

Meil on TODELLA hyvä lääkäri sen suhteen et sillä on itellä lapset korvalapsia

[QUOTE="Kaisa";24391339]niin ja meil ei huolita tuttia eikä pulloa. 20ml oon saanu unissaan juomaan ja seki rintamaitoa[/QUOTE]

Meillä ei allergiset refluksivauvat ole suostuneet syömään pullosta tai ottaneet tuttia. Ja jos ei korviketta juo niin voi hyvinkin olla sille allerginen. Itse voit aloittaa imetysdietin, huolehdit vaan kalkin, monivitamiinit ja proteiinin saannin. Ei se lääkärille kuulu mitä itse syöt. Tiputa nyt ainakin maito ja kotimaiset viljat pois. Se on ihan turvallista.

[QUOTE="Kaisa";24391463]siis ku meil ei oireilla vatsalla, ei iholla... ainoastaan nuo korvat!

Peruna/porkkana uppoaa, samote lmaissi, ihat + kala + kana ja kaikki viljat

Mut ei mitkään hedelmä tai marjasoseet.

Nenän tukkoisuutta ei ole nuiden korvatulehdusten yhteydessä ollu kuin silloin ihan pienenä.

Meil on TODELLA hyvä lääkäri sen suhteen et sillä on itellä lapset korvalapsia[/QUOTE]

Allergiat ei välttämättä näy iholla, ne voi oireilla suolistolla ja limakalvoilla.

Noin rajuihin tulehduksiin on joku syy. Jos ei allergia niin homeet? Millainen koti teillä on.

[QUOTE="...";24391464]Meillä ei allergiset refluksivauvat ole suostuneet syömään pullosta tai ottaneet tuttia. Ja jos ei korviketta juo niin voi hyvinkin olla sille allerginen. Itse voit aloittaa imetysdietin, huolehdit vaan kalkin, monivitamiinit ja proteiinin saannin. Ei se lääkärille kuulu mitä itse syöt. Tiputa nyt ainakin maito ja kotimaiset viljat pois. Se on ihan turvallista.[/QUOTE]

en ole antanu mitään korviketta ku itellä tulee niin hyvin maitoa. Maito tuotteita ite käytän todella vähän (en juo raakaa maitoa), viljoja kyl käytän runsaasti. Mut vois kokeilla. Mut mitä vauvalle sit ilta puuron tilalle? maissia?

Nyt syömme 2 krt peruna + joku lisuke ja iltapuuron (yleensä kaura tai neljänviljan puuro).

[QUOTE="...";24391478]Allergiat ei välttämättä näy iholla, ne voi oireilla suolistolla ja limakalvoilla.

Noin rajuihin tulehduksiin on joku syy. Jos ei allergia niin homeet? Millainen koti teillä on.[/QUOTE]

meil on -75 rakennettu omakotitalo ja maatila.. et home voi olla yks vaihtoehto, tosin remonttien yhteydessä emme ole hometta tai kosteusvaurioita talosta löytäneet. Katto remontti on vielä tekemättä muuten kriittisimmät paikat on avattu (kuten kylppärin lattiat)

[QUOTE="Kaisa";24391467]Tällä hetkellä toisessa korvassa on putki joka on irtoamassa toisesta korvasta putki irtosi 2vk purkituksen jälkeen.. sillon oli tipat suoraan korvaan[/QUOTE]

Tulehdukset lykkää ne putket irti, monesti on vaikeeta saada putket pysymään kun korvat on pahasti tulehtuneet tai tulehtuvat heti putkituksen jälkeen. Pyydä vielä ne allergiatipat muutamaksi viikoksi kokeiluun.

Mä ite epäilen tulehduksiin rakenteellista syytä. Tyttö on suhteessa pienipäinen, nenä ja korvat ovat myös pienet. Lääkärit valittelee ahtaita korvakäytäviä.

Maatilan yhteyttä korvatulehduksiin oon myös miettiny.

Ongelmien syömisen kans oon ajatellu pitkälle johtuvan siitä että meillä meni se herkkyyskausi ohi. Kiinteät aloitimme 6kk iässä. Kasvu on lähteny nousuun nyt sen jälkeen ku korvat saatiin ekakertaa terveiksi (6kk iässä), samote sillon lähti heti liikkeelle (siihenasti luulen et energia oli menny sairastamiseen)

[QUOTE="Kaisa";24391483]en ole antanu mitään korviketta ku itellä tulee niin hyvin maitoa. Maito tuotteita ite käytän todella vähän (en juo raakaa maitoa), viljoja kyl käytän runsaasti. Mut vois kokeilla. Mut mitä vauvalle sit ilta puuron tilalle? maissia?

Nyt syömme 2 krt peruna + joku lisuke ja iltapuuron (yleensä kaura tai neljänviljan puuro).[/QUOTE]

Maissijauhoista voit keittää puuroa. Löytyy ihan citymarketeista jne. Ei ole hääppösen makuista, vadelmakiisseliä vaikka sekaan. Ja sitten peruna ja liha tai bataatti ja liha. Noilla koita muutama viikko ja itse sama dietti.

[QUOTE="...";24391498]Tulehdukset lykkää ne putket irti, monesti on vaikeeta saada putket pysymään kun korvat on pahasti tulehtuneet tai tulehtuvat heti putkituksen jälkeen. Pyydä vielä ne allergiatipat muutamaksi viikoksi kokeiluun.[/QUOTE]

mul on lääkärin määräyksestä aeriusta mitä olemme käyttäneet nyt viikon (ku viikko sitten alkoi silmät vetistään ja syyksi epäiltiin heinä-allergiaa). Tänään sit selvis et viikossa on korivien tilanne pahentunu jälleen ja uusi putkitus on edessä

Yhteistyössä