Korvatulehdus - mistä tietää kotona?

Vinkkejä kaivataan, voiko kotikonstein jotenkin todeta korvatulehduksen ihan pienillä, jotka eivät vielä itse osaa ilmaista kipua? Monet sanovat, että 'kyllä sen sitten tietää, kun on korvatulehdus', mutta olen myös kuullut päinvastaista. Meillä nyt reilun vuoden ikäinen lapsi, jolla nyt ollut pari tuskaista yötä, alkoi kuumeella, nyt oikein kunnon flunssa päällä ja kuumetta. Illalla haroi myös korvaansa ja yöllä valittaa, mutta päivällä ei näitä tee. Samaan aikaan on nyt kyllä puhkeamassa poskihampaat, ikenet pullottavat aika tavalla.
Monesti aiemmin olemme käyneet tarkastuksessa varmuuden vuoksi, jos flunssa jäänyt päälle pitemmäksi aikaa, mutta vielä ei kummallakaan lapsista (2 ja 1) ole ollut yhtään korvatulehdusta.
Varmastihan ei sitä voi tietenkään kotikonstein todeta, mutta kiinnostaisi vaan tietää, onko arvaukset osuneet kohdalleen.
 
Meillä ilmeni kahdella ensimmäisellä se aina yskästä, jolloin tiesin mennä hakemaan kuuria..

Tällä kolmannella ei ole vielä moista onneksi ollut, mutta aion nyt käydä tarkistuttamassa kun yöt on ollut levottomia, vaikkakin ne on ollut aina, mutta haroi pariin otteeseen korvaansa tuossa..

Sinuna kävisin katsastamassa ne korvat lääkärillä..
 
levottomat yöt,ruokahaluttomuus oli meillä oireena.itse myös kävin pari kertaa näyttämässä korvia "turhaan"ja ei ollut mitään mutta kyllä sit kolmannella kerralla jo oli..yleensä ovat tosi kipeitä ja makuuasento ei miellytä mutta sitten on tuon oman tytön kanssa oppinut että oireet voi olla hyvinkin epämääräiset :|
 

Yhteistyössä