Korvatulehdus ja päivähoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
lapsellani 1,5 v. todettiin tänään korvatulehdus. On nukkunut ja syönyt tosi huonosti. Mutta sairaslomaa ei kirjoitettu enkä muistanut pyytää :/ Saako saikkua korvatulehduksesta, jos ei kuumetta ole?

kyllä meillä on aina kirjoittanut automaattisesti 3 päivän sairasloman reilu 1-vuotiaalle.. korkeintaan kolmantena päivänä olisikin sitten ollut hoitokuntoinen.

Meillä todettiin korvatulehdus lauantaina ja maanantaina meni ihan normaalisti päivähoitoon. Kuumetta ei ollut missään vaiheessa ja lapsi oli hyvässä kunnossa. Söi ja joi normaalisti, normaali vireystila eikä korvaan enää sattunut.

kyllä on tapana, että ainakin korvatulehdusdiagnoosia seuraava päivä ollaan levossa. Eihän lapsi edes jaksa olla hoidossa, jos yö valvottu korvakipujen takia :( Onneksi hoitolasteni vanhemmat tajuavat tämän ja automaattisesti lääkärit ovat saikkua kirjoittaneet. Hoida lapsesi nyt kuntoon ja anna levätä! Antibioottikuurikin väsyttää.

ensi kerralla pyytää sairaslomaa. On lapselle ikävää olla hoidossa korvakipuisena :( Eikä päiväkotien kai ole edes pakko ottaa korvatulehduslasta heti hoitoon? En tiedä. Mutta kyllähän jo järkikin sanoo, että eihän lapsi silloin terve ole.

Miksi korvatulehduksesta kärsivää lasta ei voi viedä hoitoon? En nyt sano, että ite veisin, mutta esim. meidän kuopuksella oli yli puoli vuotta kestänyt korvatulehdus.. jos tuo olis silloin ollut päiväkodissa ja minä töissä niin olisko mun pitänyt niin kauan olla pois? :o kuumetta ei kertaakaan ollut missään vaiheessa.. ( ja tuon reilun puolen vuoden jälkeen oli vajaan viikon tauko kun se taas jatkui melkein puoli vuotta.. vuosi meni siis jatkuvassa korvatulehduksessa.. |O )

lääkärit ei kirjoita täälläpäin, ku 1 yhden pvän saikkua, jos ei kuumetta.. :( mä en tajua, miks toi kuume on niin ratkaiseva.. :( voihan laps olla muutenkin niiden korvien vuoksi kipee.. :(

Olen hoitanut montakin korvakipuista lasta :( Monesti saikkua saa, mutta vanhemmat eivät työkiireiltään ehdi hoitamaan sairasta lasta kotona..... Tosi säälittävää lapsen puolesta. Lapsi tarvitsisi kipeänä erityishuomiota ja lepoa, mitä päivähoito ei voi tarjota :/