Korvatulehdus ja hoitoon vieminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Meidän 1v 3kk sai maanantaina elämänsä ensimmäisen antibioottikuurin korvatulehduksen takia. Kuumetta ei ole (ei ole ollutkaan), mutta on kovin räkänen ja yskii. Melko hyväntuulinenkin on, mutta aika väsynyt. Nytkin nukahti päiväuniaikaan syliin, vaikkei ole ihan vauvanakaan koskaan syliin nukahtanut.

Mietin vaan tässä, että viitsiiköhän tuota vielä huomennakaan viedä hoitoon? Kun ei ole kuumettakaan.. Mutta pilaankohan toipumisen, jos laitan lapsen hoitoon, jossa ulkoillaan normaalisti jne. Enkä kyllä ole ihan varma, miten lapsi jaksaa esim. odottaa päiväuniaikaa kun nytkin meinasi pystyyn nukahtaa.

Ja nyt kun tätä kirjoitan, niin taidan kyllä jo tietää, mitä kannattaisi tehdä.:D Mielipiteitä olisi silti kiva kuulla ja mitä itse tekisitte? Mä olen siis nyt ensimmäistä päivää tälle viikolle kotona kun mies oli ma-ti, joten töistä poissaolo ei ole mikään kauhean iso ongelma.

Kotona pitäisin.

Se 3 päivän sairaanlapsen hoitovapaa ei kylläkään tarkoita sitä että kumpikin vanhempi voisi olla sen 3 päivää palkallisesti lasta hoitamassa vaan siis yhteensä 3 päivää ja sen jälkeen palkatta.

[QUOTE="vieras";25820495]Kotona pitäisin.

Se 3 päivän sairaanlapsen hoitovapaa ei kylläkään tarkoita sitä että kumpikin vanhempi voisi olla sen 3 päivää palkallisesti lasta hoitamassa vaan siis yhteensä 3 päivää ja sen jälkeen palkatta.[/QUOTE]

Silleen se vaan menee että molemmilla meilläkin on se 3pv. Viimeksi pidemmän taudin aikana mies oli ensin ja sitten mä jatkoin ne omat 3pv palkallisena. Mä olen nyt toista päivää kotona ja jos tarvis huomisen jälkeen ni mies jatkas.

[QUOTE="vieras";25820495]Kotona pitäisin.

Se 3 päivän sairaanlapsen hoitovapaa ei kylläkään tarkoita sitä että kumpikin vanhempi voisi olla sen 3 päivää palkallisesti lasta hoitamassa vaan siis yhteensä 3 päivää ja sen jälkeen palkatta.[/QUOTE]

TOTTA.

Meillä lapsi menee päiväkotiin, jos kunto antaa sille myöten. Jos kunto ei kestä päiväkodin menoa, niin sitten ollaan kotona.

Se oliko kyseessä korvatulehdus tai joku muu tauti, sillä ei ole väliä. Kuumeen jälkeen yksi normipäivä välissä.

Meillä oli juuri 10 päivän antiboottikuuri ja se ei todellakaan ollut esteenä päivähoitoon menolle.

Yhteistyössä