Korvatulehdus aikuisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millainen on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millainen on

Vieras
Mulla oli viikko sitten hirvee räkätauti joka on nyt kyllä mennyt ohi. Mutta toinen korva on nyt tosi outo, ei varsinaisesti särje, mut on vähän kipeä ja tosi meluarka, tuntuu ettei kestä mitää kovia ääniä tai kolahduksia. Eilen meni minuutiksi ihan lukkoon, humisi vain, mut se meni sitten ohi. Mulla on kerran aikuisiällä ollut korvatulehdus ja se ei särkenyt, mut en muista millaset oireet oli.
Onko kellään ollut ja millaisilla oireilla?

Minulla on ollut kolmesti aikuisiällä. Ensimmäinen oli lievä, silloin vain kutitti korvakäytävää. Toinen oli todella ärhäkkä. Korva meni kahdeksi tunniksi lukkoon ja sitten iski sellainen kipu, että oksat pois. Kolmas ei ehtinyt kovin pahaksi, koska varasin lääkäriajan heti, kun korva meni lukkoon (en ihan siinä sekunnissa, mutta heti kun tajusin, ettei aiokaan aueta). Kolmas tuli influenssan jälkitautina, muut ihan omia aikojaan.

mulla on nyt kolmas korvatulehdus vuoden sisällä. Joka kerta tulehtuneen korvan puoli päästä ihan "tukossa", korva lukossa, kuulo heikentynyt korvasta ja päässä humisee. Nyt viimeisimmässä oli oireena myös huimausta (korvassa sijaitsee tasapainoelin) Mitään kovaa kipua ei ole ollut, lähinnä jatkuvaa paineentunnetta ja jomotusta.

Yhteistyössä