Korvatulehdus aikuisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mullako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mullako

Vieras
Onkohan mulla?
Kun olen putsannut korviani niin usein tullut veristä vaikkua? Tätä jaykunut tosiaan kuukauden ainakin. Korvia kutittaa usein. Eli teksi mieli kaivella tulitikulla tmv.
Olen luullut et johtuu homeesta mitä meillä ehkä on ja jota nyt tutkitaan.
Eilen alkoi pistämään toiseen korvaan tonne käytävään. Pistäminen jatkuu ja tuntuu semmoinen pieni paine... Korva myös rutisee kun liikutan leukojani. Tulehdusko?

Mulla on viimeisen vuoden aikana tuntunut olevan monta korvatulehdusta, ja ne kaikki on tullut siitäk, kun olen puhdistanut vanupuikolla korviani. Ennen ei ole tullut, mutta nyt jostain syystä, kun kaivelen korviani, on muutaman päivän päästä korva kipeänä ja tukossa ja täynnä jotain mäskiä.

Johtuisko lapsillakin joskus korvatulehdukset siitä, kun niiden korvia puhdistellaan?

Korvatulehdus tarkoittaa tulehdusta eli märkää tärykalvon TAKANA, joten ulkokautta sitä ei pysty mitenkään aiheuttamaan, ellei tärykalvossa ole reikää. KORVAKÄYTÄVÄTULEHDUKSEN eli eksternin otiitin sillä kaivelulla sen sijaan saa kyllä aiheutettua.

Mut tarviiko tässä tk:hon soitella?
Ei tää kipu nyt ole paha mut yltyykö se? Täällä loppuu päivystys pian (30km) ja siirtyy sit 70km päähän :( Et pitäisikö kumminkin käydä näyttää?
Saman puolen leuan alla tosta korvasta vähän alas tuntuu kans kummalta. En ole nyt aikoihin korviani kaivellut...

Ei tää kipu nyt ole paha mut yltyykö se? Täällä loppuu päivystys pian (30km) ja siirtyy sit 70km päähän :( Et pitäisikö kumminkin käydä näyttää?
Saman puolen leuan alla tosta korvasta vähän alas tuntuu kans kummalta. En ole nyt aikoihin korviani kaivellut...

Korvatulehdus paranee useimmiten ilman lääkekuuriakin, joten buranaa vain kehiin, jos tarvii. Kohta se tod.näk. paranee. Näin se on mulla ja pojallanikin mennyt.

Kuulostaa mahdolliselta tulehdukselta mutta lopeta niiden korvien kaiveleminen. Vaikku kuuluu korvaan korvia ei muuten tarvii puhdistaa muuta kuin suihkussa puhdistaa korvanlehti vedellä ja saippualla. Ja jos vaikkua oikeesti tulee liikaa se puhdistetaan terveyskeskuksessa huuhtelemalla korva.

No jos on jatkunut jo KUUKAUDEN eikä oo järkyttävästi pahentunut niin ei sulla kyllä oo mitään asiaa sinne päivystykseen nyt. Huomenna soittelet aikaa omalle lääkärille/asemalle. JA LOPETAT SEN KAIVELUN!

EN OO KAIVELLU!!!! Kirjoitin et kutisevat ja TEKISI MIELI kaivella!!!!

Kutina jatkunut kk mut tää KIPU ALKOI EILEN. Välillä tunnen kivun myös toisessa korvassa. Kipeä korva tuntuu kuin sieltä ihan just ja kohta valuis jotain. Mut ei oo mitään tullu :/

Onkohan mulla?
Kun olen putsannut korviani niin usein tullut veristä vaikkua? Tätä jaykunut tosiaan kuukauden ainakin. Korvia kutittaa usein. Eli teksi mieli kaivella tulitikulla tmv.
Olen luullut et johtuu homeesta mitä meillä ehkä on ja jota nyt tutkitaan.
Eilen alkoi pistämään toiseen korvaan tonne käytävään. Pistäminen jatkuu ja tuntuu semmoinen pieni paine... Korva myös rutisee kun liikutan leukojani. Tulehdusko?

Tossahan lukee että KUN OLEN PUTSANNUT KORVIANI?!? Niin miten niin et ole kaivellut?!?!

[QUOTE="Lissu";22704428]Kyllä se korvatulehdukselta kuulostaa. Mä varaisin ajan lääkäriin huomisaamuna ja siihen asti särkylääkettä tarpeen mukaan.[/QUOTE]

Lisään että täällä päin olisi ihan turha pyrkiä päivystykseen lapsen korvatulehduksen vuoksi, saati aikuisen. Ei sinne oteta ellei ole suunnilleen hengenlähtö lähellä.

Yhteistyössä