Korvatulehdus aikuisella? Oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylmäkkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylmäkkö

Jäsen
28.04.2013
526
0
16
Mulla oli virusperäinen flunssa noin kuukausi sitten. Viikonloppuna iski jo uusi (tai se vanha sitten tuli takaisin) kurkkukipu, nuha ja yskä. Nyt nielastessa, yskiessä ja muutenkin koskee korvaan... Samaan korvaan, jonka puolen kurkkukin on kipeä. Onkohan korvatulehdus iskenyt muhun? En ole sairastanut korvakipua 35 vuoteen .

[QUOTE="vesimeloni";28445673]Mulla ainoat kaksi korvatulehdusta on ollut aikuisena. Tulehtuneessa korvassa (kova) särky ja paineen tunne ja korva lukossa.[/QUOTE]

Tämmönen mullakin oli. Ja antibiootin ja parantumisen jälkeen vielä kaksi viikkoa korva lukossa. Ja ihan kuin vettä täynnä.

Minulla ollut pistävää kipua korvassa flunssan yhteydessä. Kipuun olen ottanut buranaa. Lääkärissä en ole aikuisena käynyt korvakivun takia, koska aina oireet ovat menneet parissa päivässä ohi. Aikuisten korvatulehdusta ei aina tarvitse hoitaa antibiooteilla.

Flunssassa minulla on usein paineentuntua ja kipua korvassa, etenkin jos tuuletus ei toimi. Ne säteilee siis herkästi minulla korviin. Korvatulehduskipu sitten taas oli ihan järjetön, jatkuva särky johon ei auttanut edes särkylääkkeet.

Yhteistyössä