Korvan takana patti ja tosi kipeä vielä. Onko kellään muulla ollut tällaista ja mikä se mahdollisesti voisi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikähän

Vieras
Onko tuossa luun päällä heti korvalehden takana ( ei ala eikä yläpuolella) rauhanen mikä voisi turvota ja olla tosi kipeä? Kooltaan tuo on n
Itseasiassa se on vielä suht usein turvoksissa ja kipeä. cm halkaisijaltaan. Kipu säteilee leukaluuhun ja päälaelle päin ja silmäkin tuntuu aralta.

Tiedän,että tämä menee taas ohi päivässä parissa ja sit on normaali,mut mitä ihmettä tää voisi olla.

Olen menossa työterveyslääkärille viikon päästä,mut silloinkaan tuskin tuo on turvoksissa.

Tulee tosiaan usein silloin kun olen tulossa kipeäksi ja sen jälkeen. Kipeyteen riittää pieni nuhamainen olo ja aivastelu

Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan,että missä tämä kipu on.

Mulla oli pari viikkoa sitten flunssa ja kun se oli mennyt jo ohi niin korvan takaa alkoi vihlomaan ja tunsin siellä patin. Kipu kesti varmaan viikon ja sen jälkeen loppui joko itsestään tai ehkä se auttoi kun aloin pitämään kaulalla huivia.

eli tuo on varmaan joku rauhanen vain mikä vihottelee kun ei ihan teräskunnossa

Onko muilla ollut tuossa kallonpohjan molemmin puolin rauhaset myös turvoksissa tai kipeinä