Korvakuumemittarit!

Minkälaisia kokemuksia? Onko hyvä? Tilasin sellaisen ja en oikein tiedä pidänkö sen! Suppilot on aika kalliita, mutta en kyllä ole niitä joka kerta vaihtanut kun olen lapsen kuumetta yrittänyt mitata. Eihän ne nyt siitä likaannu.

Meillä on ollut alusta asti käytössä enkä pois vaihda. En todellakaan ala peräsuolesta mittailemaan ja juoksemaan perässä... En minäkään aina vaihda suppiloa, yleensä kun yksi tauti mennyt ohi, otan uuden, mut sama tauti samalla "päällä" mitataan ja riittävän tarkka on ollut minun mielestäni. Ja sillä ne lääkäritkin nykyisin mittaa....

Braunin mittari meilläkin käytössä, ja tyytyväinen olen. Uusia suppiloita ei oo tarvinnu vielä ostaa, joten en hintaa tiedäkään (onneksi), mutta pienen testailun jälkeen olen huomannut ettei tulos muutu miksikään, vaikka samalla päällä mittaisi useammankin kerran. Tietty jos kovasti tulee päähän vaikkua, niin sitten kantsii vaihtaa kerrankin jälkeen.

Meillä myös braun. Suppilot maksaa hunajaa! et ei niit saman taudin aikana raaski joka kertaa vaihtaa. Mut olenhuomannut, et antaa vääriä lukemia, jos on jo moneen kertaan käytetty suoja.
Ihan pienellä vauvalla, joka ei juuri hanttii pistä voi peppumittari olla näppärämpi. Meidän toisella tytöllä oli ainakin aluksi niin pienet korvat, ettei tainnut oikein tärykalvolle sillä koneella päästä.

Silppu
Meillä on Braunin korvakuumemittari ja jokainen mittauskerta antaa eri tuloksen. En ole siis tyytyväinen. Olen käyttänyt suppilon sijasta joskus tuorekelmua, eikä se muuttanut mittaustulosta. Apteekeissa on muuten myynnissä uusi vastaavan tyyppinen otsamittari. Itse olen kiinnostunut siitä.

meillä braun käytössä ja on ihan korvaamaton vekotin. sillä on hyvä mitata itseltäkin kuume, jos on vaikka nuhassa ja aamulla töihin lähdössä ja haluaa pikaisesti tarkastaa onko kuumetta vai ei. ja meidän tyttö ei tasan taatusti ole puolen ikävuoden jälkeen pysynyt 2 minuuttia paikallaan, joten pyllystä ei kuumetta todellakaan pysty häneltä mittaamaan. lisäksi kakka tulee sormille aina, jos yrittää. lisäksi neuvolasta sanottiin, että peräsuoli saattaa kärsiä siitä, että jatkuvasti ronklataan ja ärsytetään sitä mittarilta. miettii siinä sitten tuota ärsytyksen määrää jos vauvalla vaikka on joku pitempikestoinen tauti ja pari kertaa päivässä haluais kuumeen tarkistaa. ja kyllä meillä tuo mittari antaa jokaisella mittauskerralla lähes saman tuloksen. se on vaan harjoittelusta kiinni ja pitää olla joka mittaus samasta korvasta ja samalla tavalla ottaa korvasta kiinni. siellä ohjeissahan oli, että lapselta korvasta pitää ottaa kiinni eri tavalla kuin aikuiselta, jolloin korvakäytävä oikenee suoraksi, että mittaustulos saadaan luettua sieltä tärykalvolta. eikä meilläkään vaihdella niitä suppiloita edes ihmisten välillä. paidanhelmaan olen pyyhkinyt vaikut pois siitä suppilon päältä ja vaihdan vain, jos mittaan korvatulehdus-potilaalta tai suppilo on niin likainen, ettei lähde puhtaaksi pyyhkimällä.

minä sain esikoiselleni lahjaksi sellaisen, todella epäluotettava, vaikka vaihtaa suppiloita ja pattereita, muutenkin olen huomannut että vanhanaikainen mittari on paras, jos tarvii lukemia mutta mitäs sillä luvulla tekee??????????????? kyllä sen tunteen näppituntumalla onko kuumetta.

Meillä on myös digitaalinen tavallinen, ja uudelle vauvalle saatiin tuttimittari? Just joo; ei edes syö tuttia.

vanhanaikainen mittari menee kätevästi minuutti pepussa ja jos on kuume noussut samoilla huudoilla suppoa peliin!

Yhteistyössä