Korvaako posti jos paketis sisältö on hajonnut matkatessa määränpäähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Korvaako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Korvaako

Vieras
Postissa tullut tavara on parista kohdasta rikki.
Miten posti korvaa tämän ?

Voiko tuota pakettia lähettää myyjälle takaisin ilman kustannuksia ?
Vai pitääkö maksaa nuo postikulut jos lähetän takaisin.

Onko myyjä yritys vai joku yksityinen henkilö? Yritykselle voi palauttaa ja jos heillä on asiakaspalatustunnus, niin se on ilmaista. Postin korvaukset on luokkaa postimaksut takaisin, jos ei ole vakuutettu lähetys.

Kannattaa olla yhteydessä sinne myyjään ennen palautusta.

Höpölöpö

Ihan yksityinen henkilö, en halua tuotetta koska osa meni rikki postin kuljetuksessa. Voinko siis palauttaa tuotteen ilman kuluja takaisin ostajalle, saako myyjä korvaukset siitä hänen tuotteesta mikä on rikki kun palautan sen?

Ostin tuotteen postiennakolla tänään, onko mahdollista saada summa takaisin minkä maksoin jos huomenna heti käyn postissa sanomassa tuosta. Ettei se raha ehtisi menemään myyjälle ja saisi rahojani sitten hänen taas tarvitsisi palauttaa rahani minulle.

Ihan yksityinen henkilö, en halua tuotetta koska osa meni rikki postin kuljetuksessa. Voinko siis palauttaa tuotteen ilman kuluja takaisin ostajalle, saako myyjä korvaukset siitä hänen tuotteesta mikä on rikki kun palautan sen?

Ostin tuotteen postiennakolla tänään, onko mahdollista saada summa takaisin minkä maksoin jos huomenna heti käyn postissa sanomassa tuosta. Ettei se raha ehtisi menemään myyjälle ja saisi rahojani sitten hänen taas tarvitsisi palauttaa rahani minulle.

Onko tuote siis ollut asianmukaisesti pakattu?
Jos myyjä on ryssinyt paketoinnissa, on se hänen syynsä ei postin.
Ja silloin sun täytyy sopia asia myyjän kanssa.
Jos tuote on ollut asianmukaisesti paketoitu ja se on hajonnut postin kuljetuksessa on postilla vastuu. Silloin yhteys postiin. Sun pitää ottaa mukaan tuote ja paketti, että näkevät miten paketoitu.

Aika kauan meni korvauksen saamisessa kun posti oli tiputtanut lattialle särkyvää merkinnällä varustetun lähetyksen ja osa tuotteista oli hajonnut. Myyjänä olin minä ja ostaja setvi postin kanssa.

Ilman kuluja et voi palauttaa kun olet paketin vastaanottanut.
Posti ei voi pysäyttää tilisiirtoa, sehän antais huijareille vapaat kädet kun kävis seuraavana päivänä peruuttamassa maksun...

Ei onnistu. Sinun olisi pitänyt avata paketin postissa virkailijan nenän alla ennen kuin maksoit (tämähän on koko postiennakon idea).

Tuotteen myyjältä en saanut ennen ostoa tuotteesta mitään kuvaa netin kautta, joten vika voi olla myyjänkin. Joudun siis odottamaan että myyjä saa rahansa postilta sitten vasta pääsen palauttamaan paketin myyjälle ja myyjä voi maksaa rahani takaisin ? Jos kerta ei postin raha maksua voi estää myyjälle.

Tuotteen myyjältä en saanut ennen ostoa tuotteesta mitään kuvaa netin kautta, joten vika voi olla myyjänkin. Joudun siis odottamaan että myyjä saa rahansa postilta sitten vasta pääsen palauttamaan paketin myyjälle ja myyjä voi maksaa rahani takaisin ? Jos kerta ei postin raha maksua voi estää myyjälle.

Edelleen... JOS myyjä on pakannut tuotteen väärin, niin ettei esim. lasille ole ollut riittävästi pehmustetta ja lasi on sen takia hajonnut matkalla posti EI korvaa yhtään mitään.
Ja kukaan muu ei voi sitä todistaa kuin sinä, jolla se avattu paketti on. Eli menet sen lähetyksen kanssa postiin ja selvität asian siellä.

Myyjän kanssa joudut asian setvimään JOS posti ei ole ns. syyllinen.

Kyllä ne rahat menevät myyjälle. Kun ostit tavaran, se siirtyi heti sinun omistukseesi. Posti on siis rikkonut sinun tavarasi. Posti ei korvaa mitään, ei lähettälle, eikä vastaanottajalle.

Yhteistyössä