Korvaako laaja kotivakuutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karussa

Aktiivinen jäsen
24.11.2006
5 318
1
36
lapsen tihutyöt? Poika sitten eilen kaato mehulasillisen mun läppärin päälle... :headwall: Eikä näppäimistö toimi ollenkaan! |O Mun puhelimenkin se on rikkonut jo.
Joo mun oma vika varmaan mutta kun kaikkien arvokkaiden tavaroiden pitäis leijuu katon rajassa jos meinais ettei toi tuholainen pääsis käsiks niihin...

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
lapsen tihutyöt? Poika sitten eilen kaato mehulasillisen mun läppärin päälle... :headwall: Eikä näppäimistö toimi ollenkaan! |O Mun puhelimenkin se on rikkonut jo.
Joo mun oma vika varmaan mutta kun kaikkien arvokkaiden tavaroiden pitäis leijuu katon rajassa jos meinais ettei toi tuholainen pääsis käsiks niihin...

Riippuu sinun vakuutusehdoistasi, tutustu niihin. Näppiksen vaihto/puhdistus ei ole aina iso juttu, joten ehkä vakuutuksesta ei saa paljon irti oma vastuun jälkeen. Puhelin - riippuu iästä ja ovh. hinnasta ja ehdottomasti vakuutusehdoista, saatko mitään vakuutusyhtiöltä.

Kyllä. Tai meillä on joku Fennian kotivakuutus, en oo varma onko laaja? En yhtään muista tähän hätään mut sanoivat että korvaa kaikki tollaiset koirien ja lasten tihutyöt, mutta myös esim. jos laitat vahingossa pyykit vaikka 95 ja menee pilalle. Tottakai joku omavastuu näissä mutta käskivät ottaa heihin yhteyttä pienimmästäkin, korvaa yllättävän paljon kuitenkin. Tietokoneen nyt korvaa ainakin! En oo varma oliko kännyköissä ja tietsikoissa vähän korkeempi omavastuu mutta kannattaa kysyä.

Meillä meni kotivakuutuksen piikkiin mm. kun lapsi kuolasi puhelimen rikki ja koira söi silmälasit. Meillä on vakuutus tapiolassa. Tosta koirasta ja laseista sanottiin, että jos toiste käy sama, niin silloin sitä ei enää korvata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä meni kotivakuutuksen piikkiin mm. kun lapsi kuolasi puhelimen rikki ja koira söi silmälasit. Meillä on vakuutus tapiolassa. Tosta koirasta ja laseista sanottiin, että jos toiste käy sama, niin silloin sitä ei enää korvata.

Niin ja meillä vaan ihan tavallinen kotivakuutus, ei mitään lasten vahinkovakuutuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja :
meillä korvasi kun läppärin päälle lapset kaatoi hernekeitot..... mutta olen kuulluut että kaikki vakuutusyhtiöt ei korvaa... meillä vakuutukset nordeassa...

meillä saattaa olla kanssa noi vastuuvahinkovakuutukset... en oo varma... enkä pääse nyt tarkastaa kun en oo kotona... meillä siis nordea korvasi niin että saatiin uusi läppäri.... meillä samalla hajosi astianpesukone niin menivät yhdellä omavastuulla vaan... se oli n. 130e

Tapiolassa on tää vakuutus, eikä muita vakuutuksia ole, jotka voisi korvata.
Mies lähtikin just sinne kyselemään asiaa eli kohta selviää korvaako ne ja paljonko omavastuu... :whistle:
Ainakin kun meille mainostettiin sitä mainittiin että jos vaikka joku istuu vahingossa silmälasien päälle ja ne hajoo niin se korvaa sen.

Kuule. Sun pitää nyt soittaa omaan vakuutusyhtiöön ja kertoa tapahtuneesta, eli teet vahinkoilmoituksen. Sen perusteella tekevät korvauspäätöksen. Joko korvaavat tai sitten ei, sun pitää joka tapauksessa ensin tehdä asiasta niille ilmoitus jotta voivat alkaa läsittelemään asiaa. Etsi kuitit koneesta ja arvio siitä, onko laite kunnossa tai ei, ja onko korjattavissa. Laitteen iällä on merkitystä korvausta maksettaessa. Eli hushus, puhelimeen siitä nyt! Tai sitten oatta ja menet sinne yhtiön konttoriin sen ilmoituksen tekemään. Soittamalla nopeinta ja vaivattominta!

No niin asia selvisi... Korvaavat kuulemma, mutta omavastuu 85? eli mulla ei vielä ole aavistustakaan meneekö kulut sitten tuon yli. :whistle:

jaa, teittekin just niinkos pitikin ;o)
Nyt käytät sen koneen asiantuntijalla(korjaajalla/myyjäliikkeessä) ja pyydät arvioimaan sen viat ja voiko sen korjata. Pyydä paperille korjausarvio, jossa laitteen tiedot ja viat ja korjauksen hinta-arvio ja uuden vastaavan laitteen hinta. Tekevät kosvauspäätöksen sen arvion perusteella. Ihme, ettei yhtiössä neuvinut pitemmälle asiassa?

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
mahtasko vakuutus korvata ku poika 3v hukannu mun avaimet ja toisen puhelimen??oon siis todellaki kääntäny tän kämpän ympäri,mut niit ei löydy!

Miksi ihmeessä täällä keskustelupalstalla kysellään korvauspäätöksiä asioihin joihon meillä ei ole valtuuksia laisinkaan ;o) Jos teillä on vakuutukset, ottakaa vahingon sattuessa aina yhteyttä sinne vakuutusyhtiöön EKAKSI.

Yhteistyössä