Korva ajoittain kipeä, voiko olla joku muu kuin korvatulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Minulla siis ollut useampana päivänä korva ajottain kipeä, välillä on ihan hirveä särky ja sitten saattaa olla hetken poissa ja sitten taas jatkuu sama jomotus. En muista enää millaista on kun on korvatulehdus. tosin en kyllä ole flunssassakaan ollut että en tiedä mistä olisin voinut sen saada.
Voiko korvakipu johtua muustakin?

Mulla on tässä jo kuukausia jatkunu korvasärky. Terävämpi mitä korvatulehussärky. Korvan on tutkinu jo useampi lääkäri löytämättä tulehusta (jotka on mulle erittäin tuttuja tautina) ja pää on kuvattu muista syistä, ei ole mittään löytyny mikä korvakivun tekis. Jomotus nimenomaan. Välillä jos pää tietyssä asennossa niin pulputtaa itekseen ja tuntuu pahalta olo, asentohuimaustaki on mietitty mut ei.

Mikä lie. Mut mee lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24730462:
Viisauden hammas? Kallonpohjalihakset ihan jumissa? Lapaluiden välissä olevat nikamat jumissa?

Ei olw lihakset jumissa kun omt fysioterapeutilla kävin joku aika sitten.

Viisauden hampaat revitty pois jo vuosia sitten.

[QUOTE="joo";24730556]Koska korvat puhdistettu? Itselläni hirveä vahaköntti rupesi lopulta uimassa kastuttuaan kipuilemaan. Sen irrotus onkin sitten ihan toinen juttu.[/QUOTE]

Mitä tarkoitat puhdistamisella, terkkarilla vai? joskus kakarana. muuten kyllä puhdistan kotona säännöllisesti. miehellä kun oli liikaa vahaa korvassa siltä hävis kuulo.

No puhdistamisella tarkoitan juuri sitä kun terkkarissa truutataan korvaan vettä ja se puhdistuu. Joillakin ihmisillä korvat tukkeutuvat helpommin kuin toisilla ja jos on vielä ahtaat korvakäytävät, niin syy kipuiluun voi hyvinkin olla siellä, jos korvia ei kerran aikoihin ole puhdistettu.

Puret hamapita yhteen nukkuessa. Mulla tekee juuri tuollaista kipua kun olen purrut yön. Saamarin kipeitä vihlaisuja taka raivoon ja korvaa särkee ja vihloo. Koita hieroa pyörivin liikkein leukaluun nivelien kohdalta, tunnet kyllä jos hieronta auttaa.

Yhteistyössä