Koruaskartelijoita paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuutikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuutikki

Vieras
Ostin Ihana -lehden ja innostuin helmistä ja korujen teosta. Olen kahlannut jokusen kerran jo Villihelmen sivuja ja tänään/huomenna olisi tarkoitus päästä Biltemaan ja Sinelliin hankkimaan helmiä. =)
Onko muita helmistä kiinnostuneita paikalla?
Eilen illalla, kun huutelin, ei oikein löytynyt porukkaa, josko nyt! =)
Haluaisin tietää, että mitä välineitä esim. kantsii hankkia alkuun?!

Mä kanssa hiukan hurahdin noihin helmiin ja alkuviikosta tuli eka helmitilaus ja muutaman parin korviksia tein....niihin tulee himo.......

Välineet riippuu ihan siitä millaisia koruja teet. Ennen kun tein korviksia ja ketjuja mihin tartti sellaisia hopea piikkejä sisälle (ne yhdistää korun ja sen lukkolaitteen muunmuummuassa) niin mulla oli pihdit (miehen työkalupakista..) ja pienet leikkurit. Nykyään tyttö tekee helmikorut minunkin puolesta joten meillä on niin erilaisia "siimoja" + tosi ohutta kuminauhaa + ohutta nyöriä. Nykyään pärjätään saksilla.. Kysy neuvoja askarteluliikkeistä kun olet ostoksilla, tulee hyviä neuvoja.

Siis noi korvikset on elämäni ensimmäiset tehdyt ja sen kyllä huomaa, mutta omaksi iloksi:)

joku täällä esitteli tekemäänsä sydänkorua joka oli tehty kookoksesta ja ihastuin aivan täysin..ehkä joskus itekki kokeilen..jos vaan joku pilkkois sitä kookosta ensin :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
joku täällä esitteli tekemäänsä sydänkorua joka oli tehty kookoksesta ja ihastuin aivan täysin..ehkä joskus itekki kokeilen..jos vaan joku pilkkois sitä kookosta ensin :headwall:

Mä kanssa ihastuin siihen kookoskoruun. Yhdestä liikkeestä ostin sellaisen lituskan, mustan, isohkon "kivi"korun jossa oli iso reikä. Laitoin siihen nahkanarun ja meidän 2v6kk eiti piirsi hammastikulla siihen valkoisella maalilla viivoja:) Aika liikkis tuli......

Alkuperäinen kirjoittaja ninnananna:

Mä kanssa ihastuin siihen kookoskoruun. Yhdestä liikkeestä ostin sellaisen lituskan, mustan, isohkon "kivi"korun jossa oli iso reikä. Laitoin siihen nahkanarun ja meidän 2v6kk eiti piirsi hammastikulla siihen valkoisella maalilla viivoja:) Aika liikkis tuli......

siis neiti....

:wave: Se oli mun. Olen tehnyt yhden uuden, voin laittaa kuvan kohta.

Tommosen tein nyt, siitä puuttuu vaan nauha. Tai oikeestaan siinä on ihan pieni halkeama pinnassa, mikä pitäisi korjata pikaliimalla ja taas hiota päältä. Huano kuva.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Tommosen tein nyt, siitä puuttuu vaan nauha. Tai oikeestaan siinä on ihan pieni halkeama pinnassa, mikä pitäisi korjata pikaliimalla ja taas hiota päältä. Huano kuva.

onkos sulla muitaki?? ois kiva nähä kuvia..
eikös miehesi ollu pistelly palasiks sen kookoksen??jos niin ni millä??

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

onkos sulla muitaki?? ois kiva nähä kuvia..
eikös miehesi ollu pistelly palasiks sen kookoksen??jos niin ni millä??

Kokkiveitsellä pisti.
tommonen:

ja tommonen:

Yhteistyössä