Koronarokotuksen jälkeen plussa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kohtalotovereita?
Sain rokotuksen aikalailla ensimmöisten rokotettavien joukossa, työskentelen päivystyksessä eli riskialttiissa ammatissa koronatartunnan kannalta.
Toisen rokotusannoksen sain n. 3,5 viikkoa sitten, ja nyt tein plussatestin.
Juu u, tietenkin ohjeissa oli että pitäisi käyttää ehkäisyä 2kk rokotuksen jälkeen mutta nyt kävi näin.
THL kirjoituksessa luki että syytä huoleen ei olisi, mutta tietysti jonkin verran huolettaa.
Mutta tietysti olen myös onnellinen raskaudesta, pitkään on yritetty ja toivottu.
En halua mitään pelottelua tai syyllistämistä, haluaisin vain tietää onko täällä samassa tilanteessa olevia? Mitkä fiilikset?
Entä muut yrittäjät? Meinaatteko laittaa raskausyritykset tauolle rokotuksen vuoksi, vai meinaatteko olla ottamatta rokotusta?
 
vierailija
Minä mietin paljonkin tuota rokotusasiaa ja olin jo päättänyt että rokotusta en ota yritysaikana. Mutta nyt sitten plussasinkin joten sitä ei sitten enää tarvitsekaan miettiä.
 
vierailija
Ei ole enää karenssia, HUS:n tiedotus 1,5 vkoa sitten. Saa tulla heti raskaaksi eikö syytä huoleen. Otat tehosteet sitten raskauden jälkeen. Yksikin annos jo hyvin estää sinun ja kenties sikiön vakavan taudin. Itse aion ottaa näiden lievennettyjen tietojen valossa nyt raskaana ollessa rokotteen, koska olen myös etulinjassa töissä. Aion ottaa yhden annoksen js tehosteen raskauden jälkeen.
 
vierailija
Edellinen jatkaa: maailmalta raportoitu lisääntyneitä kohtukuolemia ja keskenmenoja koronaan liittyen, lisäksi raskaana olevalla on suurempi kuolemanriski, ennenaikaisen synnytyksen riski ja tehohoitoon joutumisen riski. Nämä on osin uutta tietoa, mitä on nyt tullut. Tein siksi nyt oman gynekologin kanssa päätöksen, että otan rokotteen, koska rokotteesta ei ole todettu mitään sikiöhaittoja tai haittoja raskaudelle. Suurempi riski ja stressin aihe on mahdollinen korona ja sen aiheuttamat ongelmat.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Ei ole enää karenssia, HUS:n tiedotus 1,5 vkoa sitten. Saa tulla heti raskaaksi eikö syytä huoleen. Otat tehosteet sitten raskauden jälkeen. Yksikin annos jo hyvin estää sinun ja kenties sikiön vakavan taudin. Itse aion ottaa näiden lievennettyjen tietojen valossa nyt raskaana ollessa rokotteen, koska olen myös etulinjassa töissä. Aion ottaa yhden annoksen js tehosteen raskauden jälkeen.
Onko tämä tiedotus jossakin nähtävillä?
 

Yhteistyössä