Koronarokotteen turvallisuudesta

Keskusteltaisiko koronarokotteesta - puolesta ja kriittisesti.

Kaikki keskustelu koronarokotteesta on tässä ketjussa suotavaa, mutta toivoisin sitä, että ei lähdettäisi haukkumaan henkilöitä tai mielipiteitä (salaliittoteoriat ja lammaslaumat voisi jättää pois) vaan esitettäisi sen sijaan se oma vastine leimaamatta ketään.

Esim. ei ~ näin:
- ”Koronarokotteeseen kuoli ihmisiä”.
- ”Älä valehtele, senkin rokotevastainen salaliittoteoretikko!”

tai ~ näin:
- ”Kaikkien täytyy ottaa rokote, on pakko uhrautua”.
- ”Senkin lammas!”

Katsotaanpa onnistuuko keskustelu.

Minä aloitan kritiikillä:


Valtamediassa pitäisi avoimemmin käydä myös kriittistä keskustelua koronaronotteesta, sen sijaan että kritiikki on tabu.

Kuinka paljon on liikaa koronarokotteesta johtuvia kuolemia? Muutellaanko rokotteita meidän tietämättä jos huomataan, että rokote tappaa liikaa ihmisiä?
 
Viimeksi muokattu:
Mielinkiinnolla odotan poikiiko tämän kaltaiset videot jonkinlaista huomiota valtamediassa, luulisi antavan painetta tutkia/kirjoittaa edes jotakin...

 
Moni palastalla alun alkaen olivat sitä mieltä, että vanhukset olisi pitänyt eristää ja heille olisi pitänyt luoda turvalliset puitteet tässä koronatilanteessa.

Ehkä se olisi ollut/on järkevää!

Tässä Nigel pohtii samoin:

 
vierailija
Nyt kannattaa olla realisti. Kuolemia rokotusten jälkeenkään ei voi välttää. Todella iäkkäät ihmiset eivät elä ikuisesti vaikka kuinka heitä suojeltaisiin ja hoidettaisiin. Täytyy ymmärtää suhteet tautiin kuolleet ilman rokotetta ja rokotuksien jälkeen. Meistä kukaan ei jää tänne ikuisesti ja voi vain toivoa että kun loppu tulee niin se tapahtuu mahdollisimman nopeasti sekä kivuttomasti. Rohkea rotan syö ja vielä rohkeampi kaksi siis rokotutan omaiseni, joista seitsämän on yli 80 vuotiaita ja neljä heistä yli 85.
 
vierailija
Suomessa rokotettiin laitoksissa ja tehostetussa palveluasumisessa asuvat vanhukset ja meidät hoitajat ensimmäisten joukossa.
Oikeasti, keskimääräinen asumisaika asumispalveluissa on alle kaksi vuotta ja asukkaiden keski-ikä monissa taloissa on yli 90 vuotta. Ne vanhukset ovat jo eläneet toistakymmentä vuotta yli ikäluokkansa keskimääräisen eliniän ja he ovat hyvin hauraita, monisairaita ihmisiä joilla esimerkiksi on lähes poikkeuksetta elvytykielto. Ei siksi että heistä haluttaisiin eroon vaan siksi että niin vanha ja huonokuntoinen elimistä ei yksinkertaisesti kestä elvyttämistä.
Jo ihan perussairauksien ja korkean iän takia on valitettava fakta että kuka tahansa heistä voi ja tulee kuolemaan lähiviikkoina, lähikuukausina tai hyvällä tuurilla lähivuosina. Se, että joku kuolee rokotteen saatuaan viikon kuluttua ei automaattisesti tarkoita sitä että hän ei olisi kuollut joka tapauksessa.
Meillä tosin ei yksikään rokotuksen saanut vanhus onneksi ole kuollut, sen sijaan korona tappoi talossa puolet sairastuneista vanhuksista.

Mitä tulee riskiryhmien eristämiseen koronan takia.: se ei onnistu ellei näitä riskiryhmäläisiä lukita hoitajien kanssa neljän seinän sisään ilman ulkopuolisia kontakteja. Eivätkä kaikki riskiryhmäläiset edes ole vanhuksia, moni keski-ikäinen tai nuorempi työssäkäyvä kuuluu riskiryhmään, kuten myös moni lapsi. Ei se vaan onnistu että kaikki riskiryhmäläiset eristetään että muut saavat rauhassa olla ja elellä. Minkä lisäksi se korona on ihan oikeasti hyvin ikävä tauti myös iham perusterveellekin jos huono tuuri käy. Ei se happinaamarissa roikkuminen infektio-osastolla eristyksissä ole kovin mukava tapa viettää aikaa vaikka siihen ei kuolisikaan.
 
vierailija
Olen saanut jo rokotteen ( ensimmäisen piikin ) ja suosittelen sitä kaikille muillekkin.

Olen ennenkin kysynyt tätä mut kysyn uudestaankin, pitäisikö antibiootitkin kieltää kun osa ihmisistä kuolee sitä saatuaan?
 
vierailija
Mielinkiinnolla odotan poikiiko tämän kaltaiset videot jonkinlaista huomiota valtamediassa, luulisi antavan painetta tutkia/kirjoittaa edes jotakin...

kommentoin nyt vaan yhtä asiaa.
Muistisairaiden kohdalla rokotuksen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä päättää muistisairaan puolesta puoliso, lähinomainen tms
Muistisairas ei osaa itse tehdä päätöksiä, eikä välttämättä ymmärrä edes miksi pitää syödä niitä välttämättömiäkään lääkeitä. Joten rokotteen antamista tai sen vastustamista on typerää edes esittää pakkona.
Vai meinaako ap et muistisairaan lääkkeet voi jättää muulloinkin antamatta?
 
vierailija
Kiitos palautteesta.
Harmi että et kyennyt estämään toisten ilmaisunvapautta?

Kiitos palautteesta.
Harmi että et kyennyt estämään toisten ilmaisunvapautta?
”Kaikki keskustelu koronarokotteesta on tässä ketjussa suotavaa, mutta toivoisin sitä, että ei lähdettäisi haukkumaan henkilöitä tai mielipiteitä”

koskee siis muita paitsi itseäsi?
 
”Kaikki keskustelu koronarokotteesta on tässä ketjussa suotavaa, mutta toivoisin sitä, että ei lähdettäisi haukkumaan henkilöitä tai mielipiteitä”

koskee siis muita paitsi itseäsi?
Millä tavoin viestisi liittyi koronarokotteeseen - liittyykö kenties seuraava viestisi?

Käsittääkseni et halunnut ottaa osaa ketjuun koska ei menty sinun säännöillä?
 
vierailija
Millä tavoin viestisi liittyi koronarokotteeseen - liittyykö kenties seuraava viestisi?

Käsittääkseni et halunnut ottaa osaa ketjuun koska ei menty sinun säännöillä?
Mä kirjoitin viestit missä puhuin antibiooteista ja toisen muistisairaista. En sitä mihin vastasit, huvitti vaan sun vastaus joka ei oikein ketjun ” sääntöihin ” sopinut
Jään odottamaan vastausta mun viesteihin, en siis tähän vaan noihin minkä yli hyppäsit.
 
Mä kirjoitin viestit missä puhuin antibiooteista ja toisen muistisairaista. En sitä mihin vastasit, huvitti vaan sun vastaus joka ei oikein ketjun ” sääntöihin ” sopinut
Jään odottamaan vastausta mun viesteihin, en siis tähän vaan noihin minkä yli hyppäsit.
Kiva, että osallistuit!(y)

Antibiootteja ei voitu käyttää pitkään aikaan lääkeaineina, koska kaikki tunnetut antibiootit olivat vaarallisia myös ihmisille.

Kuinka pitkään koronarokotetta on testattu? Vai testataanko sitä parhaillaan ihmisiin, jotka rokotteen ottavat?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kiva, että osallistuit!

Antibiootteja ei voitu käyttää pitkään aikaan lääkeaineina, koska kaikki tunnetut antibiootit olivat vaarallisia myös ihmisille.

Kuinka pitkään koronarokotetta on testattu? Vai testataanko sitä parhaillaan ihmisiin, jotka rokotteen ottavat?
Ei rokotteitakaan annettu ihmisille ennen myyntilupaa.

Pitäisikö sun mielestä antibiootit kieltää koska joillekkin ne ovat vaarallisia?

( vastaan kysymykseen kun olet itse vastannut tuohon mun esittämään, kyllä tai ei riittää )
 

Yhteistyössä