Korona ja kauhea kurkkukipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei,

onko muilla ollut koronassa kaamea kurkkukipu?

Itselläni kahtena ekana päivänä oli hieman kuumetta ja sen jälkeen alkoi kurkku kipeytyä. Nyt kurkku on niin kipeä, etten pysty nukkumaan, vaikka särkylääkkeitä vetää. Katsoin juuri, että nielussa näkyy hieman valkoista peitettä. Nielurisoja mulla ei enää ole eli tulehdus syvemmällä nielussa.

Konsteja kivun lievittämiseen ja paranemiseen kaivataan!😅

Bongasin googlettelemalla tän keskustelun ja kerron lyhyesti oman stoorini.
Lapset oli juuri ollut kipeänä joten osasin odottaakin ,Keskiviikko iltana alkoi lievä kurkkukipu. Yöllä kamalat jalkasäryt ja kova kurkkukipu, kuumetta ei ollu siinä vaiheessa. Torstaina nousi kuume. Silmäkin ehti tulehtua jossain välissä. Mieskin tuli kipeäksi. Perjantaina sama meno jatkui ja kävin virallisessa koronatestissä ja tulos oli negatiivinen. Lauantaina kyllästyin kun kurkkukipu vaan jatkui. Mulla siis nielurisat poistettu 3vuotta sitten ja kipu oli selvästi syvemmällä nielussa ja valolla katsoen en tietenkään siellä kurkussa mitään ihmeempää nähny.
Lauantaina menin käymää päivystyksessä ja angiinahan sieltä löytyi. Hoitajakin oli hieman ihmeissään koska a)oireet kuulosti täysin koronalta ja b) nielu oli siistin näköinen joten angiina oli yllätys....Hoitajalle. Itselle ei,koska olen aiemminkin nielurisa leikkauksen jälkeen sairastanut oireettoman angiinan (leikkauksen jälkeen meni vuosi ennenkuin leikkauksen jälkeiset kivut loppui, tämän vuoksi ravasin usein lekurissa)

No päivystysreissun jälkeen aloitin v-pen kuurin ja buranat tuli tutuksi. Saikun loppuessa lähdin keskiviikkona töihin ja meillä oli työpaikalla ollut korona tapaus edeltävällä viikolla. Tämän vuoksi ajattelin torstaina töiden jälkeen, että otan varmuuden vuoksi koronatestejä kotona koska viikonloppuna oli vieraita tulossa kylään. Yllätys oliki melkonen ku ilmesty testiin kaksi viivaa.
Soitin terveyskeskukseen koronalinjalle ja sieltä hoitaja sanoi, että oireitten perusteella hän on täysin varma että mulla on ollu korona koko ajan ja syystä x se ei vaan testissä näkynyt aiemmin. Ja että huonoa tuuria matkassa ja bakteeritulehdus angiina iski samaan syssyyn.
Nyt yskää ollut muutaman päivää ja räkä lentää. Haju ja makuaisti hävis. Penisilliinistä tuli hiivatulehdus. Lisättäköön vielä että kuukausi sitten podin viikon enterorokkoa :D lisäksi lapset olleet joka välissä kipeänä. Aika vaikea syksy ollut tämä :(

Yhteistyössä