Korona hysteerikot.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Öyhöttävät täällä ja valittavat kuinka ei saisi tehdä mitään ja kotona pitäisi pysyä maski naamalla. Samaan aikaan kun he netissä öyhöttävät niin he käyvät kuitenkin itse kaupassa missä kokoontumisrajoituksia rikotaan jokainen minuutti. Hei, miten meni niinkuin omasta mielestä?
 
Mä en välitä koronasta, mutta kai se on niin että ruoka on välttämättömyys, kaupassa ihmiset on paikoillaan max 5 min, kun taas sukujuhlissa istutaan kuin sillit suolassa tuntikausia.
 
Öyhöttävät täällä ja valittavat kuinka ei saisi tehdä mitään ja kotona pitäisi pysyä maski naamalla. Samaan aikaan kun he netissä öyhöttävät niin he käyvät kuitenkin itse kaupassa missä kokoontumisrajoituksia rikotaan jokainen minuutti. Hei, miten meni niinkuin omasta mielestä?
Mitähän tuo öyhötys tässä yhteydessä tarkoittaa? Samanlaista epämääräistä syyttelyä kuin sinun viestisi?

Minä olen viime vuoden keväästä asti varoitellut koronasta, usein linkeillä tutkittuun tietoon. Ja muistutan, ettei tämä vielä ole
ohi. Hätäilemällä rajoitusten purussa sössitään kesä ja syksy.

Omat ostokseni hoidan tilaamalla netin kautta ja käymässä kaupassa silloin, kun siellä on todella vähän asiakkaita. Monet suurten kaupunkien Prismat ovat auki 24 h eli ostoksilla voi käydä vaikka aamuneljältä. Sama pätee muutamaan Citymarketiin. Pienempiä ympäri vuorokauden palvelevia elintarvikelikkeitä löytyy paljon ja esim. minua lähin K-market avaa aamulla klo 6, ei ole ruuhkaa eikä "öyhötystä" havaittavissa.
Moni on niin kovin urautunut kaavoihinsa. Ruokakaupassa ei ole pakko käydä joka päivä eikä töiden jälkeen, vaan esim. ennen töihin lähtöä aikaisin aamulla.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Mitähän tuo öyhötys tässä yhteydessä tarkoittaa? Samanlaista epämääräistä syyttelyä kuin sinun viestisi?

Minä olen viime vuoden keväästä asti varoitellut koronasta, usein linkeillä tutkittuun tietoon. Ja muistutan, ettei tämä vielä ole
ohi. Hätäilemällä rajoitusten purussa sössitään kesä ja syksy.

Omat ostokseni hoidan tilaamalla netin kautta ja käymässä kaupassa silloin, kun siellä on todella vähän asiakkaita. Monet suurten kaupunkien Prismat ovat auki 24 h eli ostoksilla voi käydä vaikka aamuneljältä. Sama pätee muutamaan Citymarketiin. Pienempiä ympäri vuorokauden palvelevia elintarvikelikkeitä löytyy paljon ja esim. minua lähin K-market avaa aamulla klo 6, ei ole ruuhkaa eikä "öyhötystä" havaittavissa.
Moni on niin kovin urautunut kaavoihinsa. Ruokakaupassa ei ole pakko käydä joka päivä eikä töiden jälkeen, vaan esim. ennen töihin lähtöä aikaisin aamulla.
Relax. Et sä koronaa kaupasta saa, josset mene 10 minuutiksi jonkun yskivän lyylin niskaan huohottamaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Relax. Et sä koronaa kaupasta saa, josset mene 10 minuutiksi jonkun yskivän lyylin niskaan huohottamaan.
"Viikkoa aiemmin Lindelliin iskenyt koronaviruksen brittimutaatio oli tehnyt pahaa jälkeä. Koronajäljittäjien mukaan se oli tarttunut yhdellä ainoalla markettireissulla Itä-Helsingissä."

 
vierailija
Ei se ole mitään hysteriaa, että haluaa yrittää suojata itsensä, läheisensä ja vielä asikkaansakin tartunnalta. Toimin vanhusten hoitajana ja jokainen heistä on riskiryhmää tavalla tai toisella, en halua olla mikään murhaajahoitaja, joka vähät välittää tartuttaa asiakkaat tautiin, joka vääjämättä koituu heidän kohtalokseen. Samoin omat vanhemmat ovat riskiryhmää. Haluan heidätkin vielä pitää täällä. Siksi KÄYTÄN maskia ja käsidesiä kuluu tolkuttomasti myös vapaa-ajalla.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Ei se ole mitään hysteriaa, että haluaa yrittää suojata itsensä, läheisensä ja vielä asikkaansakin tartunnalta. Toimin vanhusten hoitajana ja jokainen heistä on riskiryhmää tavalla tai toisella, en halua olla mikään murhaajahoitaja, joka vähät välittää tartuttaa asiakkaat tautiin, joka vääjämättä koituu heidän kohtalokseen. Samoin omat vanhemmat ovat riskiryhmää. Haluan heidätkin vielä pitää täällä. Siksi KÄYTÄN maskia ja käsidesiä kuluu tolkuttomasti myös vapaa-ajalla.
<3
 
vierailija
Minä olen viime vuoden keväästä asti varoitellut koronasta, usein linkeillä tutkittuun tietoon. Ja muistutan, ettei tämä vielä ole
ohi. Hätäilemällä rajoitusten purussa sössitään kesä ja syksy.
Sinä myös odotit 60 000 kuollutta ja liitit kuvia, joissa tartuntojen määrä kasvaa eksponentiaalisesti ajasta ikuisuuteen. Samanlaista epä-älyllistä öyhötystä siis kuin mitä THL harrasti 11 000 päivätartunnan ennusteellaan. Valitettavan usein logiikka tuntuu hukkuvan kun puhutaan koronasta. Varmaan siksi kun ihmiset menevät paniikkimoodiin.
 
vierailija
Ei se ole mitään hysteriaa, että haluaa yrittää suojata itsensä, läheisensä ja vielä asikkaansakin tartunnalta. Toimin vanhusten hoitajana ja jokainen heistä on riskiryhmää tavalla tai toisella, en halua olla mikään murhaajahoitaja, joka vähät välittää tartuttaa asiakkaat tautiin, joka vääjämättä koituu heidän kohtalokseen. Samoin omat vanhemmat ovat riskiryhmää. Haluan heidätkin vielä pitää täällä. Siksi KÄYTÄN maskia ja käsidesiä kuluu tolkuttomasti myös vapaa-ajalla.
Yksilölliset tilanteet pitää toki ottaa huomioon. Kannattaa esim. pitää kypärää kun ajaa moottoripyörällä, mutta ei se tarkoita sitä, että kävelykypärät olisivat hyvä ajatus. Toki jos kärsii aivovammasta moottoripyöräonnettomuuden seurauksena eikä pysy oikein pystyssä, on kävelykypäräkin hyvä idea.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Relax. Et sä koronaa kaupasta saa, josset mene 10 minuutiksi jonkun yskivän lyylin niskaan huohottamaan. :)
Ei persjalkainen luuli kiinnosta. Mutta vetääkö minimekkoinen yskivä thaikkukaunotar m1estä puoleensa huomottamaan kuin magneetti?
Aika lailla samoin olen toiminut jo ennen koronaa. Ostan paljon netin kautta ja käyn ruokaostoksilla harvoin siihen aikaan, kun kaupassa ei varmasti ole ruuhkaa. Koronasta on siis ollut apua, koska se on laajentanut aukioloaikoja. Inhoan shoppailua ja kaupassa maleksimista. Minulla on päässäni aina tarkka lista siitä, mitä tarvitaan ja missä järjestyksessä tavarat kannattaa kerätä. Onnistuu, vaikka ostoksia kertyykin usein täysi iso kärryllinen.

Ei edes yskimätön Lyi-Li saa minua viettämään aikaa kauppakeskuksessa. Voin kyllä ostaa hänelle korun, vaatteita, matkan tai muuta tarpeellista, mutta shoppailureissu on no-no. Ainoa poikkeus tuosta ovat joskus omat lapset.

Shoppailemaan yhdessä. Ei!


Ja siitä tarttuvuudesta - luehan uusimmat tiedot intialaisvariantista...
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Hyvä artikkeli (siis lähinnä tuo, jossa Maikkarin jutussa viitataan) koronaan ja rokotteisiin liittyvän disinformaation levittämisestä. Kuinka moni täällä Suomessakin on moiseen roskaan haksahtanut.


 

Yhteistyössä