Korkokengät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytän ja ei mielestäni ole vaikea kävellä paitsi mukulakivikadulla.

Se on muuten ihan kamalan näköistä kun joskus näkee naisia (tai tyttöjä), jotka EI osaa kävellä korkkareilla. Pylly pitkällä ja polvet koukussa mennään, se on ihan räävittömän näköistä.

En käytä, enkä ymmärrä miksi joku käyttäisi hölmön näköisiä ja epämukavia kenkiä... naiset on kummallinen laji.
On toki monta muutakin asiaa mitä en ymmärrä... eikä siinä mitään pahaa, kunhan vaan huvittaa :)

Käytän kyllä. Leikkipuistossa ja lasten kanssa ulkoillessa jää tosin korot kotiin. Mun kävelykengissä on n. 6 cm korkoa, korkeimmissa (ks. profiili) 4,5 tuumaa. :heart:

Mä olen 160 cm lyhyt joten en noilla saappaillakaan kovin pitkäksi tule. Mies jää heti mua lyhyemmäksi mutta ei se onneksi kumpaakaan haittaa. :)

Silloin tällöin. Käyttäisin mielelläni aina, mutta joissakin paikoissa pakko laittaa jotain kätevämpää jalkaan. Pituutta huimat 152cm, joten en ole edes miestä pidempi vaikka olis kuinka huimat korot jalassa B)

Pidän tosi paljon korkokengistä. Korkeimmat on 12 cm, ja niillä on tosi hyvä kävellä, kun vaan opettelee. Riippuu ihan kengän lestistä ja mallista se kävelyn mukavuus, monet korottomat on ihan karmeita jalassa.

Suosikkikorkeus koroille on sellanen kuutisen senttiä.

Käytän, ei ole vaikeaa kävellä, mutta vanhemmiten on alkanu jalat väsyä korkokengissä. Jaa, korkeinnat korot, en mä tiesä, onko se 9 vai 12 senttiä normaali korkokengän korkeus?

Käytän korkeakantaisia kenkiä, mut varsinaisia 'avokas' korkkareita juhlissa. Jos on kunnon tukevat korkkarit niin ihan yhtähyvin niillä kävelee ku tavallisilla lenkkareilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Käytän kyllä. Leikkipuistossa ja lasten kanssa ulkoillessa jää tosin korot kotiin. Mun kävelykengissä on n. 6 cm korkoa, korkeimmissa (ks. profiili) 4,5 tuumaa. :heart:

Mä olen 160 cm lyhyt joten en noilla saappaillakaan kovin pitkäksi tule. Mies jää heti mua lyhyemmäksi mutta ei se onneksi kumpaakaan haittaa. :)

Mul on samat popot mut mustalla liekillä

Minä en voi sietää korkokenkiä ja välttelen niiden käyttöä viimeiseen asti. Aika hyvin olen kyllä saanut välteltyä, kun en yo-juhlien jälkeen ole käyttänyt... :whistle: Ja siitä on jo 7 vuotta. En edes omiin häihini pistänyt...

Käytän lähes päivittäin korkkareita. Korkeimmat korot ovat jtn 15cm ja olen itse 175cm. Olkaa rohkeita muutkin pitkät naiset, ei se pituus estä korkkareita käyttämästä, yhtä hyviltä mekin niissä näytämme!

Mun mielestä korkkareilla kävely näyttää niin hassulta. En ole nähnyt ihmistä, joka kävelis niillä miellyttävän näköisesti, enemmänkin se on huvittavan näköistä.

Tosin oma kävelynikin on huvittavan näköistä matalapohjaisilla, että ihan sama, mitä kenkiä porukat käyttää. Ollaan hassuja kaikki :D

Mä muistan jostain lukeneeni tutkimuksesta, jossa todettiin, että mitä korkeammat korot on naisen kengissä niin sitä pienempää palkkaa hän ansaitsee. Olen yrittänyt etsiä tuota tutkimusta, että voisin uudelleen lukea sen, mutta en ole sitä löytänyt.

En käytä korkokenkiä. Joskus nuorempana, kun mulla oli korkokengät, niin kävely oli kyllä hankalaa.

Uusimmat

Yhteistyössä