Korkeakorkoiset kengät 12 vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pink Poodle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pink Poodle

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
3 147
0
36
Tyttö haluaa tämän tyyliset kengät
4196911.jpg

Itse en oikein haluaisi vielä hänen alkavan käyttää korkeita korkoja. On liian nuori.
Olenko ihan tiukkapipo mamma?

Miten ois korokepohjaiset kengät? Mutta kyllä kaksitoistavuotias voi pitää tuollaisia kenkiä jos haluaa (aika rumat kylläkin), mulla oli ysärillä sellaiset kanvaskengät joissa oli paksu tolppakorko vähän tuota kuvan kenkiä korkeampi ja päkiänkin kohdalla pohja noin viisi senttiä. Ja olin vitosella ja kutosella kun niitä käytin.

Nyt ollaankin etsimässä kenkiä jokapäiväiseen käyttöön :)
Kamalat tappelut kaupassa eilen kun ei löytyny mieleisiä :headwall:

Niin tuttua...
Osta normikengät arkikäyttöön ja sano että laps ostaa omilla rahoillaan ne korolliset muuhun käyttöön? Tai että säästää ja ostaa. Me ollaan sovittu että kaikki arkivaatteista poikkeava ( ellei ole juhlat tulossa ) pitää ostaa omilla rahoillaan- eli me ostetaan peruskamat vaan.

Noin korkeita kenkiä en antaisi noin nuoren pitää. Joitain juttuja saavat lapset luvan odottaa soveliaaseen ikään ja korkkarit ovat yksi niistä. Liian aikuismaiset 12-vuotiaat ovat surullinen näky.

Mun mielestä tuonlaisissa kengissä lapsi näyttää siltä, kuin olisi käynyt äidin vaatekaapilla. Kyllä mä muutamien senttien koroilla varustetut kengät voisin lapselle ostaa, mutta nuorekkaat sellaiset - nyt kaupat pursuaa kivoja kiilakorkoja. Esim. tälläiset on nätit:

http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/keng%C3%A4t/arki/gardenia-872/gardenia-2848m-suede-872001-14/

Ja tuollaisia löytyy siis sellaisella 3-5cm korolla. Hyvä kiilakorko on sellainen, ettei kengät tunnu jalassa korollisilta ollenkaan.

Mihin tilanteisiin lapsesi on kenkiä ostamassa? Ainoiksi kevätkengiksi en tuollaisia hankkisi, kyllä sitä kuuluu olla tennarit tai jotkut muut urheilullisemmatkin jalkineet olla.

Ei ole hyvä idea arkikäyttöön. Kuitenkin on vielä kasvava lapsi kysessä ja korkeat korot voi tuoda ongelmia selkään, varsinkin alaselkään.

http://www.feelmax.com/index.php?option=com_content&view=article&id=251&Itemid=140&lang=fi

Liian aikuismaiset kengät, näyttää vaan typerältä tollaset korot noin nuorella. Lisäksi jalka kasvaa tytöillä n. 14-vuotiaaksi asti, jos joka päivä pitää tollasia kenkiä niin joku jalkavamma on taattu. Ehkä joku pieni kiilakorolla oleva kenkä voisi olla hyvä? Sehän kopisee kuin korkkari ja antaa vähän pituutta ja on sellanen siron naisellinen, muttei liian aikuismainen, jos on vaan pieni korko. Ja sillä ehdolla ettei niitä tosiaankaan pidetä joka päivä.

sii ei tollaset oo ees hienot! ostasin ite jotku kiilakorot... en kyl varmasti käyttäs läheskää joka päivä! mut sillaset kiilakorko tennarit ja tavalliset tennarit ois hyt kevä/kesä kengät :) JA NOI ''POROKENGÄT'' ON SIIS IHA KAUHEEET!!

En tiedä onko järkevää mutta mä voisin hyvinkin ostaa yhtä korkeakorkoiset kengät tytölle. Tosin sit pitäis olla ne matalammat ja käytännöllisemmätkin.
Eli kyllä. :)

Yhteistyössä