Korkea verenpaine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kuinka paha tilanne on, jos verenpaine on 110/155? Minulla on kamala stressi töistä, ja nyt alkoi ahdistaa toden teolla, sunnuntai-ilta kun käsillä ja huomenna taas töihin. Mittasin verenpaineen ja se näytti tuollaisia lukemia :O

Oliko mahdollisesti 155/110 eli toisinpäin... jos alapaine 155 niin painu samantien ensiapuun, jos alapaine 110 niin työterveyteen yhteyttä maanantaina ja saat seurantakäskyn ja jos pysyvät noissa lukemissa niin lääkityksen. Hurjat paineet :(

[QUOTE="vieras";23873436]Tietysti niin päin, että yläpaine 155 ja alapaine 110.[/QUOTE]

No joo niin ajattelin :) On siinä rajalla, että jos ei ala laskea niin aloitetaan lääkitys. Ja muutenkin jo rasittaa sydäntä kovasti, joten tee itsellesi hyvä teko ja soita aamulla työterveyteen tai terkkulaan. Jaksamista!

[QUOTE="vieras";23873605]Onko täällä muita jolla korkea verenpaine? Milla lukemilla aloitettu lääkitys?[/QUOTE]

Mulla olisi haluttu aloittaa paineista 159/109. En ottanut vaan päätin tiputtaa ensin väh. 10% painosta ja kattoa sitten uudelleen.

Mä kävin mittauttamassa kaksi viikkoa sitten verenpaineet 229/132. Ei ihme, että vähän päässä jomotti ja oli muutenkin väsynyt ja höntti olo. Suoraan lääkitykselle ja heti tuntui osuvan annostus/lääke kohdalleen. Melkein viikon lääkkeiden popsimisen jälkeen paineet ovat olleet about 135/75.

[QUOTE="vieras";23873703]Auttoiko? Minullakin on ylipainoa, ja nyt on sille viimeistään tehtävä jotain.[/QUOTE]

En tiedä vielä, viime viikolla meni 10% raja rikki ja pitäisi mennä kontrolliin. Saan taas mittarin kotiin ja 2 viikkoa aamuin illoin seurataan. Toivotaan, muuten on lääkitys edessä kuulemma.

Mulla seurattiin puolisen vuotta synnytyksen jälkeen paineita.Korkeimmillaan 170-180 / 96-105.Pulssi huiteli 90-100 kieppeillä.
Koska sukurasite vahva, niin lääkitys aloitettiin.Nyt paineet 130/ 74-83. Pulssi 50-60 tienoilla.

Yhteistyössä