Aivan, niin mullakin oli se beetasalpaajalääkitys ensin, mutta nyt Atacand verenpaineeseen ja migreeniin, sekä Triptyl jonka kanssa ei kaikki lääkkeet oikein sovi. Olen kuitenkin välillä ottanut tuon beetasalpaajan koska ei tunnu kivalta jos syke on niin korkea :/ Rytmihäiriöön, verenpaineeseen, migreeniin, sykkeeseen sekä verenkiertoon sain tuon beetasalpaajan (Bisoprolol) alun alkaen. Rytmihäiriöitä ei nähty kuvista mutta niitä muljahduksia ja ylilyöntejä minulle oli. Sekä taustalla oleva aivoverenkiertohäiriö olivat syitä miksi tuon beetasalpaajan alunalkaen sain. Tuosta lääkkeestä en kuitenkaan tykkää siksi että se tekee niin kylmäksi raajat ja muutoinkin palelee kun sitä syö :/Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanniTalleroinen:Jep. Syönkin beetasalpaajaa rytmihäiriöihin. Liikkua pitäis enemmän..... :/
Eivätkö lääkärit ole ehdottaneet sykettä alentavaa lääkettä? Olen kuullut että korkea syke voi johtua myös hormoneista...Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:Mulla syke normaalisti 75-85 ja verenpaine noin 95/60. Mulla todettu SVT (tiheälyöntisyys), mutta varsinaisia tykytyspuuskia en ole saanut kahteen vuoteen. Siis sellaisia mistä olis joutunu rytminkääntöön. Niitä parin sekunnin tykytyksiä ja muljahduksia on ollu, mutta ei muuta. Lääkitystä en ole saanut. Inhottavalta ne tosin tuntuu ja hengästyn helposti. Painoa on liikaa ja kuntokin varmaan huono, mutta muuten vointi normaali.
Jänniä juttuja kyllä nämä Mulla tuo verenpaine oli puolestaan korkea, siksi syön siis myös verenpainelääkkeitä, jotka onneksi toimivat myös migreeniin. Mulla on siis fibromyalgia joka kuulema selittää oireiluni.Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:Meduusa, mulla ei ole paremmin tutkittu mistä korkea syke johtuu. Lääkärit ovat pistäneet sen liikapainon piikkiin (BMI 39) ja kehottaneet liikkumaan enemmän. Hormoonit voi mulla olla sekaisin kuin seinäkello, koska mulla on pahat PMS oireet. Vauvaakin yritetty aikaiseksi jo puoltoista vuotta ja ekaa yhteistä tehtiin kaks vuotta, et jotain on pielessä.
JaLehmätkinLentää mulla tuo alhainen paine just aiheuttaa tykytystä ja se ainakin mun lääkärin puheiden mukaan on hyvin tavallista. Silloin, kun mulla on ollut pahat tykytykset, on paineet ollu niin alhaalla, että mittari näytti erroria ja sairaalassa mitattiin lähes olematon paine. Pulssikaan ei enää tuntunut muualla kuin vaimeana kaulavaltimossa.
Noita kohtauksia onneks ei ole ollut kuin ne kaksi.
Oletko saanut mitään selkoa? Pitkästä aikaa tänne pelmahdin =)Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:Älä muuta sano meduusa. Mulla verenpaine ollu viikon verran luokkaa 88/48-92-55 ja syke hyppii siinä 75-85, jotta ei niin kovin kiva olo ole ollenkaan. Joko palelee tai hiottaa, huimaa välillä istuessakin. Soittelin lekuriin ja suositteli suolaa Siis suolakurkkua ja salmiakkia. Lisä tutkimuksia tulossa keväänmittaan, kunhan vain jono kulkis eteenpäin.
Täällä on jossakin kohtaa kerrottu mm. fibromyalgiasta paljon, siinä olen itsekin kertonut sykkeestä, paniikista ja viimein selville saadusta fibromyalgiasta joka avasi minulle tien parempaan elämään =) Toissakesä meni ravatessa tk:n tarkkailussa sydänkäyrää tutkien sekä pari kertaa sairaalassa Löysin fibromyalgialääkärin jolta sain nipun papereita tähän sairauteen liittyen, siitä lähti nopeastai ylämäki mulla! =) Mutta kantsii kaivaa noita paniikki- fibro- ja niskakipu- avauksia, sieltä voipi löytyä tietoa ja apua enempikin!Alkuperäinen kirjoittaja Mama-77:Mulla siis leposyke huitelee pitkin päivää yli satasessakin. Aina tuntuis olevan vähintään 90. Mitään varmaa syytä ei ole saatu selville - se voi kuulemma johtua paniikkihäiriöstä tai sitten tästä raskaudesta tai tai tai.... :/ Olo on kamala niin korkealla sykkeellä, onneksi Bisoprolol auttaa. Syy olis tietysti hirveän hauskaa saada selville.