Korkea kuume & Raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SairasNiimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SairasNiimi

Vieras
Meillä on lähipiirissä riehunut korkea kuume, vissiin influenssa. Itselläni on nyt tullut jo vastaavia oireita ja olen puolessa välissä raskaana. Olen kuullut, että raskaana ei saisi nousta kuume, koska se olisi vaarallista sikiölle. Pitääkö tämä paikkansa?

Kai olet jo arvannut, miksei kukaan ole noteerannut kysymystäsi koko päivänä?

Tiesitkö, että ihmiset voivat sairastella raskausaikana aivan yhtä paljon kuin normaalistikin?

Mistä olet voinut yleensäkään tuollaista kuulla?

Minä olen ainakin kuullut, että parahaimmassa tapauksessa, kun sairastaa jonkin taudin raskaana ollessa, saa vauva automaattisesti immuniteetin tälle taudille.

Ei mitään hätää, jos saat kuumeen, niin voit laskea sitä panadolilla, eikä siitä ole lapselle haittaa. Minä sairastin vaikka mitkä pöpöt raskausaikana, norosta kahden kuukauden flunssaan ja vauva on terve kuin pukki, joten kyllä äidin elimistö suojelee sikiötä.

Hei! Sairastin itse juuri influenssan puolessa välissä raskautta. Kuume kannattaa laskea (Panadol) ennen kuin nousee yli 38 C. Näin minulle neuvoi lääkäri.
Ko. lääkärin äidinkieli ei ole suomi, ja hän sanoi, että kuumeen noustessa yli 38 C sikiö alkaa kypsyä ;-) Siskolleni totesinkin, että taisin viime yönä keitellä meidän vauvaa, kun kuume oli 38,5C ;-)

Yhteistyössä