Sairastanut olen, ei mitään oireita (papassa todettiin). Hoidettiin sairaalassa "pesäkkeet" polttamalla. Ei ole uusiutunut ja sairastamisesta aikaa nyt 8vuotta.
saanko kysyä että minkä ikänen olet?
mä oon 22v ja mua ei lähdetty hoitamaan kun lääkäri sano että nuoria naisia ei hoideta Jos esim. poltetaan ne syylät niin niistä jää jotain arpia ja ne voi revetä tulevissa synnytyksissä..näin lääkäri sano.
Vuonna 1990 laserilla hoidettu. Ei ollut oireita. Ei ole uusiutunut kertaakaan. Olin silloin 20v, nyt 35 v. Ei ongelmia ton asian suhteen synnytyksissä. Jotkut muodot lisää kohdunkaulan syövän riskiä.
mä en kyllä oikein ymmärtäny sitä lääkäriä että minkä takia mua ei lähdetty hoitamaan. Nyt olen raskaana ja kysyin lääkäriltä että tarttuuko se synnytyksessä lapseen niin lääkäri sanoi että ei tartu..ihan normaalisti saa alakautta synnyttää. Yks kätilö sanoi joskus että kondylooma tarttuu synnytyksessä lapseen. Itsellä on nyt PIKKASEN ristisiitainen olo tän asian kanssa. En enää tiedä että mihin uskoo. Mietin tätä asiaa päivittäin. Pitäsköhän käydä vielä jollain muulla lääkärillä?