Kondylooma.. Pääseekö koskaan eroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyvä

Vieras
Vuosi sitten gyne totes että minulla on kondylooma. Sain siihen lääkkeen, semmoista sinistä erittäin kirvelevää nestettä, joka hetkeksi poisti syylät. Ne kuitenkin tulivat takaisin eivätkä millään tunnu lääkkeestä huolimatta häviävän.

Miten nuista perkeleistä pääsee eroon, pyyhkiessä joskus vuotavat verta ja ovat muutenkin häiritseviä. :(

Älkääs nyt liiotelko! Minulla oli pahana yli 20 vuotta sitten jolloin jäädytettiin ja käsiteltiin jollain aineella, sen jälkeen ei ole vaivannut... Hyvä tuuri ehkä sitten.

Virus ei häviä elimistöstä minnekään. On ihan tuurista kiinni, kuinka usein se sieltä putkahtaa oireilemaan näkyväksi ja tuntuvaksi vaivaksi.

Jatkossa siis ainoastaan suojattua seksiä, ellet halua tietoisesti tartuttaa kumppaniasi.

Syöpää kai harvemmin kun näkyvät syylät.
Tuo on tauti jota eniten pelkään, lähes enemmän kuin HIViä...pelottavan yleinen. En pelkää syövän takia vaan koska kokisin itseni saastuneeksi loppuelämäksi...(en tarkoita ap:n olevan).

Kyllä konduloomasta eroon pääsee! Herranjestas mitä lietsontaa täällä on.
Jos menee oikein pahaksi, nii tosiaan oman terveysaseman lääkäri antaa lähetteen ja voidaan poistaa laserilla tai jäädyttämällä. Operaatio toistetaan tarvittaessa.

Kondulooma ei myöskään tartu kunppaniin kuin vain aktiivivaiheessa. Eli kun näppylät ja röpöt on hoidettu pois, niin kondomia ei tarvita.

T:Itse kondulooman sairastanut 25v sitten eikä sen koommin ole näkynyt terv.hoitaja

Kyllä konduloomasta eroon pääsee! Herranjestas mitä lietsontaa täällä on.
Jos menee oikein pahaksi, nii tosiaan oman terveysaseman lääkäri antaa lähetteen ja voidaan poistaa laserilla tai jäädyttämällä. Operaatio toistetaan tarvittaessa.

Kondulooma ei myöskään tartu kunppaniin kuin vain aktiivivaiheessa. Eli kun näppylät ja röpöt on hoidettu pois, niin kondomia ei tarvita.

T:Itse kondulooman sairastanut 25v sitten eikä sen koommin ole näkynyt terv.hoitaja

No älä ny viitti höpöttää... Tuo virus EI edelleenkään lähde elimistöstä koskaan. SYYLÄT voidaan sen sijaan hoitaa pois, eikä niitä sen koommin välttämättä tule. Mullakin tullut kondylooma varmaan kans 20 v sitten, mutta kyllä ne näpyt jostain joskus on ilmestyneet kaksikin kertaa. Viimesin nyt tälläkin hetkellä, vaikka en ole seksiäkään harrastanut kohta 7 vuoteen... Mutta käsittääkseni se liittykin siihen muuhun kropan toimintaa aika tavalla, milloin ne syylät ilmestyy. Nytkin itsellä pitkä sressitila elimistössä takana, sekä sairastelukierre jne ja ping, niin vaan tulivat taas... Samoin edellisellä kerralla - pitkä stressijakso, epäsäännöllinen työ ja muutenkin heikolla syömisellä ja niin ees päin, niin pamahti ne syylät pintaan.

Ei se parane ikinä.

Mutta itse sain siihen terapeutista rokotetta :-). Parantunut täysin. Mulla oli jo sen takia syövän esiasteet ja pahimmaat arvot, 2kk rokotteesta enää ei ollut koko Hpv:tä eikä mitään muuta. Paras päätös ikinä, eikä tarvitse enää tätä pelätä, sen otin 6v sitten.

Yhteistyössä