kondylooma ja syylät?

Mulla on ollut kondylooma joka on hoidettu laserilla, sen jälkeen (kolme vuotta on menny) ei ole muutoksia papassa näkynyt. Syyliä sormissa ja jalkapohjissa on ollut jotain 10 vuotta ja nämä molemmathan on papilloomaviruksen aiheuttamia... Onko muilla kokemusta et nää on molemmat yhtäaikaa? Onko kellään tuo virus poistunut elimistöstä ja missä ajassa?! Pelottaa et kondylooma uusiutuu.. :eek:

kohtalotoveri
Moi!

Minulla samanlainen tilanne. Syyliä ilmestyi jalkapohjiin ja kuten tautiin kuuluu, niitähän ei saa kirveelläkään pois vaan häviävät sitten itsestään kun virus paranee. Aikaa voi kulua useita vuosia (keskimäärin kai 2-3 vuotta). Minulla todettiin myös papassa kondylooma jalkapohjan syylien ilmestymisen jälkeen. Sitä ei ole vielä hoidettu mutta 6kk kuluttua jälleen kontrollipapa edessä.

Mielenkiintoiseksi asian tekee se että nyt syylät katosivat jalkapohjista yhtä nopeasti kun ilmestyivätkin, keväällä nähdään onko kondyloomalle tapahtunut mitään. Elän toivossa että olisi kadonnut sekin ja papa olisi normaali.

Yhteistyössä