kondylooma ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Ajattelin kysyä tältä puolelta seuraavanlaista asiaa: onko teistä lapsen jo saaneista kukaan ""sairastanut"" kondyloomaa raskausaikana? Olen 14. viikolla ja mulla todettiin elämäni ensimmäistä kertaa kondylooma, eli syylämäisiä rakkuloita alapäässä. Väittävät, että vauvaan tällä ei ole vaikutusta, mutta onko tosiaan näin? Kokemuksia?

Mulla kanssa kondylooma, tosin todettiin monta vuotta ennen raskautta. Mulle kanssa sanottu etteí ole mitään vaikutusta vauvaan. Ainoastaan yksi lääkäri sanoi, että kondylooma voi kiukustua raskauden aikana, eli vaikka olisi ollut papa- kokeet pitkäänkin ok jne, voi pahentua raskauden aikana. Mulla synnytyksestä n. 4kk ja olin papa kokeessa, ja tilanne edelleen rahallinen, eli papa luokkaa 1.

Minullakin on todettu kondylooma n.10-vuotta sitten. Välillä ollut ärhäkkänä ja monenlaisia hoitoja tehty. Nyt kuitenkin ollut rauhallinen vaihe ja papa ollut luokkaa 1. Kaksi lasta olen alakautta synnyttänyt, tosin silloin ei ollut kondylooma päällä. Minullekin lääkäri sanoi, että mitään vaaraa ei ole alakautta synnyttää, eikä vaikuta mitenkään vauvaan. Hoitoja muistaakseni ei kuitenkaan anneta raskauden aikana, vaan koldylooma hoidetaan pois kun olet synnyttänyt.

Minulle taas lääkäri sanoi ja oikein suositteli, että raskaaksi tuleminen ""hoitaisi"" solumuutoksia. Viimeisen kerran kun sain laaserhoitoja kondyloomaan tulin raskaaksi heti hoitojen jälkeen. Eikä kondyloomaa ole ollut viimeiseen 6-vuoteen.

Joten tsemppiä sinulle ja mukavaa odotusaikaa.

Yhteistyössä