kondomin ehkäisyteho?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
jätin pillerit pois 2kk sitten kun luovutin munasoluja.
luovutuksen jälkeen tuli yhdet menkat,mutta unohdin aloittaa pillerit ajallaan ja päätin odottaa seuraavia kuukautisia. kumia ollaan käytetty ihan jokaisessa yhdynnässä mutaa nyt mun menkat on myöhässä.
kierto on ollut 28 päivää ilman pillereitä ja myöhässä on ollu vaan kun oon ollut raskaana.
ei oo ressiä eikä mittään.
tänään tuli aamusta hyvin pieni määrä vaaleanpunasta "vuotoa" ja aattelinkin että menkat alkais,mutta ei tullutkaan. ei ees vuotoa sen enempää.
5 päivää on nyt myöhässä.
mitään oireita mulla ei ole,en muista miten ne on alkanut ennen.

Kyllä kondomin ehkäisytehon pitäisi olla isoja prosentteja. Todennäköisempää varmaan on että sulla alkaa kierto heittää hormoniehkäisyn jättämisen jälkeen. Varsinkin jos on pitkään syönyt pillereitä, ei se kierto usein tosiaankaan ainakaan ekojen menkkojen jälkeen ole tasaista nähnytkään. Testiä kehiin vaan niin saat varmistuksen.

Sulla voi olla hormonit vähän sekaisin. Mulla oli kierto jonkin aikaa erikoinen kun luovutin munasoluja. Pillereitä en kyllä syönyt ennen sitä.

Jos oot epävarma niin tee testi - jonkin verran hedelmällisyys on korkeampi noiden hormoneiden vuoksi..

[QUOTE="vieras";22450539]Sulla voi olla hormonit vähän sekaisin. Mulla oli kierto jonkin aikaa erikoinen kun luovutin munasoluja. Pillereitä en kyllä syönyt ennen sitä.

Jos oot epävarma niin tee testi - jonkin verran hedelmällisyys on korkeampi noiden hormoneiden vuoksi..[/QUOTE]

tätä mä just aattelin,että on korkeempi senjälkeen. ja vielä tuplaraskaudenkin riski on isompi.
oon luovuttanut ennenkin ja sillon menkat tuli ihan normaalisti. en heti aloittanu sillonkaan uutta laattaa pillereitä kun kävi samanmoinen unohdus.

ei tässä silleen mikään paniikki ole,haen ensviikolla testin jos ei ala kuuluun.

Yhteistyössä