Komplikaatiot käynnistetyssä synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maatuska83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maatuska83

Vieras
Mulla mahdollisesti edessä huomenna käynnistys (rv38) jos lapsivesi on vähentynyt entisestään ja paikat riittävän kypsät.

Eka syntyi spontaanisti.

Onko käynnistetty synnytys kamalampi, vaikeampi, vaarallisempi? Kokemuksia? Kertokaa pliis...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mulla ainakin käynnistetty oli nopeampi. ehkä hiukan kivuliaampi kun supparit tuli nopsaan ja lapsivedet meni heti.

Kiitti :)

No nopeus passais mulle hyvin... eka kun kesti 22 tuntia... Kivut hieman kammottaa, kun ihan ehdottomasti haluaisin tällä kertaa pärjätä ilman epiduraalia/spinaalia.

Muita?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
mulla ainakin käynnistetty oli nopeampi. ehkä hiukan kivuliaampi kun supparit tuli nopsaan ja lapsivedet meni heti.

No nopeus passais mulle hyvin... eka kun kesti 22 tuntia... Kivut hieman kammottaa, kun ihan ehdottomasti haluaisin tällä kertaa pärjätä ilman epiduraalia/spinaalia.

Muita?

Miksi haluaisit ehdottomasti ilman epiduraalia/spinaalia? Turha sit rutkuttaakaan kivuista jos ei ota tarjolla olevaa lievitystä...

Alkuperäinen kirjoittaja plaaplaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Muita?

Miksi haluaisit ehdottomasti ilman epiduraalia/spinaalia? Turha sit rutkuttaakaan kivuista jos ei ota tarjolla olevaa lievitystä...

Koska ensimmäinen synnytys pitkittyi älyttömästi epiduraalin vuoksi, täysin auki -tilanne kesti 5 tuntia, ennen kuin alkoivat imukupilla kiskoa vauvaa ulos kun kohtu ei enää supistellut. Ihan siksi.

Mieluummin infernaaliset kivut, kuin järkyttävän pitkä ponnistusvaihe ilman ponnistamisen tarvetta, joka pahentaa ensimmäisessä syntyneitä laskeumia entisestään.

Miksi oi miksi... just tätä mä pelkäsinkin, että se on monille kivuliaampi. No täytyy vaan toivoa, että vettä olis huomenna vielä se tippa, jotta käynnistyisi itsekseen :(

Mulla molemmat alatiesynnytykset käynnistetty rv38, joten ei ole mitään mihin verrata. Kivut ainakin oli kovat!
Eka kesti 8h, toinen 5h ja toisen ponnistusvaihe alle 2min... Mitään ongelmia ei tullut ja toivuin heti :)

Mulla käynnistettiin ja kun ei ponnistukset tuottaneet tulosta annettiin lisää käynnistystä jonka jälkeen tuli lääkäri ja kielsi ponnistamasta koska vauva oli asennossa josta ei ulos pääse... "pidättele" siinä sitten niiden käynnistystabujen jälkeen... joo sektioon meni ja voin taata ettei ollut miellyttävä kokemus ja että enää en hevillä käynnistystä huolisi!

Neljä yliaikaisina viikoilla 41-42 käynnistettyä, pitkittynyttä (10 h -28 h) ja tipalla eteenpäin autettua synnytystä, joissa kahdessa imukuppi ja kahdessa istukan käsinirrottelu ja verenhukka ja lisäveren/plasmablanderin tarve. Yhdessä vauvan mystiseksi jäänyt tulehdus ja 2 viikon antibioottikuuri hänelle. Yhdessä pieleen menneen epiduraalin aiheuttama ns. epiduraalipäänsärky.

Yhteistyössä