Kommentteja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisa Ihmemaassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liisa Ihmemaassa

Vieras
Kumpi parempi vaihtoehto, asua vuokralla vai ostaa omakotitalo?
Onko teidän mielestä vuokralla asuja köyhä ja omakotitalossa asuva hyvin tienaava?
Mites itse asutte? Me asutaan vuokra rivarissa,omaa ollaan mietitty, mutta kun nyt jotenkin kevyt olo kun ollaan kaikki autovelat maksettu ja lainaa ei ole senttiäkään, että viittiskö sitä taas ottaa iso laina.....kun korot hirmuset yms....ääääh pää ihan sekasin kun miettii kaikkea, tässä viihdytään ja ollaan täällä metsänreunassa omassa rauhassa, mutta joskus tekis mieli sitä ihan ihka omaakin....

Kertokaa mulle omia kokemuksia ja mielipiteitä, jospa mun pääkin vähän selvenis

me mietittiin samaa n.6v sitten.... Mutta vuokra hinta niin iso, että sillä maksaa omaa... Ja saapahan tehdä remonttia ja muuta... eikä tule valittamista jos ikkuna menee rikki tjtn.. (tyhmä vertaus, mutta siis että sekin on oma.. :D )

Toki vuokralla asumisella on puolensa, ei tarvii tehä lumihommia ja jos jääkaappi nasahtaa rikki, ei tarvii itellä ostaa uutta jne..

Nää on semmosia juttuja mitä varmaan jokainen miettii kun alkaa haaveileen omasta.

Jos se kuitenkin on haaveena joskus, niin tottakait se kannattaa se laina ottaa jo nuorena. Saa sitte eläke päivät asua velattomassa kodissa........ :D

Mun mielestä vuokrat on niin suuria että sillä rahalla lyhentää komeasti omaa. Nyt varsinkin kun korot ovat niin matalat niin laina lyhenee suht paljon. Jokainen tekee valintansa mutta se on tavallaan näin köyhän miehen ainoa säästömahdollisuus kun maksaa omaa ja myy joskus sitten niin saa taas paremman jne...ei meillä muuten ainakaan tule mitään säästöön. Vähän hassu sepustus mutta jos ymmärsit pointin :D

me asutaan pienellä paikkakunnalla rivitalossa ja vuokra on suht pieni (n. 450?/kk)...!mieli tekisi myöskin omaan asuntoon,mutta kun nuo talojen hinnat on ihan pimeitä tällä hetkellä.korot on kyllä alhaalla nyt mutta karu totuushan on se että ne tulee kyllä jossain vaiheessa nousemaan reilustikkin jolloin taas asuntojen hinnat putoaa...!hankala tilanne mutta me päädyimme siihen tulokseen että odotelleen kämppien hinnanlaskua jonkin aikaa,vielä kun mahdutaan asumaan vuokrakämpäs,meitä 5henk. ja 3h+k ja hyvin mahdutaan...!!!!! :hug:

Yhteistyössä