Kolposkopiassa käyneet! Kysymys teille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyjä

Vieras
Onko teillä ollut tarkkaa missä vaiheessa kuukautiskiertoa kolposkopia on tehty? Mulle suositeltiin, että se pitäisi tehdä viikon sisällä kuukautisten loputtua.

Oletteko te saaneet samanlaisen ohjeistuksen? Kuinka tarkkoja muut lääkärit ovat asian suhteen olleet?

ei mulla mitään sanottu, kuhan vaan ei menkat ollut sillon ja mulla piti alkaa seuraavana päivänä mutta kyllä siellä oli jo pientä vuotoa, mutta sai otettua koe palat ja sattu ihan vitusti!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei mulla mitään sanottu, kuhan vaan ei menkat ollut sillon ja mulla piti alkaa seuraavana päivänä mutta kyllä siellä oli jo pientä vuotoa, mutta sai otettua koe palat ja sattu ihan vitusti!!

Tarkasteltiinko sulla kohdunkaulan kudoksia samalla? Vai tehtiinkö toimenpide vain koepalan ottamista varten?

Ei sattunut YHTÄÄN. Pelkäsin etukäteen muttei mitään. Kohdunkaula on suunnilleen täysin tunnotonta aluetta. Tähystys on sama kuin papassa siis että se instrumentti sisään ja katsotaan. Sitten kohdunsuuta sivellään etikalla (ei myöskään tunnu miltään) ja napsaistaan parit näytepalat. Mutta ei sattunut!

Alkuperäinen kirjoittaja no worries:
Ei sattunut YHTÄÄN. Pelkäsin etukäteen muttei mitään. Kohdunkaula on suunnilleen täysin tunnotonta aluetta. Tähystys on sama kuin papassa siis että se instrumentti sisään ja katsotaan. Sitten kohdunsuuta sivellään etikalla (ei myöskään tunnu miltään) ja napsaistaan parit näytepalat. Mutta ei sattunut!

Entä saitko sinä jotain ohjeistusta toimenpiteen ajoittamisen suhteen?

Ei annettu mitään ohjeistusta,ei ees kyselty koska viimiset kuukautiset olleet.
Sattu niin v..sti,alapäästä tungettiin sisään ja tuntu että yläpäästä tunkee ulos.
Toimenpiteen jälkeen vuosin kuin härän kurkusta.Toisella kerralla ei sitten ollut vuotoa paljon mitään,poltettiin suonten päät kiinni,sekin sattu,takapuoli varmaan metrin ilmassa.
Toivottavasti en enään koskaan joudu vastaavaan

Yhteistyössä