Kolmihaarainen punainen puinen kiynttilänjalka. Mistä niitä saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pässi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kiertänyt Tampereella kaikki marketit ja tavaratalot ja mistään ei löydy perinteistä punaista puista kolmihaaraista kynttilänjalkaa! Ilmeisesti pitäisi alkaa kiertää kirppareita, jos vaikka hyvällä säkällä löytyisi.

Eli kertokaa ihmeessä, jos tiedätte mistä niitä saa!

MEIDÄN PERÄLLÄ KIRPPIKSELLÄ JA KAUPASSAKIN NÄHNYT,PITÄÄ MENNÄ UUDESTAAN KATSOMAAN NÄINKÖ OIKEEN. MULLA ITSELLÄ ON SEMMOINEN JOSSA ROIKKUU VIHREÄT KÄVYT 3KLP MUTTA ON VANHA JA KULUNUT MAALIT MELKEEN KOKONAAN.

Jos yhtään pystyy tekemään itse mitään puusta, niin ei ole kovin vaikea tehdä sellaista. Isäni teki muutama vuosi sitten mummolleni sellaisen, mummon ensimmäinen mies oli nimittäin tehnyt piirustukset juuri ennen kuolemaansa ennen joulua 50-luvulla ja kyseiset piirustukset oli säilytetty.

Kas kun minun keittiön pöydällä taitaa olla juuri mainitsemasi lainen. Se oli lapsuuteni jouluina -70 luvulla aina pöydällä kolmen valkean kynttilän kanssa. Ja vissiin sitä ennen se on koristanu äitini lapsuuden kodin pöytää. Kolmihaarainen, semmonen puinen pakkula. =)

Onnistuin löytämään eilen hieman kulahtaneen, mutta ihan käytettävissä olevan yksilön kirpputorilta.

Ilmeisesti ko. kynttilänjalkoja ei valmisteta enää tai sitten ne ovat paloturvallisuussyistä kielletty. Eihän sitä tiedä, vaikka jokin direktiivi nykyään määräisi, että kynttilänjalka ei saa olla puinen.

...ostaisin tuollaisen kynttilänjalan jos joku myy, äiti on unelmoinut sellasesta iät ja ajat ja olisi ihana viedä lahjaksi...:) että yhteyttä saa ottaa embbu89@gmail.com

Yhteistyössä