Kolmi- vai nelirenkaiset yhdistelmät

Kummat olisi järkevämpi ottaa: kolmirenkaiset yhdistelmät vai nelirenkaiset yhdistelmät?

Itse olen ehkä enemmän nelirenkaisten perään, mutta mies oli kuullut työkaveriltaan, että kannattaa ottaa kolmirenkaiset. Kertokaa te kokeneet palstalaiset, kumpi vaihtoehto on teidän mielestä parempi?
 
Kolmirenkaiset on yleensä pidemmät kuin nelipyöräiset. Ja ainakin meillä kun tehtiin vertailuja läydettiin todella näppärän pienet nelipyöräiset kääntyvillä etupyörillä! Jäi äkkiä kaupaan kauan haaveilemani teutonian spirit3 kun olivat niin pitkät kolmipyöräiset.
 
bb
Makuasia kai tuo on. Vuosi sitten kun vaunuja etsittiin useampi eri myyjä eri liikkeissä piti kolmipyöräisiä kiikkerinä eikä suositellut niitä maastoon ollenkaan. Monet juoksuharrastajat taas vannovat kolmipyöräisten nimiin, tosin yksi kaveri vaihtoi kolmipyöräiset nelipyöräisiin juuri juoksuharrastuksen takia. Pääsääntöisesti nelipyöräiset saa pienenpään pakettiin kuin kolmipyöräiset mutta tähänkin on poikkeuksia. Eli kannattaa siis mennä liikkeeseen katsomaan vaunuja ja rattaita ja tehdä päätös tarjolla olevien mallien perusteella ja kokelemalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Ja viime kesän onnettomuus jätti kylmät väreet kolmipyöräisiä vaunuja kohtaan... :'(
Voi, mitä oikein tapahtui? :|
Kun sillä venäläisellä perheellä vaunut rullasivat järveen ja pikkuvauva hukkui. :'( Tapahtuis siis Suomessa.
Silloin todettiin vaunujen lukitus heikoksi, ja olivat kolmipyöräset. Lukitus joko Jäänyt kokonaan auki tai auennut, mutta vaunuja kyllä vähän haukuttiin...
Tosi surullinen tapaus! :'( :(
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Ja viime kesän onnettomuus jätti kylmät väreet kolmipyöräisiä vaunuja kohtaan... :'(
Voi, mitä oikein tapahtui? :|
Kun sillä venäläisellä perheellä vaunut rullasivat järveen ja pikkuvauva hukkui. :'(
Silloin todettiin vaunujen lukitus heikoksi, ja olivat kolmipyöräset.
Ja sehän johtui just nimenomaan siitä että olivat kolmipyöräiset??!! melkosia yleistyksiä taas...
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Ja viime kesän onnettomuus jätti kylmät väreet kolmipyöräisiä vaunuja kohtaan... :'(
Voi, mitä oikein tapahtui? :|
Kun sillä venäläisellä perheellä vaunut rullasivat järveen ja pikkuvauva hukkui. :'(
Silloin todettiin vaunujen lukitus heikoksi, ja olivat kolmipyöräset.
Ja sehän johtui just nimenomaan siitä että olivat kolmipyöräiset??!! melkosia yleistyksiä taas...
Missäs niin lukee? :eek:
 
m
meillä gessleinin kolmipyöräiset ja ovat olleet mitä parhaimmat, kevyet ja etupyörän saa kääntymään täysin ja erittäin helppo työntää ja kääntää, kaverilla on hercules vaunut nelipyöräisenä, ja erittäin painavat ja raskaat, joutuu nostaa etupyöriä ylös että saa käännettyä pienemmissä mutkissa, olivat erittäon epäkäytännölliset kun oli tottunut niihin omiin kevyihin vaunuhin, ja meillä oli pehmeellä kantokopalla, se oli niin lyhyen ajan käytössä, että kannattaa miettiä vaan sitä ratasosan käyttöä, se on pidempi aika se niillä kärrytellä, onnea vaan tulevaan =)
 
m
se onnettomuus niillä venäläisillä ei johtunut mistään kolmipyöräisistä, olivat kuule ihan itse jättänyt lapsen pihalle kerrostalossa? ulos mäen päälle ja lman jarruA, että näin, siinä ei vaunumerkillä ollut mitään yhteyttä hyvät hyssykät sebtään !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Ja viime kesän onnettomuus jätti kylmät väreet kolmipyöräisiä vaunuja kohtaan... :'(
Voi, mitä oikein tapahtui? :|
Kun sillä venäläisellä perheellä vaunut rullasivat järveen ja pikkuvauva hukkui. :'(
Silloin todettiin vaunujen lukitus heikoksi, ja olivat kolmipyöräset.
Ja sehän johtui just nimenomaan siitä että olivat kolmipyöräiset??!! melkosia yleistyksiä taas...
Missäs niin lukee? :eek:
ne vaunut näytti kummalisilta matkavaunuilta.

mulla on nelipyöräset jotka on tavallaan kolmipyöräset.olen ollut ihan tyytyväinen hyvin päässyt lumessa eteenpäin metsässä en vaunujen kans kulje.
kaupunkikäyttöön ihan näppärät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
se onnettomuus niillä venäläisillä ei johtunut mistään kolmipyöräisistä, olivat kuule ihan itse jättänyt lapsen pihalle kerrostalossa? ulos mäen päälle ja lman jarruA, että näin, siinä ei vaunumerkillä ollut mitään yhteyttä hyvät hyssykät sebtään !
Ulos kerrostalossa?

Puhutaan ilmeisesti eri tapauksesta.Tässä tapauksessa vastasyntynyt vauva nukkui OMAKOTITALON pihassa vaunuissaan, ja oli ilmeisesti kääntyillyt tms. ja vaunut lähteneet liikkeelle.jarru ei ilmeisesti ollut päällä ja vaunut pujottelivat suht pitkän matkan veteen ja kaatuivat.Vauva hukkui ja kuoli. :'(
 
m
ja pakko lisätä että kun kolmipyöräisistä saa lukittua sen etupyörän niin menee erinomaisesti talvella eteenpäin, nim. kaksi talvea niillä jo työntänyt ja lumisilla teillä =)
 
Riippuu vähän siitä missä liikkuu.
Mulla ei ole kokemusta kolmipyöräisistä yhdistelmistä, mutta kolmipyöräset tuplat (peräkkäin istuttavat) meiltä löytyy. Vaunut on nelipyöräset.

Kun on tarpeeks isopyöräset kolmipyöräset niin kyllä niillä pääsee hyvin lumessa ja loskassakin, mutta kolmipyöräset on kiikkerämmät ja hankalammat epätasaisessa maastossa. Mökille esim. en niitä veis, mutta nelipyöräset kulki sielläkin ihan kivasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
se onnettomuus niillä venäläisillä ei johtunut mistään kolmipyöräisistä, olivat kuule ihan itse jättänyt lapsen pihalle kerrostalossa? ulos mäen päälle ja lman jarruA, että näin, siinä ei vaunumerkillä ollut mitään yhteyttä hyvät hyssykät sebtään !
Eihän tässä merkistä ole puhuttukaan.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
se onnettomuus niillä venäläisillä ei johtunut mistään kolmipyöräisistä, olivat kuule ihan itse jättänyt lapsen pihalle kerrostalossa? ulos mäen päälle ja lman jarruA, että näin, siinä ei vaunumerkillä ollut mitään yhteyttä hyvät hyssykät sebtään !
Ulos kerrostalossa?

Puhutaan ilmeisesti eri tapauksesta.Tässä tapauksessa vastasyntynyt vauva nukkui OMAKOTITALON pihassa vaunuissaan, ja oli ilmeisesti kääntyillyt tms. ja vaunut lähteneet liikkeelle.jarru ei ilmeisesti ollut päällä ja vaunut pujottelivat suht pitkän matkan veteen ja kaatuivat.Vauva hukkui ja kuoli. :'(

ei kun se oli vuokrarivitalo /omakotitalo mäen päällä!

 
Mulla ei ole vielä omien vaunujen työntämisestä kokemusta, mutta olen työntänyt ahkerasti kummilasten vaunuja. Toisella nelirenkaiset, toisella kolmirenkaiset. Tämän kokemuksen perusteella en itselle edes harkinnut noita kolmirenkaisia... =)

(noissa kolmipyöräisissä, joita olen työnnellyt, on mun makuun se vika, ettei se kolmas pyörä mene ikinä sinne, minne tahtoisin. Ja jos sen on aina lukittuna, mitä virkaa sillä on... :whistle: Lisäks siinä on se lokasuoja, joka taas kerää kaiken loskalumen ja jumissa. Kasatessa nuo vie enemmän tilaa kuin nuo meidän nelipyöräiset jne. Tämmöisiä kaikkia syitä, miks itselle en tahtonut kolmipyörästä.)
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
^^ Itse asiassa olen miettinyt Gessleineja, mutta nelirenkaisia, joihin saa vaihdettua tarvittaessa pienemmät kääntyvät etupyörät. Se voisi olla ainakin ratas-vaiheessa kätevä.

suosittelen kovasti, meillä ainut miinus oli ehkä se että pehmeä kantokoppa on todella pieni ja meidän neiti oli syntyessään yli 4 kiloa, joten aika pitkälle mentin makuupussilla ratasosan kanssa makuuasennossa, mutta tykkään edelleen rattaista ja tyttö on nyt 1 v 4 kk, mutta tässä vaiheessa haluaisin quinnyt koska ne saa yhteen läjään , (siis matkarattaat) kolmipyöräisinä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
se onnettomuus niillä venäläisillä ei johtunut mistään kolmipyöräisistä, olivat kuule ihan itse jättänyt lapsen pihalle kerrostalossa? ulos mäen päälle ja lman jarruA, että näin, siinä ei vaunumerkillä ollut mitään yhteyttä hyvät hyssykät sebtään !
Ulos kerrostalossa?

Puhutaan ilmeisesti eri tapauksesta.Tässä tapauksessa vastasyntynyt vauva nukkui OMAKOTITALON pihassa vaunuissaan, ja oli ilmeisesti kääntyillyt tms. ja vaunut lähteneet liikkeelle.jarru ei ilmeisesti ollut päällä ja vaunut pujottelivat suht pitkän matkan veteen ja kaatuivat.Vauva hukkui ja kuoli. :'(

ei kun se oli vuokrarivitalo /omakotitalo mäen päällä!
Puolivuotias pikkulapsi löydettiin hukkuneena tiistaina illalla kello 18 aikaan Kangasniemen Suurolankylällä rantavedestä. Järkyttävän löydön tekivät vanhemmat, jotka yrittivät tuloksetta elvyttää lastaan.

Poliisin saamien tietojen mukaan vanhemmat olivat laittaneet lapsen nukkumaan vaunuihin talonsa edustalle. Noin puolen tunnin kuluttua he olivat havainneet, että vaunut olivat poissa.

Vanhemmat luulivat ensin, että lapsi on kaapattu, etsintöihin osallistunut mies kertoi IS:lle.

Etsintöjen jälkeen lapsi ja vaunut löytyivät rantavedestä kymmenien metrien päässä talosta.

Poliisin alustavien tutkimusten perusteella vaunut ovat toistaiseksi tuntemattomasta syystä alkaneet liikkua. Vaunut ovat siirtyneet rantaa kohti jyrkkenevään rinteeseen ja sieltä mutkitellen edelleen veteen. Ranta kuuluu Puulaveteen.

Tapahtumaa tutkitaan toistaiseksi onnettomuutena ja kuolemansyyn selvittämisenä.

- Kovin mystinen ja järkyttävä tapaus tämä on. Mitään rikokseen viittaavaa ei ole tullut esiin, rikoskomisario Kalle Toivanen sanoi IS:lle myöhään tiistai iltana.

Poliisin arvion mukaan vauva on saattanut liikkua vaunuissa, jolloin ne ovat nytkähtäneet liikkeelle. Mahdollista on myös, että vaunujen lukitus ei ollut päällä.

- Oletus siitä, että vaunut ovat lähteneet lapsen liikkeestä, on hyvin todennäköinen. Kolmipyöräinen vaunu liikkuu herkästi ja mutkitellen ohi puidenkin. Kun korkeusero on neljä metriä, mikään ei sitä pidättele, kertoo rikoskomisario Kalle Toivanen Mikkelin poliisista.
 

Yhteistyössä