Kolmeviikkoisen vauvan kakka ei kulje

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
otsikossa se tulikin..
Eli kolmen viikon vanhan vauvan maha ei toimi.
Vauva on osittaisimetyksellä, eli saa myös korviketta, koska oma maito ei täysin riitä.

Ensin kakka oli aika tahnamaista, sellaista todella sakeata. Vaihdettiin korvikemerkkiä, nyt kakka ihan normaalin näköistä ja väristä, mutta ei tule itsekseen.
Kuumemittarilla on tullut, mutta ei silläkään viitsi jatkuvasti olla ronkkimassa.

Pikkuinen huutaa masuaan, kun yrittää vääntää tavaraa pihalle naama punaisena (ainakin tähän olen sen yhdistänyt..)
Kakkaa ei siis itsekseen tule ollenkaan.

Apteekista suosittelivat levolacia, jota ostinkin, mutta en ole sitä vielä arvannut antaa.
Mallasuute kuulemma saattaa allergisoida, eli sitä en tahdo testata.

Uskallanko antaa tuota levolacia, vai uskaltaako noin pienelle yrittää juottaa luumua vaikka maidon seassa?

Esikoisella ei tämmöistä ongelmaa ollut, joten nyt olen ihan avuton...

[QUOTE="äippä";24462948]
Pikkuinen huutaa masuaan, kun yrittää vääntää tavaraa pihalle naama punaisena (ainakin tähän olen sen yhdistänyt..)
Kakkaa ei siis itsekseen tule ollenkaan.
[/QUOTE]

Tuohon vielä piti sanoa, että huuto helpottaa heti kun kakka on saatu ulos...

Me käytettiin poikaa vyöhyketerapeutilla. Jo hoidon aikana poitsu teki kolmet kakat =) Ja muutaman hoitokerran jälkeen on vatsa toiminut hyvin. Hoitajan tulee olla semmoinen, joka on käsitellyt ennenkin pieniä vauvoja, kannattaa varmistaa.

Levolac on ihan ok, se oli jotain luonnontuotetta sekin, aika minimiä ne purkissa olevat annostukset on, meille sanoi lastenlääkäri että voi antaa aluksi tuplasti (1-vuotiaasta kyse)

Me on käyty vyöhyketerapiassa koska vauva huusi ensin ilmavaivojaan. Siihen se kyllä auttoi, mutta tämä kakkaongelma on tullut tilalle. voisi kai sitä tästäkin vielä sinne viedä, hoitajalla oli parinkymmenen vuoden kokemus ja myös vauvoista, eli homma kyllä sujui. :)

Nyt kaivattaisiin kumminkin ensiapua, ennen kuin saa sen ajan.

Tota mallasuutetta mä en tosiaan uskalla sen vuoksi testata, kun se voi allergisoida, niin mulle ainakin väitettiin.

Mutta kiitos vastauksista! :)

Ton luumuveden/-maidon luin kanssa jostainpäin netin saloja, mutta onko sitä kukaan kokeillut näin pienelle? (Etten "rikkoisi" toisen mahaa..)

Kiitos vielä sinullekin, joka kirjoitit tuosta levolacista!
Uskaltautuisiko sitten sitä kokeilemaan ensiavuksi, kamalaa katsoa, kun toinen äheltää ja puheltaa, mutta ei saa mitään aikaan.

Pullossahan tosiaan lukee, että vauvallekin uskaltais antaa.

minun vinkkini että se korvike pois jos mahdollista että imetät vaikka koko aika niin että olet oikein rentoutunut ja juot paljon vettä, vältät maitotuotteita ja valkoista vehnää, sokeria ja eineksiä. imetä paljon, se laukaisee tilanteeen..! kokeile myös kylpyä.

[QUOTE="miisa";24463170]minun vinkkini että se korvike pois jos mahdollista että imetät vaikka koko aika niin että olet oikein rentoutunut ja juot paljon vettä, vältät maitotuotteita ja valkoista vehnää, sokeria ja eineksiä. imetä paljon, se laukaisee tilanteeen..! kokeile myös kylpyä.[/QUOTE]

täysin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa,korvike pois!kyllä se oma maito IHAN VARMASTI riittää,ku imetät paljon ja muutenkin sylittelet ja pidät vauvaa paljaalla iholla omaasi vasten. Ja muista tosiaan juoda ja syödä hyvin. Nyt vaan keskityt täysin parin päivän ajan imetykseen,niin mahavaivat helpottaa,ku korvike jää pois. Ja se mallasuute on myös äärimmäisen hyvä lääkkeetön apu. Tsemppiä!

Näille kyllä oma maito riitää. Teillä ei itsellä ole tainnut olla tilannetta, jossa lapsi on ollut useamman tunnin rinnalla ja vain huutaa. Heti kun sai lisämaitoa pullosta, niin nukahti. ELI EI SE OMA MAITO KAIKILLA RIITÄ.

Itse antaisin tuossa tilanteessa levolacia. Leiraksen sivuilla on levolacista myös tällainen tieto

"Levolac toimii myös prebioottina. Prebiootit muuttavat suoliston bakteerikantaa terveyttä edistävään suuntaan lisäämällä suotuisten bakteerien kasvua ja aktiivisuutta paksusuolessa.
Suotuisten bakteerien eli probioottien hyödyistä on saatu positiivisia tutkimustuloksia muun muassa ripulin ja maha-suolikanavan infektioiden hoidossa"

Eli ei se levolaci ole mikään hirmu paha lääke.

Meillä oli tytöllä sama ongelma. Neuvolan ohjeiden mukaan maitoon sekoitettiin mallasuutetta. Kakka oli välillä niin kovaa, että piti ihan tuseerata ja painaa reiän reunoilta, että kakka tuli. Tätä kesti 3-4v. saakka. Nyt vatsa toimii ilmeisesti ok. Tyttö jo 11v.

taas veisin vauvan ihan ekana lääkärille/neuvolalääkärille. tosin mulla onkin huonoa kokemusta "vaan ummetuksesta" mikä osoittautuikin vakavaksi sairaudeksi. toki suurin osa varmasti on vaan ummetusta, muta jos me oltaisiin itse annettu vauvalle levolaccia niin olisi pahimmassa tapauksessa suoli puhjennut. :(

Yhteistyössä