Kolmen (tai useamman) lapsen äidit, raskausoireista asiaa,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmatta odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmatta odottava

Vieras
Odotan kolmatta ja viikkoja nyt 7. Oireina hajujen tuntuminen tosi vahvana, ajoittainen huono olo, pienet ja harvoin tulevat nipistykset alavatsassa ja mielialojen vaihtelut.

Minua mietityttää se, ettei rinnat tunnu juurikaan kipeiltä eikä vatsassa ole ollut kiputuntemuksia kuin vähän ja harvoin. Ekassa raskaudessa rinnat olivat tosi kipeät. Toisessa vain toinen eikä kovin pahasti ja nyt ei oikeastaan ollenkaan. Kun se kipu puuttuu eikä vatsaankaan tule tuikkailuja, alkaa väkisin (kaksi kesken mennyttä raskautta takana) miettiä onkohan siellä sittenkään mitään.. :/

Siis varsinainen kysymys: onko raskausoireet tulleet myöhemmissä raskauksissa heikompina? Etenkin tuo rintojen kipeytyminen mietityttää. Molempia lapsiani imetin 4kk, en tiedä vaikuttaako asiaan mitenkään.. Mitä eroa on ollut raskausoireissa?

Kiitos etukäteen vastauksista! :) ps. Joo tiedän, olen varmasti turhaa panikoiva hysteerikko. :D

Eka raskauden ensimmäinen merkki oli rintojen kipeytyminen. Toisessa raskaudessa en muista, että sitä olisi ollut ollenkaan. Toisella kertaa oli sen sijaan jatkuvaa kuvotusta ja monet ruoka-aineet muuttuivat vastenmieliseksi. Tätä taas ei ollut ekassa raskaudessa lainkaan. Toinen raskaus oli kaksosraskaus.

Kaikki 5 raskautta olleet oireeneen erilaisia. Tämän viimeisen raskauden tajusin vasta rv10 kun ei ollut niin ensimmäistäkään oiretta :) että kyllä voi olla ihan laidasta laitaan oireet tai olla olematta :)

Täällä kolmas raskaus rv 34+1. Mulla sikäli aika harvinaista, että kaikki kolme alkanu samoilla oireilla ja edenny ekat 3kk samoilla ällötyksillä, väsymyksillä ym. Mutta suurimmalla osalla joka kerta on erilainen. Joku ollu pää pytyssä koko ajan ja sitten toisella kertaa ei tunnu missään jne.

Minulla ainakin oli ensimmäisessä raskaudessa alussa ihan järkky kipeät rinnat mutta sen jälkeisissä raskauksissa (nyt odotan kuudetta lasta) ei rinnat ole kipeytyneet ollenkaan. Raskausoireet on vaihdelleet. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut alun pahoinvointia, seuraavassakaan ei paljoa mutta sen jälkeisissä enemmän, tässä viimeisimmässä pahoinvointi kaikista pahinta.

Ensimmäisessä ei ollut oireita lainkaan (siis ei mtn koko raskauden aikana).

Toisessa oksensin ensimmäiset kolme kk ja olin tiputuksessa kahdesti, kaikkialle särki ja rinnat olivat todella kipeät.

Kolmannessa ei taaskaan yhtään mtn.

Yhteistyössä