Kolme yötä erossa taaperosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sukuloimaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sukuloimaan

Vieras
Mies ehdotti, että menisi 1v 8kk ikäisen lapsemme kanssa sukuloimaan ja minä jäisin kotiin. Olisivat siellä torstaista sunnuntaihin. Itselle tuli olo, etten halua olla lapsesta erossa noin kauaa, yhtäkään yötä ei olla vielä oltu erossa. Mies on osallistunut koko ajan paljon lapsenhoitoon. Onko tää nyt vaan mulle kova pala ja pitäisi antaa mennä vai onko tuo lapsellekin kova pala? Isän pitäisi olla tasavertainen hoitaja ja itse olin lapsen kanssa yhtä pitkässä reissussa ekan kerran yli vuos sitten ja sen jälkeen reissuja ollut muutama, niin jos nyt sanon ei, niin onko se epäreilua? Onko tää nyt vaan mulle kova pala ja pitäisi antaa mennä vai onko tuo lapsellekin kova pala?

Meillä oli 1v9kk 4 yötä mummilla kun meillä oli matka. Tosin sisko oli mukana ja olivat ennenkin olleet siellä yhtä yötä kerrallaan. Kyllä he siellä iskän kanssa pärjää.

Senkun annat mennä. Eihän se lapsi mikään vauva enää ole, ja oma isä on mukana. Jos yhtään lohduttaa, niin mä olin 8kk ikäisestä 3 yötä erossa (oli isänsä kanssa) ja eipä toi näytä siitä vaurioituneen.

Mun 2v lähti tänään isin kanssa mummolaan kolmeksi yöksi. Ovat olleet kerran aiemminkin kun lapsi oli 1v9kk. Olin itse tuolloin niin överiväsynyt sairastelukierteen jälkeen, että teki hyvää vaikka ikävä olikin.

Painiskelen parhaillaan hirveän ikävän kanssa. Hoitoon en jättäisi, mutta meillä isi on yhtä tärkeä kuin äiti, joten yritän kestää. Todennäköisesti mulla on vaikeampaa.

Anna mennä, tottakai! Mä antaisin riemumielin. Ei kannata invalisoida miestä lastenhoidon suhteen, se lähtee aika paljon naisen asenteesta, luottaako mieheen vai ei.

Mä lähden just itte reissuun, olen kolme yötä pois ja tuo meidän taaperokin (1v3kk) jää kotiin isän kanssa.

Se voi tehdä hyvää teille kaikille. Sinä saat viettää aikaa itsesi kanssa, mies saa viettää laatuaikaa lapsensa kanssa ja lapsi toki isänsä kanssa. Ja jälleen näkemisen riemu on suuri, kun näette taas..

Kyllä sä selviät :D Yleensä se on äidille aina kovempi pala kuin lapselle.

Meidän 2v ja 10kk ikäset ovat olleet hoidossa kaksi yötä / kolme päivää peräkkäin. Teki hyvää ja hyvin meni. Toki ikävä oli todella SUURI.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja niina:
en päästäis omaa lastani ja miestäni, en kestäis olla erossa :D

Minä olen saanut lasten kanssa reissata miten paljon olen viitsinyt. Mutta minähän olenkin Äiti.
:saint:

Minäkin. Olenhan Äiti :saint:

Ikävä tulisi, mutta isällä ja lapsella on täysi oikeus viettää kahdenkeskeistä aikaa joten "päästäisin" reissuun.

Meillä oli 1v 5kk 2 yötä mummolassa ja oltiin miehen kanssa rockissa. Hyvillä mielin jätin koska miun äiti on on tuttu ja mukava hoitaja pojalle. Nyt en tiä raaskinko tuota jättää yhekskään yöks kun on taas miun perään ja on aikaa siitä kun on viimeks ollu yökylässä..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Se voi tehdä hyvää teille kaikille. Sinä saat viettää aikaa itsesi kanssa, mies saa viettää laatuaikaa lapsensa kanssa ja lapsi toki isänsä kanssa. Ja jälleen näkemisen riemu on suuri, kun näette taas..

Kyllä sä selviät :D Yleensä se on äidille aina kovempi pala kuin lapselle.

Meidän 2v ja 10kk ikäset ovat olleet hoidossa kaksi yötä / kolme päivää peräkkäin. Teki hyvää ja hyvin meni. Toki ikävä oli todella SUURI.

Ja jatkan vielä, että olinhan toki synnyttämässäkin, 3 yötä meni siellä, kun lapsemme (silloin 1v3kk) oli isän kanssa kotona :D

totta kai päästäisin. Kyseessä on lapsen isä:) Ikävä varmasti äidillä tulee, mut ei siihen kuole. Lapsi ei välttämättä sitä ikävää tunne, hänhän on oman isänsä kanssa. Voi olla hyväksikin olla joskus ihan yksin.

Lisään muuten vielä, että on todella tärkeää isän ja lapsen suhteelle.

Oma sydän oli rutistua kasaan kun lapsi oli tärkeänä ja tohkeissaan kun pääsee isin kanssa lomalle. Haki viime hetkellä vielä pupun huoneestaan "mukaan!!!" Ja meni autoon istumaan ja huutamaan "Lomalle, mummo, Jee!". Oli niiiiin tärkeänä kun vilkutti äidille. :heart:

Mulle olis kyllä kamala paikka. Mä olenkin ollut kotona kohta kaks vuotta ja mies oppinut oleen erossa, kun tekee työmatkoja, mutta me oltu kyl lapsen kans sukuloimassa, kun mies kotona.

Ei varmasti ole mitään ongelmaa, ihan hyväkin, että isäkin saa kahdenkeskeistä aikaa lapsen kanssa. Eri asia jos kyseessä olis muutaman kuukauden ikänen vauva. Yhellä toisella forkalla 1v2kk pojan äiti meinaa lähtee 10 päiväks miehen kanssa kaksin lomalle... Mutta siis voi olla että tekee ihan hyvää kaikille toi teidän suunnitelma, ja jos käy ylitsepääsemättömäksi (lähinnä äidin kannalta) niin pääseehän sieltä takasin. ;) Go for it!

Yhteistyössä