A
Aatuttelija
Vieras
Kolmen lapsen vanhemmat tai itse kolmilapsisessa perheessä kasvaneet,
onko kolmelle sisarukselle helppoa olla tasapuolinen?
Jopa helpompaa kuin silloin, kun lapsia on vain kaksi?
Meillä on tällä hetkellä kaksi lasta ja he ovat keskenään kovin erilaiset. Koen hyvin väsyttäväksi äitiyden kahden lapsen vanhempana, koska jostakin syystä ajattelen, että kahdelle lapselle on vaikeaa olla täysin tasapuolinen ja että alitajuisesti toinen on jossakin tilanteessa "suosikki". Olen miettinyt, olisiko kolmen kanssa helpompaa kunnioittaa jokaista yksilönä, koska nyt ajattelen herkästi, että
"Aatu on poika ja siksi hän on tällainen"
"Aatu on esikoinen ja siksi hän on tällainen"
"Iita on tyttö ja siksi hän on tällainen"
Jos saisimme vielä kolmannen, meillä olisi 2 lasta samaa sukupuolta ja 3 erilaista persoonaa. Jostain syystä ajattelen, että tasapuolisuus olisi helpompaa ja arki jotenkin vieläkin "vapautuneempaa".
Kertokaa kokemuksia, kiitos.
onko kolmelle sisarukselle helppoa olla tasapuolinen?
Jopa helpompaa kuin silloin, kun lapsia on vain kaksi?
Meillä on tällä hetkellä kaksi lasta ja he ovat keskenään kovin erilaiset. Koen hyvin väsyttäväksi äitiyden kahden lapsen vanhempana, koska jostakin syystä ajattelen, että kahdelle lapselle on vaikeaa olla täysin tasapuolinen ja että alitajuisesti toinen on jossakin tilanteessa "suosikki". Olen miettinyt, olisiko kolmen kanssa helpompaa kunnioittaa jokaista yksilönä, koska nyt ajattelen herkästi, että
"Aatu on poika ja siksi hän on tällainen"
"Aatu on esikoinen ja siksi hän on tällainen"
"Iita on tyttö ja siksi hän on tällainen"
Jos saisimme vielä kolmannen, meillä olisi 2 lasta samaa sukupuolta ja 3 erilaista persoonaa. Jostain syystä ajattelen, että tasapuolisuus olisi helpompaa ja arki jotenkin vieläkin "vapautuneempaa".
Kertokaa kokemuksia, kiitos.