Kolme keskenmenoa takana - Onko enää toivoa?

Olen saanu nyt vuoden sisällä 3 keskenmenoa. Yksi, nyt viimeisin, oli tuulimuna. Itseasiassa tämä on vielä "päällä", koska tyhjennys on viikon päästä, jos ei itsestään käy vuotamaan.

Mutta syy miksi kirjotan, on se, kun mieltä on alkanut kovasti vaivaamaan, että onko meillä mitään toivoa saada lasta, kun keskenmenoja on kuitenkin noin monta jo takana? Yhtään lasta meillä ei vielä ole. Haluasin kovasti kuulla muiden kokemuksia asiasta. Onko siis useampien km:n jälkeen silti se lapsi saatu. Itellä pyörii päässä ajatuksia, että vieläkö sitä kannattaa käydä yrittämään vai tuleeko sama tulos taas.

:hug: voimia teille asian kanssa!! iliko nämä aikasemmat tuulimunia vai onko syytä tiedossa? olen lukenut että jos useampi tuulimuna niin sillon siittiöt ja munasolu eivät jotenkin "sovi yhteen". itsellä takana tuulimuna, josta kohta puolivuotta..uusi ei ole tärpännyt, mutta silti kova pelko toisesta tm:stä taikka keskenmenosta..

..olet varmasti vahva nainen :saint: ´keskenmeno on jotain niin kamalaa kokea, etten toivoisi sitä kellekkään. toivottavasti pääsette tutkimuksiin ja saatte syyn näihin tapauksiin :saint:

Hei onnenjyvä! Tiedän tuolta yli 40v yhden naisen jolla 7 keskenmenoa ennen kuin onnistui saamaan ihanan poikavauvan. Eli toivoa on edelleen myös sinulla!

Ja kolmen keskenmenon jälkeen pääsette tutkimuksiin nyt , mikä aiheuttaa niitä.

Pahoittelut keskenmenostasi! Minulla vain 1 km takana, mutta kyllä sekin rankkaa oli ja on edelleen, koska nyt masu olisi jo aika iso jos vauva olisi elänyt. :ashamed:

Kuitenkin toivorikasta kevättä sinulle toivon! :heart:

Hei!
Pystyn hyvin kuvittelemaan suuren surusi. Eikä sanoja ole, mitkä oloa voisivat lohduttaa. Itselläni oli kolme keskenmenoa; tuulimuna, sitten sikiö kuoli rv .8 ja vielä kolmas rv.11.
Nyt vaunuissa tuhisee pieni tyttö (3kk). Neljännellä kerralla kaikki meni hyvin. Mitään vikaa meistä kummastakaan ei löytynyt.
Voimia teille ja onnea sitten, kun olette valmiita yrittämään uudestaan.

Fey
Samaa tietysti tuumaan, kuin Onnenjyväkin...
Meilläkin viimesen vuoden sisällä kolme KM:a. Eka ja toka tm:a ja kolmas norm.rask., joka keskeytynyt n. 6+3.
Meillä on ennestään yksi yhteinen lapsi... Et en tiä mitä aatella. Multa otettiin tos kuukaus takaperin verikokeet (ja mieheltäni myös kromosomiverikoe) ja reilun kolmen viikon päästä mennään kuulostelemaan vastaukset... Jänskättää!!!
Eteenpäin nyt kuitenkin on katsottava ja lannistua ei saa!!!!

:heart: Fey :heart:

Olen itse juuri 40 täyttänyt nainen joka odottaa esikoistaan ja olen raskaana ... jaa-a... kuinkahan monetta kertaa. En osaa edes laskea!

Olin jo niin tottunut siihen että joko ei "tärppää" ollenkaan tai sitten jos "tärppää", niin sitten tulee pois juuri kun seuraava ovis olisi alkamassa joten voitte kuvitella että hypin riemusta, kun n. 3 vuotta sitten huomasin rv 9+6 että olin edelleen tukevasti raskaana.

Riemu oli tosin lyhyt - minulla oli tunne että minun oli pakko päästä ultraan (minulla ei ollut mitään kipuja tms, oli vaan pelkkä tunne) ja kun pääsin sinne, paljastui, että alkion kehitys oli pysähtynyt 6+3.

Oli todella kauhea hetki kun vain päivää aiemmin neuvolassa olivat vakuutelleet kaiken olevan kunnossa... Rehellisesti sanottuna hajosin siinä kohtaa henkisesti atomeiksi, sillä samassa rytäkässä mies lähti ja oli vaikka mitä "miellyttävää" elämänmuutosta. Rakenna siinä tulevaisuutesi jälleen tyhjästä ihan yksin - et edes lasta saa... Ryvin itsesäälissä ja olin todella down.

Ajattelin että tulen raskaaksi "sitten joskus" jos niin on tarkoitettu enkä halunnut enää stressata asialla ja olin itseasiassa ajatellut hakea lähetteen sterilisaatioon 40-vuotislahjakseni, jotta luonto saisi vielä pari vuotta aikaa päättää mitä se minun osakseni tahtoo, ennen kuin sterilisaatio olisi ajankohtainen. Jos vaikka sitten varteenotettavan elämänkumppanin tielle heittäisi jossakin kohtaa, jos ei sitä lasta koskaan tule ja kuinka ollakkaan... läheteaika vaihtui alkuraskauden ultraan :)

Minulla keskenmeno vuonna 2003 rv 5-6, vauva kuoli kohtuun vuonna 2004 rv27, vuonna 2005 keskenmeono rv8, Vuonna 2006 saimme terveen ihanan pojan :heart: , vuonna 2008 keskenmeno rv 4-5. Tutkimuksia luvattiin kolmen keskenmenon jälkeen, mutta eivät tehneetkään sitten mitään. Olen menossa yksityiselle. Mutta toivoa sinulla ap on. Tietysti tuo 3 on jo senverran paljon, että itse ainakin haluan tutkimuksia.

Yhteistyössä