Kolmatta odottavat 2010

Zeena Hyvä, kun asiat edistymään päin.

Olisi jo ilta, että pääsisin töihin lepäämään :) . Tallihommmista olen saikulla, mutta ratsastustunnit käyn edelleen normaaliin tapaan pitämässä. Istun ja opetan :) . Tänään kotona ollut niin touhua. Aamulla kaupassa, ruuan laitto, siivousta, kärrylenkki hissutellen. Kuopus ei nukahtanut ollenkaan päikyille. Yristin äsken oikasta sohvalle, mutta muksut on niin kimpussa ja riitelivät kumpi saa olla kainalossa. Mies vielä soitti, että pitäsi jäädä ylitöihin, joten sekin tunnin lepohetki meni, kun hän olisi tullut 16.30 ja mun tunnit alkaa 17.30. Taas semmoinen päivä, että haluaisi vauvan pian syliin ja omat voimat takaisin kroppaan. :)

No huomenna kerho ja pe rakenneultra. Vapuksi luvassa mökillä käyntiä ja vieraita. Joten paljon kivaa luvasssa niin jaksaa tällaisen huonon päivän. Ja suo oikeuden itselleni pyörittää lapsille piirrettyjä, jotta saan hetken olla rauhassa.
-Poni 20+1
 
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille! B)

Täällä flunssan kourissa kärvistellään. Kuumetta ei ole, mutta ihan hölmä olo muuten.
Simat onnistu muovipulloissa! Ajattelin siman seuraksi tehdä niitä Vaasan pakastemunkkeja. Ne on musta ihan hyviä, kun ei jaksa itse alkaa paistaa öljyssä.

Ja sit yks tyhmä juttu.. Mä kun puhuin mun hyvän ystävän kanssa puhelimessa ja kerroin, että mua vähän pelottaa se synnytys, niin se siihen sitten hyvin tyypilliseen tapaansa tokasi, että mä en osaa synnyttää oikein. Että hän on osannut kummankin lapsensa synnyttää nopeasti ja ilman repeämiä, koska osaa rentoutua ja on öljynnyt välilihaa ahkerasti ennen synnytyksiä. Ja vielä kaiken lisäks sanoi, että en tuu sitten kestämään tämän kolmannen kanssa ja että olis kannattanut harkita vään kauemmin, että hankkiiko kolmatta. Että hän yrittää kolmatta sitten iltatähdeksi, kun hänen kaksi edellistä on koulussa ja että niin on ehdottomasti paljon parempi kuin hankkia kaikki peräkkäin ja blaa blaa. Yleensä mä osaan suodattaa noita sen juttuja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta oikeesti!!! :kieh: :kieh: :kieh:
Ja vielä sitten, kun kerroin iloisena, että tämä kolmaskin on todennäköisesti tyttö, niin se vastas siihen, että ei uskalla itse kolmatta tehdä, kun pelkää, että tyttö taas tulee..

Kaikesta ärsytyksestä ja pahasta mielestä johtuen menen nyt avaamaan ihanan Fazerin sinisen :heart: (mistä toi selluliitti mun pehvaan on tullu!)

Viherpikkurilli ja tiitiäinen 23+5
 
Heippa ja aurinkoista iltaa vaikka täällä töissä roikunkin.....

tänne ei kummempia,odottelen masuasukin liikehdintää,toki meen ite koko ajan niin kovaa et tiedä huomaankokaan vielä hetkeen :D

sutulii ja poks 15+0 :heart:
 
Viherpikkurilli, siis ei voi olla todellista noin ärsyttävä ihminen! :headwall: Ja siis tiedän, noitakin on olemassa. Mulla on noi hormoonit sen verran kovia jylläämään, että olisin tässäkin tapauksessa mennyt lankoja pitkin kertomaan kaverille pari elämän tosiasiaa. :D Hyvillä mielin sinistä sukulaatia napaan vaan, olet sen ansainnut!

Keffelille tsemppiä kukkumiseen! :hug:

m a r z a, voisko meillä noihin liikkeiden tuntumiseen (tai niiden vähyyteen) vaikuttaa se, että edellisestä raskaudesta on sen verran vähän aikaa? Jos paikat on "löysemmät" ja siellä on pikkuisellakin enemmän tilaa melskata. Lainatakseni jotain ikivanhaa komediaa: tavara on venynyt pilalle ja naama on kuin vekkihame. :LOL:

Käytin tänään poikien päiväuniajan hyväkseni siivoamalla ja muutenkin olen koko päivän touhunnut kuin heikkopäinen. Nyt kun lapsoset on viimein taju kankaalla, on itselläkin aika kaikkensa antanut olo. Jaloistakin huomaa, että koko päivän olen ollut pystyssä: toinen nilkka muistuttaa enemmän tukkia. Mitähän se sitten onkaan kesähelteillä... :eek:

Pistänpä ihan teidän kauhuksenne kehiin kuvan, jossa on vierekkäin vasemmalla kaksosodotuksen masu rv 19+0 ja oikealla nykyinen masu rv 19+0. Yllättävän vähän on eroa. :whistle: Jälkimmäisessä kyllä näkyykin, että edellisestä on jäänyt "vähän" löysää. :x

Älkää nähkö painajaisia. :D


Epeti 19+2
 
Viherpikkurilli ai sullekin on iskenyt kevätflunssa :( pöh. Inhottavaa! Itse oon ollut koko syksyn ja talven suht terveenä, mutta toissayönä iski ihan kaamea kurkkukipu, eilisen päivän pääsärki niin ettei mitään rajaa ja illalla meni sitten nenä tukkoon ja tänään on sitten köhitty, kivaa!
Oon alkanut miettiin, et oiskohan se sit oikeesti jotain allergianpoikasta, kun nyt muutamana keväänä tää nenäntukkoisuus on tullut tutuksi. Mutta siis: pikaisia paranemisia sulle!

Epeti ei noissa mitään valtavaa eroa kyllä ole :) ja ei tuosta painajaisia näe.

tatomira ja itu 35+5
 
Heippa!

Viherpikkurilli, toiset ne sitten osaa laukoa suustaan mitä sattuu, eikä edes itse jälkeen päin tajua loukanneensa toista. :(

Epeti, oon itsekin miettinyt voiko vähäinen aika edellisestä synnytyksestä vaikuttaa liikeiden tuntemiseen. Kroppa kun ei ehtinyt palautua kun 10 kk, kun tulin raskaaksi uudelleen. Mutta toisaalta ei mulla ykkösen ja kakkosenkaan välillä ollut eroa paljoa tämän enempää ja silloin tosiaan tunsin liikkeet ekan kerran jo rv 13+. Mutta eilen kyllä tunsin illalla taas pieniä liikkeitä sohvalla maatessani. :heart: Eiköhän ne siitä voimistu. =)
Aika samankokoiset masut sulla tosiaan on nyt ja samoilla viikoilla kaksosraskaudessa. =)

Pilkkis, meillä näyttää tosiaan olevan samanlainen tahti "lastenteossa". :LOL:

Ärsyttävä ilma ulkona. Ja huomenna kyllä turha toivo että pääsis grillaileen aurinkoisessa säässä ja nauttiin lämmöstä. Sateenvarjo ja kuravaatteet taitaa olla huomisen varustus. :D

marza ja sintti rv 17+6
 
Viherpikkurilli huh huh mikä ystävä :/

Epeti Muaki vähän jännittää kesähelteet, vaikka ei mulla vielä jalkoja turvota.. sormia vaan.. Hieno mahahan sulla on =) Mulla on melkein samaa kokoluokkaa..

Viime viikonloppu oli kauhea.. taisinki kirjottaa tänne et oksentelin taas.. Tähän asti tää viikko on menny hyvin, mut tänään on taas huono päivä :( Ootan kärsimättömästi pojan kesälomaa, et pääsee vähän vaihtaan maisemia.. :attn:

Kuopus oli jostain syystä saanu päähänsä, että he tulee isoveljen kans mukaan synnytykseen, ja pettyi kovasti kun kerroin ettei se onnistu. Sanoin, ettei se oo kivan näköstä ku vauva syntyy.. Ai siks ku maha repeää? kysy kuopus :LOL: Piti sitten vähän selvittää synnytyksen oikeaa kulkua :)

Vajaa 2 viikkoa ois vielä ultraan, mutta miehelle tuli työkeikka just sille päivälle :( Mietin huomenna yrittäiskö siirtää aikaa, ku mieski kuitenki haluais tulla mukaan, ja matkaaki sinne on se 100 km, etten ihan yksin viittis lähteä ..

Hyväsetti ja Pöpö 19+2
 
Heips pitkästä aikaa! En ole viikkoon täällä oikein ehtinyt käymään kuin vilkuilemassa, jäi maanantainen poksautuskin väliin :)
Viherpikkurilli Onpa aikamoinen tapaus sun ystävä, vai on kyse osaamisesta "synnyttää oikein"!! :LOL: Eiköhän se helppous riipu pääosin perintötekijöistä ja rakenteellisista jutuista, joihin ei voi pätkääkään itse vaikuttaa. Toisilla vaan käy helpommin. Enkä usko yhtään että mitkään rasvaamiset estää repeämisiä, jos niitä on tullakseen. Voi hyvänen aika! Hienoa että osaat suodattaa tuollaiset jutut.
Epeti Eihän nuo nyt mitään kauhukuvia ole, mukavan pyöreitä vauvamasuja! Ja ei kyllä eroa tossa vaiheessa vielä näytä olevan.

ON: Eilen kävin alkuraskauden ultrassa ja kyllä siellä syke näkyi pienenä väpätyksenä!
:heart: Eli todistetusti raskaana ollaan! Eilen sitten illalla parille kaverille tunnustinkin asiaintilan. Pikkuhiljaa täytyy varmaan isovanhemmillekin kertoa. Lapsille ei varmaan kerrota kuin vähän myöhemmin. Eilen yritin soittaa neuvolaan niiden puhelintunnilla, mutta en päässyt läpi :( ja tänään unohdin koko jutun. Huomiselle laitoin muistutuksen kännykkään :) (ei sitä nykyään muista mitään ilman muistutuksia), että alan soittamaan heti puhelintunnin alussa jos onnistuisi.

Stigu 7+3

 
Zeena, kerro kaikki työnantajan tekemät kiusat luottamusmiehelle, siitä hänelle maksetaan. Ja liittoon maksat jäsenmaksua sen takia, että myös he puolustavat sinun oikeuksiasi. Vaadi apua ongelmiin, sun ei todellakaan tarvitse yksin kestää työnantajan kiusaamista! :hug:

Onnea stigulle pienen sydämen näkemisestä! :heart:

Epeti 19+3
 
Viherpikkurilli: Varmasti loukkasi tuollaiset, elä ota itteesi!

Täällä ite oon olltu koko viikon jonkin sortin mahataudissa, välillä koko mahaa polttaa ja vääntää että pitää itkua vääntää, välillä sit menee taas ohi. Mies ei ota tosissaan, suunnittelee vaan vapun viettoa... Ja esikoisella jotain ihme uhmaa, tänään lähti eskarin eestä juokseen kotiin päin että hän ei eskariin mene. Ja minä mahoineni koitin saada kiinni. Varmaan koomisen näköistä, mutta ei tuossa tilanteessa naurattanut, mieluummin itketti...

Sori vuodatus, nyt vaan sellainen olo :(

-Sande + kolmas toukka 24+4
 
Zeena :hug: kurja tilanne , älä luovuta kuitenkaan .... Epetin kirjoittelikin jo asiaa !

Epeti kaunis masuhan sinulla on !

Sande :hug:

Omaa napaa : maanantaina oli neuvola ja siellä kaikki hyvin ! sisun sydämen sykekin löytyi suhteellisen helposti ja jumputtelikin oikeen hienosti :heart:

Potkut vaan vahvistuu ja muutamana iltana on tuntuneet jo vatsan päältäkin :) On niin ihanaa kun niitä potkuja tuntee pitkin päivää :heart:

Reilu pariviikkoa olis vielä siihen rakenneultraan !

unikeiju+sisu 19+5
 
Zeenalle hirmusesti jaksamisia :hug: ja kaikille muillekkin toki.

Mä jäin vähän niinkun kiinni tänään kun tulin yövuoroon..ei tätä mahan pömpötystä voi enään peitellä mitenkään :whistle: aamulla uä niin viikkoihin jos sais jotain varmistusta, en ees enään muista missä mennään... 6+4/ 7+1 tai jotain ...
 
Zeena :hug:

Meillä oli tänään rakenneultra. Mua jännitti niin etten saanut kunnolla yöllä nukuttua. Mies pääsi nyt myös mukaan, kun on töissä tuossa naapurikaupungissa, jossa keskussairaala on. Oikein mukana kätilö esitteli meille tarkasti vauvaa joka kantilta ja kertoi, että kaikki on niin kuin pitääkin. Jalkovälistä esitteli pojan tuntomerkit :heart: . Painoa pienellä oli 340g. Istukka on takaseinässä ja alhaalla, mutta ei kohdunsuun päällä niin kuin viimeksi vielä epäiltiin. Senkin puolesta voi olla levollisin mielin. :)

Hyödynsin kaupungin kauppojen tarjonnan ja ostin vinon pinon poikavauvan vaatetta :)
Nyt lepäämään.
-Poni 20+3
 
Poni, :heart: Hienoa, että se istukkaepäilyskin oli turha! :) Päivittelin sulle vähän sinistä tuonne etusivun listalle. ;)

Masusta vielä, että sf-mittahan on reippaasti pienempi nyt ja se näkyykin tuosta kuvasta. Mutta vyötärönympärys hipoo samoja lukemia.

Hauskaa vappua!

Säästä huolimatta täällä ainakin aiotaan vakaasti viettää aikaa terassilla grillaten. :snotty:


Epeti 19+4
 
Ponille onnea poika ultrasta :flower:

Meillä löytyi myös pieni sydän sykkimästä juuri sieltä mistä pitääkin ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Nyt siis rv 6+4 ja la 20.12 tuon ultran mukaan. Niillä mennään. Sielä näkyi toinenkin "kupla" jota ultraaja epäili että sielä on toinenkin alkio yrittänyt alkaa kehittymään..tuli vaan mieleen että kai se olisi jo näkynyt jos sielä kaksi olisi kasvamassa..? vai voiko vielä tulla yllätys np ultrassa? :whistle:
 
Moi!
Päätin taas kirjoitella pitkästä aikaa. Olen kyllä seurannut keskusteluanne tiiviisti. Tuli nukuttua poikien kanssa puoli kymmeneen, tosi harvinaista kun normaalisti heräävät jo kuuden tai seitsemän nurkilla. Oliskohan johtunut tosta eilisestä vapun vietosta. Oltiin keskenään kotona kun isäntäkin töissä. Nukkumaan mentiin joskus yhdentoista maissa.

Meillä oli ultra viime tiistaina ja sanoi kovin ettei ole pojan merkkejä näkyvissä. En taida oikein luottaa tuohon vielä. Ajateltiin mennä noin viikolla 26 tai 27 siihen 3D ultraan kun mies on työmatkalla eikä ole päässyt kumpaankaaan ultraan mukaan. Jospa ne siellä näkisivät selkeästi kumpi sieltä on tulossa. Onko kellään muuten tietoa 3D:n hinnasta? Kuulin vain että tosi eri hintaisia. Yksi puhui yli kolmesta sadasta ja toinen reilu satasesta.
Jaa niin huvitti vaan kun vanhempi pojista tokaisi ultrassa josko voisi äidin päätäkin vähän sillä laitteella tutkia! Oiskohan siellä mitään näkynyt!? Isukasta sanoi että on edessä, joten sen vuoksi liikkeet tuntuu melko pieninä, nyt on alkanu näkyä ja tuntua päälle.

Synttäritkin meni taas rauhallisesti kotona poikien kanssa. Tehtiin kyllä kakku ja syötiin se kolmestaan. Pitihän sitä vähän tasa vuosia juhlia. On tullu herkuteltua ehkä liiankin kanssa lähiaikoina. Miten muille on muuten painoa tullut? Mulle kymmenen kiloa jo nyt rvk 21. Pojista oli tullu noin viisi kiloa tässä kohtaa. Mulla tosin on jalat ollu pitkään jo turvoksissa ja tukisukkia joudun käyttämään kokoajan.

B) VicHo 21+
 
Poksumaan piti tulla :D 20+ en oikein käsitä että todellakin raskaus on edennyt jo näin pitkälle ...

Mä oon vähän kahden vaiheilla tuon sukupuolen selvittämisen kanssa toisaalta kiinnostaisi hirmusesti tietää onko mun koko raskauden kestänyt tyttöolo paikkaansa pitävä, toisaalta haluaisin pitää sukupuolen yllätyksenä loppuunasti.... katsoo nyt mikä fiilis on sitten siellä ultrassa ....

Ponille onnea kivoista ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :heart:

VicHo onnea synttäreiden johdosta :flower: Mulle on painoa tullu alusta 1,5 kg eli maltillisesti hyvä jos ei kovasti tahti kiihtyisikään...

nyt alan maksamaan laskuja näin vappu päivän kunniaksi :p

HILPEÄÄ VAPPUA KAIKILLE !

unikeiju+sisu20+
 
Onnittelut Poni06 pojasta! Ei sillä nyt loppupeleissä ole väliä, mutta onhan se ihan kiva, kun saa kasvattaa sekä tyttäriä että poikia. Minä taas sain tietää Hyväsetillekin tiedoksi, että LKS:ssä ovat tehneet periaatepäätöksen, että sukupuolta ei kerrota. Näin kertoi ystäväni, jolla on vajaa puolen vuoden ikäinen vauva ja syntynyt LKS:ssä ja ultrattu siellä.
Meillä siis tulee yllätys sukupuolen suhteen väkisin, jos ei mennä 4D:hen, mutta saa nyt nähdä. Ensi pe on ultraus, joten sitten sen tietää.

Mulla alkaa tässä vaiheessa painaa, siis vatsa, muistinkin että joskus 20 viikolla se alkaa. Kaikkea ei kestä enää tehdä entiseen tahtiin, pitää vähän himmata. Liikkumisesta nautin, mutta pitää hommailla se tukivyö, se on ihan ykkönen. Paino ei ole noussut kovin paljoa, ehkä jotain 4-5 kiloa.

 
Keffeli :heart: ( :heart: ) :D Meillä kaksosista näkyi kyllä rv7+1 ihan selvästi molemmat sykkeineen. Mutta taatusti on eroa ultralaitteillakin, siellä missä nyt käytiin rv7+3, hyvä kun näkyi tätä yhtäkään kunnolla. :whistle: Siinäpä teille mukava jännitysmomentti np-ultraan asti. :D

VicHo, meillä on 4D rv26+1 varattuna. Muistaakseni hinta oli Hämeenlinnassa jotain 150 ?:n tienoilla. Painoa mulle on tullut tähän mennessä alle 5 kiloa, mutta ennestäänkin on sen verran ylimääräistä, ettei yhtään tarvitse enempää tullakaan...


Kaksi yötä ultraan on... :D

Epeti 19+5
 
Moikka!

Niin meni tämäkin vappu. =) Hassua ajatella että on toukokuu, ja ulkona noin kylmä. :eek: Me oltiin eilen koko päivä kaupungilla hengaamassa lasten kanssa. Käytiin ravintolassa syömässä ja illaks vielä päädyttiin kavereille saunoon. Oltiin kotona vasta kahden aikaan yöllä. :D Lapset nukahtivat vieraspaikkaan aika nätisti, eikä kumpikaan herännyt kun siirrettiin autoon ja autosta kotiin sänkyyn. Ja nukkuivat tänään puol kymppiin asti! :D =)

Keffeli, teillä onkin siellä nyt jännitettävää np-ultraan. =) Mä olen ainakin kuullut tapauksia, joissa varhaisultrassa on näkynyt vaan yksi alkio, mutta np-ultrassa onkin sykkinyt kaksi sydäntä, joten kyllä teille vielä voi kaksoset olla tulossa. =)

Poni, onnea poikalupauksesta!

Mä olen täällä kummissani lukenut kun osa teistä on kirjoittanut että vanhemmat lapset ovat olleen mukana ultrassa. :eek: Täällä tampereella se on ehdottomasti kiellettyä, eli lapsia ei missään nimessä saa ottaa mukaan tutkimushuoneeseen keskusäitiysneuvolassa, missä kaikki ultrat suoritetaan. En sit tiedä mikä ohje neuvoloissa on, sinne kyllä varmaan saa lapsetkin tulla, mutta ainakaan tuossa meidän neuvolassa ei edes ole ultrauslaitetta.

Sain kerrottua pomollekin vihdosta viimein raskaudesta. Kivi pyörähti sydämeltä, kun oon jännittänyt että koska se kävelee mua kadulla vastaan ja huomaa raskauden. Nyt ei enää tarvitse salailla raskautta yhtään. Pomo soitteli mulle perjantaina ja kyseli milloin haluan pitää kesäloman. Pyysin laittamaan elokuulle, koska mulla loppuu hoitovapaa 31.07, ja samalla kerroin etten muuten ole tulossa kesäloman jälkeen töihin, sillä olen raskaana. Pomo onnitteli kovasti ja harmitteli kun en palaa vielä töihin. :D Mun lomapäivät menikin sattumalta tosi hyvin, sillä mun kesäloma on 2.8-27.08, ja äippäloma alkaa 27.08. =) Tai no, yksi päivä taitaa jäädä kesälomasta käyttämättä. :D Tosin mulla oli kyllä tarkoitus mennä pariks päivää töihin, jotta saisin työpaikan maksaman palkan kolmelta ekalta äippälomakuukaudelta, mutta täytyy nyt miettiä miten hoidan tän homman. =)

marza ja sintti rv 18+2
 
Marza, Kävin ultrassa Turussa Medisonaarissa, varatessa aikaa sinne kysyin onko sopivaa ottaa lapset mukaan, Sanoivat että ehdottomasti tervetuloa vaan. Neuvolassa tosin sanoi että sitä kannattaa tosiaan etukäteen kysyä kun kaikki paikat ei halua lapsia sinne vietävän. En tosin ymmärrä mitä haittaa siitä voisi olla. Meillä lapset oli aivan innoissaan kun kätilö kertoi heille vauvasta ja näytti missä mikäkin raaja tai muu ruumiinosa on. Koskettaahan tämä asia heitäkin. Jos joku tietää syyn miksei kaikki paikat tätä salli niin kertokaa ihmeessä syy??

VicHo 21+1
 
tervehdys! onpa ihanan tuullinen päivä :kieh: ulkona ei oikein huvita olla. viimeyönä tais olla supistuksia :eek: ei onneks kivuliaita. Vatsa jännitty ja sydän hakkas raskaasti :( ei meinannut uni tulla olleskaan,vähäks otti pannuun :kieh: onko muilla? en tiedä pitäiskö huolestua? no mut kummiskin nyt ihan hyvä olo :heart: .tuullista ja aurinkoista päevää kaikille B)

lolu-25+5
 
Mun muistaakseni ainakin Kanta-Hämeessä oli ehdoton kielto, ettei lapsia saa viedä ultraukseen mukaan. Ohjeessa muistaakseni sanottiin, että mukana saa olla yksi aikuinen tukihenkilö. Syytä en tähän tiedä, häiriintyiskö kiireiset kätilöt sitten lapsista?

Meilläkin lapset nukkui tänään vähän pidempään ja sitä myötä vetelin itsekin sitten lähemmäs kymmenen tuntia unta kuuppaan. Virhe, sillä nyt on taas koko päivän päätä juilinut niin maan perusteellisesti. Päiväunien aikana tehtiin miehen kanssa pihahommia, kauhea tuuli täällä, mutta aina auringon kurkatessa pilvien takaa meinasi tulla ihan kuuma. :whistle:

Huomenna poksuu sitten puoliväli rikki ja aamulla olisi rakenneultra. Mua on vähän ruvennut jännittämään. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa pikkuisella, edelleen liikkeet tuntuu todella huonosti kaksosiin verrattuna...


Epeti 19+6
 
Wandii Onpa vähän ihmeellinen periaatepäätös... Aion kyllä siitä valittaa, jos eivät kerro, siis jos muuten näkyis... Mutta kerropa sitten miten teiän ultrassa käy... Mulla ois vielä odotusta omaan..

Epeti Eihän se yks siellä voi niin kovaa potkiakaan ku kaks :) Eiköhän kaikki oo ihan kunnossa :) Hyvää ultraa!


Täällä ei mitään ihmeellistä.. Maha, siis vauva :) painaa jo aikalailla.. Yöllä on vaikea olla missään asennossa.. Mitenköhän selviän loppuun asti :LOL: Painoa ei oo tullu ku vajaa 2 kiloa..

Hyväsetti ja Pöpö 19+5
 

Yhteistyössä