Kolmatta kuumeilevien KEVÄT 2013

Akupunktiosta: Itse en ole raskautumiseen käyttänyt akupunktiota, vaan väsymykseen ja burnoutiin. Luotan kuitenkin niiden kertojen perusteella akupnktion ja koko kiinalaisen lääketieteen ajatuksiin ja olen kuullut paljon hyvää muiltakin. Kiinalainen lääketiede katsoo ihmistä kokonaisuutena ja ottaa huomioon ravinnon, liikunnan, stressin yms. kaiken muunkin. Jotenkin ymmärtäisin, että akupunktion tarkoitus on auttaa energiaa virtaamaan paremmin kehossa ja etenkin niillä alueilla, jotka toimivat tällä hetkellä huonommin. Sen enempää en tiedä mihin kaikki nämä jutut perustuvat, mutta niiden avulla voidaan ainakin tasapainottaa hormonitoimintaa. Ja jos ei muuta, niin ihan varmasti akupunktio voi auttaa rauhoittumaan ja rentoutumaan, jos on taipumusta stressata asioista. Käsittääkseni, suuremmin itse etsimättä, netistäkin taitaa löytyä aika paljon tietoa, miten akupunktio voi auttaa raskautumisessa. Kannattaa kysellä, jos joku osaa suositella hyvää kiinalaisen lääketieteen osaajaa omassa kaupungissa, koska näitäkin taitaa olla moneen junaan...

Toivottavasti tästä oli apua!
 
Tiistai 23.4.2013





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki................kiertopäivät.....yrityskerta.....ikä.....lapset


Tintti83....................kp 81/33.........yk 6..............29.....09/09, 03/11
EiKahtaIlman3..........kp 53/25-30.....yk 3..............30....-08, -11


Sanna-M..................kp 24/30..........yk 5..............-.......12/7, 01/10
Catherine.................kp 22/28..........yk 4..............30......11/08, 4/10
Aotearoa..................kp 27/27..........yk 3..............30........01/08, 02/09
Aliila........................kp 17/31-34.....yk 11.............30.....-07,-09
NuVe.......................kp 11/26-30......yk 7..............28.... -07, -09
Jardin......................kp 19/28-30......yk 1................?.............? ?
Sydäntähti................kp 10/7-34.......yk 2..............28........7/06, 10/08
Linttu.......................kp 34/~30........yk 3............?.......08/09, 05/11
Kukki$.....................kp ?/32............yk ?..............23..........1/11, 11/12
Angelbird.................kp ?/30-32.........yk 6.............27.........-06, -09
keksipurkki..............kp -/25-26.........yk16.............25....09/08, 11/10
ellamillasofia............kp ?/30-36.........yk 1..............25.............-07, -09
Katrinainen..............kp17/26-29.........yk 1.............30.........-lapset 08 ja 09
_kenguru_...............kp18/28.............yk14............35v......08/06,09/08
Kauniina Päivänä Tuut..kp18/28...........yk+8v.........35............-00,-04
Vauvahaave.......33.......-10 ja -11
Viifu........................kp 20/38-39.......yk1...............26...............lapset -09 ja -11
Rahkis


Taustailijat:
Jenny90, Ole luonani aina, hemu2, marsa-, Usvametsän neito, KoiKoi



Plussannneet:
Joulukuu
liiisu...........................yk 5
Buster84.....................yk 1
Jennamaria..................yk 1
Casper77....................yk 1
Astre.........................yk 2
Härkäneito...................yk 3
Suan...........................yk 1
Tammikuu
Suhveli........................yk 4
Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8
Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1
Villanen........................yk 1
Helmikuu
helmikoo.......................yk 1
dita.............................yk 5
Viola30........................yk 2
Aminohappo.................yk 4
Maaliskuu
ViiruP..........................yk 7
Mamimamimami...........yk 3
Kettula........................yk2
Huhtikuu
Tafgu..........................yk1
Kuume84....................yk5
Klementiini..................yk1



Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys uudelle sivulle. Toivottavasti ei paljon laskuvirheitä. Onkohan kaikki listalla olevat vielä aktiivisia? Onko tietoa?

Lintulla ja Klementiinillä alkaakin olla mielenkiitoiset päivät. b =)d

Toi akupunktio ois kyllä kokeilemisen arvoista, mutta taitaa jäädä haaveeksi ihan ajanpuutteen vuoksi eikä näytä olevan kovin lähellä moista ammattilaista.

Ainiin, Rahkis, haluatko olla listalla tai jotain tietoja lisätä? Huomasin vasta sut tuolta aikaisemmasta keskustelusta.
 
Heipä hei! Kotiuduin maanantai-iltana Roomasta ja nyt sitten alkaa jo kierto lähentyä kohti puolta väliä. Pian siis on täällä jännät ajat menossa.

Toivottavasti löydetään miehen kanssa tarpeeksi yhteistä aikaa. molemmilla on kauhea työkiire ja -stressi päällä. Ei varmasti helpota yrittämistä : /.

Nyt toivotaan plussia ketjuun!
 
Joo, mä rupesin miettimään että onko mulla tosiaan vain kaksi päivää tätä kiertoa jäljellä, mutta onhan se tosiaan niin. Ollut kyllä joskus 29:kin päivää kierto. Olen itselleni luvannut, että jos ei menkat ole alkaneet maanantaina, testaan :) Onneksi on tulossa niin vilkas loppuviikko, jonka olen kokonaan töissä, ettei hirveesti ehdi miettimään.

Katrinaselle tsemppiä ajan järkkäilyssä miehen kanssa!

KoiKoi, en kyllä tiedä varmasti noiden listalaisten mukana olosta... Ainakaan tuolla alaosassa olevia nimiä Katrinaista, Kengurua ja Vauvahaavetta lukuunottamatta en tunnista...
 
Kiitos KoiKoille listan päivityksestä!
Mulla taitaa olla jo kp28/~30 Ja kuten tuonne toisaalle jo kirjoitinkin, mulla ei varmaan ole mitään jännäämistä, ovulaatiota tuskin oli. Tietty sitä saa jännätä tuleeko silti suht normikierto vai venähtääkö ties minne....
 
Täällä on kyllä tällä hetkellä niin kova stressi päällä, että ihmettelen suuresti jos tästä kierrosta tärppää... Alkaa olla jo fyysisiä oireita, esim. pahoinvointia. : / Plääh, vielä kuukausi kaks pitäis jaksaa.

Lisäksi eilen alkoi pienet repäisykivut ja mahdollinen ovis oli vasta muutama päivä sitte. Ennen viime kiertoa niitä ollut vain raskauksissa. Jätti kemiallinen jälkensä, kyllä sen jälkeen kroppa niin vahvasti tuntenu kaikki tapahtumat. Onneksi tässä kierrossa tietää, ettei turhaan sekoita noita tuntemuksia raskausoireiksi. Tietysti, kun vielä enemmän itseään alkanut kuuntelemaan yrityksen alettua. :)
 
Kuulumisia pitkästä aikaa. Vielä ei ole mitään yritystä kun kierukka paikoillaan mutta tiistaina on sen poistoaika ja sit alkaa yritykset. Kuopus tärppäs tokasta kierrosta ja esikoisesta ei ele tietoa. Sain silloin keskenmenon ja pari viikkoa sen jälkeen plussan että ei ole tietoa ovatko olleet yhtäaikaa vai kuinka on tärpännyt.

Olen aikaisemminkin kuulunut näihin ryhmiin niin meillä oli silloin vain ekalla sivulla lista olijoista jota sitten päivitettiin. Sielät oli aina helppo tarkistaa tietoja kun tiesi, että on päivitetty lista ekalla sivulla. Kun tehtiin uusi kuukausi mihin aloitettiin kirjoittaan niin se vaan kopioitiin sitten taas siihen ekalle sivulle. Mulle sopii kuitenkin ihan miten vaan, ajattelin vaan kertoa kuinka meillä oli.

Nyt pakko jatkaa töitä.....
 
Meillä saatiin eilen järkättyä illalla sitä omaa aikaa miehen kanssa ja kylläpä oli mukava ja romanttinen ilta. Oli kivaa ja ties vaikka se ovulaatiokin olisi tässä nurkan takana...

Osaako kukaan sanoa, kuinka iso riski raa-an kananlihan syöminen on? Sain tänään töissä vaaleanpunaista kananlihaa, jonka vahingossa osittain söin. Nyt sitten pelottaa salmonella ja muut taudit : /.

vauvahaave meilläkin aiemmin merkattiin listat noin. Mutta mulle käy kyllä tämäkin muoto. Tärkeintä kun jostain näkee missä mennään =).
 
Mie tuun takasin, kun ollaan saatu ukon kans selvyys asiaan ;) TJOT meiningillä tässä nyt ollaan. Mie aloin tässä kierrossa bongaileen ovista, kun lekuri niin kehotti. Tiiän, et munasarjat pelittää ;) Kai.. Muutamana päivänä oon nyt ovistestin tehny ja 2 ekaa oli ihan hailakoita, tänään sitten selkee OVISPLUSSA kp 14/28, JEEEEE!!! :)

 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Mikä sai Kauniina Päivänä Tuut miehesi muuttamaan mielesi..? Jos saan udella.
Meillä minä haluaisin jossain vaiheessa (1-2vuoden)päästä kolmannen. Pienen iltatähden. :heart: MUTTA mies ei ole asiasta yhtään samaa mieltä.
Hän rakastaa lapsiamme mutta olisi tyytyväinen näin. Ei uskalla/halua lähteä siihen ruljanssiin uudestaan. Lapset jo niin isoja ja omatoimisia. Pelkää myös mitä kaikkea voi tapahtua...

Itseä mieitityttää eniten raha kun sitä ei nytkään ole yhtään liikaa niin entäs sitten kolmen kanssa? Molemmat ollaan vakitöissä mutta melko matalapalkkaisilla aloilla. Nykyään kun tuntuu että kaikki maksaa niin hirveäst. Ja kun lapset kasvavat myös kustannukset nousevat hurjasti...

Hirveästi mietittävää,pelättävää ja stressattavaa. Silti tahtoisin niin kokea sen kaiken vielä kerran. :heart: Kurjaa vaan kun taitaa jäädä haavelun puolelle jos mies saa päättää..:ashamed:
 
En muista olenko kysynyt aikaisemmin mutta onko täällä sellaisia joilla ollut kierukka ja nyt vauvayritys? Kuinka nopeasti kierto on tasaantunut? Mähän olen menossa tiistaina kierukan poistoon ja mietityttää kuinka nopsaan kierto palautuu. Ennen lapsia kuitenkin kierto ollut säännöllinen.

Onko kaikkilla ja ennestään vauvalle tavarat vai jotain hankittava? Meillä on melkein kaikki valmiina, kaukalo pitää ostaa kun sen myin pois. Nyt olen ajatellut koittaa kestovaippailua tulevan vauvan kanssa, aikaisemmin en ole jotenkin uskaltanut. Mun kaveri on vaippatukihenkilö niin höneltä saan onneks apuja tarvittaessa.
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!

Mä en oo tainnu mitään kirjotellakaan sen jälkeen, kun mukaan ilmottauduin?
Eipä vaan oo ollu mitään kirjotettavaa.. nyt vaan ajattelin ilmottaa, että mukana ollaan edelleen, vaikka hiljaiseloa onkin.

Menkat ei oo vieläkään alkanu synnytyksen jäliltä, mutta nyt vauva syö sen verran jo soseita (=imetys vähentyny), että eiköhän ne kohta ala. Toivottavasti!

Mulla oli tuolla oikeessa munasarjassa kananmunan kokoinen kysta, joka nyt leikattiin pois. Munasarja onneksi säästyi! Nyt vain toivutaan leikkauksesta ja odotellaan menkkoja alkavaksi, että päästään sitten yritys alottamaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja [COLOR="#0000CD":
kolmas(ko?[/COLOR]);28358828]Mikä sai Kauniina Päivänä Tuut miehesi muuttamaan mielesi..? Jos saan udella.
Meillä minä haluaisin jossain vaiheessa (1-2vuoden)päästä kolmannen. Pienen iltatähden. :heart: MUTTA mies ei ole asiasta yhtään samaa mieltä.
Hän rakastaa lapsiamme mutta olisi tyytyväinen näin. Ei uskalla/halua lähteä siihen ruljanssiin uudestaan. Lapset jo niin isoja ja omatoimisia. Pelkää myös mitä kaikkea voi tapahtua...

En mä tiiä mikä muutti mielen. Oikeestaan ei oo puolesta eikä vastaan. Eniten mietityttää kans raha ja se just, kun lapset on jo isoja, niin meillä olis kahdenkeskistä aikaa. Mut mulla on tyhjä syli! Mä kaipaan vielä nyyttiä hoivattavaks ;)
 
Viimeksi muokattu:
Vauvahaave: Mulla poistettiin hormonikierukka joulukuussa. Eka vuoto alkoi pari päivää myöhemmin. Sen jälkeen odotin vielä toiset kuukautiset ennen yritystä. Kierto lähti kyllä ihan normaalisti käyntiin ja yk2 tulikin jo haalea plussa, mutta oli kemiallinen. Toisaalta mun kierto on ollut aina aika säännöllinen riippumatta ehkäisymuodosta. Taitaa olla niin yksilöllistä.
Toki tuon kemiallisen takia tietää kropan toimivan, mutta kävi myös mielessä jos tuo kiinnittyminen ei onnistunut kierukan jälkimaininkien takia...
 
Hei kaikki! Täällä ilmoittautuu mukaan yksi kolmatta kuumeileva!

Palstailuneitsyys viedään tämän viestin mukana, joten pahoittelut jos sekoilen viesteissäni. :) Syy miksi tämän kolmannen kohdalla päätin liittyä tällaiseen ketjuun on se, että tätä kolmatta on totisesti vauvakuumeiltu! Huh, saan raskausoireita jo pelkästä halusta tulla raskaaksi. :LOL: Esikosta tai tosikosta en muista samanlaista kuumeilua olleen.

Kertokaas mulle kohtalotoverit kuinka saan nuo tekstit näkymään värillisinä, niin saan annettua tietojani listalle. Klikkailin noita värejä, mutta silti esikatselussa värit puuttuivat. : /

Tämä kolmannesta haaveilu on ehdottomasti herättänyt eniten ajatuksia, niin hyviä kuin epäileviä. Kuinka pärjää kolmen pienen lapsen kanssa, riittääkö rahat, mahdutaanko kaikki asuntoon ja autoon ym ym. Kahta ensimmäistä piti jotenkin "itsestäänselvyytenä" itselle. Mulla piti lapsiluku ollakin jo täynnä kunnes muutin mieleni ja sain miehenikin innostumaan asiasta. :D

Noniih, sain kun sainkin keksittyä kuinka noita värejä käytetään. Hih!
Eli Viifu........yk 1...........kp 17/38-39...............ikä 26...............lapset -09 ja -11
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Viifu!

Täällä tosiaan aamulla testattu plussa päiväysvanhalla raskaustestillä. En suostu siiheen plussaan täysin luottamaan (vaikka olenkin lueskellut, että päiväysvanhojen plussat olisivat ihan luotettavia) joten nyt on huomisaamua odottamassa apteekin oma raskaustesti. Huomenaamulla sitten toivottavasti varmistus asialle. Täysin epäuskoinen olo...

Vauvahaave, meillä on osa vauvatavaroista tallella ja osa on myyty. Mäkin ehdin sen kaukalon myymään ja siihen kuuluneet matkarattaat. Iso osa on kuitenkin säästetty.
 
Kaksi viivaa testissä :O Eikä mitään haamuilua vaan ihan kunnon viiva vaikka ei ollut edes kovin pitkä aika viime vessareissusta.
Mun ei edes pitäny testata täsä kierrossa ennenkuin kp 35, nyt siis kp 33, mutta kun oli niin kumma olo koko päivän... Ja mä kun olin ihan 100% varma etten edes ovuloinut, testit näytti negaa ja oloja ei ollut :O
Mutta ei saa vielä siirtää plussanneisiin, mulla ei oikein vielä luotto riitä kun ollaan vasta näin alussa.

Onnea klementiini
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Onnea jo Klementiini ja Linttu!!! :flower: Mua ihan vatsan pohjasta kouraisi, iloisesti siis teidän puolesta. :)

Viifu:Tervetuloa joukkoon! Lisäilen sut listalle, kun päivitän listan huomenissa. Nyt on niin väsynyt, et rivit meinaa mennä sekaisin. Samoja mietintöjä sitä tuntuu olevan täälläkin. Tänään rupesin melkein panikoimaan niinkin turhaa asiaa kuin synnytyssairaalaa, kun Naistenklinikka on menossa remonttiin (aiemmat synnytykset siellä). Osaako sitä muualla synnyttääkään? Heh. Mut tosissaan toi rahojen riittävyys on ruvennut mietityttää, vaikka raha-asioissa olen yleensä yrittänyt olla huoleton tai ainakin turhaa huolta kantamatta. Asioilla on vaan tapana järjestyä.
 


Joko sitä nyt uskoisi... Kai sitä on pakko, vaikka uskomattomalta tuntuukin :) Mut saa siirtää plussanneisiin. Eri asia on, osaanko täältä irtautua. Saatan jäädä kuitenkin tänne roikkumaan...

Lähetin kyllä jo eilen illalla kiitoksen jollekin ylemmälle taholle, että plussa saatiin näin nopeasti.

Onnea myös LInttu!! Mahtavaa!!

Iloa vähän himmentää se, että meidän koira on nyt hirveen kipeä ja ei ole lähtenyt pihalle moneen päivään... Toivotaan että syy selviää ja paranee.
 
  • Tykkää
Reactions: KoiKoi ja Kukki$
Olisi laskureiden mukaan menossa vielä joulukuun ketjuun! Eli lasketuksi tulisi 29. tai 30.12. Mulla on kyllä molemmat menneet yli joten olen aika vakuuttunut siitä, että menisi tammikuulle.

Tuuhan siekin Linttu tuonne plussanneisiin, usko vaan, kyllä se nyt plussa on! :)
 
Ihanaa lisätä ihmisiä plussanneisiin! :D

Toi on kyllä jännä, mitä Linttu ihmetteli, että ovista ei tuntenut. Mulla on suunnilleen niin, että jokatoinen kierto tunnen hyvinkin, kun olen jopa kipuinen. Toisinaan, niinkuin nyt kierrosta, en oo tuntenu mitään. Limailut on kyllä ollu, oikeen usean päivänä. Kummallista. Mutta pääasia, että plussataan!

Paljon on listalla niitä joilla loppukierto lähenee, joten tsemppiä. b=)d
 
Moi

Minäkin haluan liittyä mukaan. Olen vielä virallisesti taustalla, mutta uskon että saan miehen ylipuhutuksi aika pian yrittämään kunnolla. Meillä ei varsinaista ehkäisyä ole käytössä, vaan oviksen aikaan mies ei tule sisälle. Siinähän on aina pieni riski että touhutipat tms pääsee yllättämään. Edellisessä kierrossa piti alkaa jo miettimään, että mitä jos olenkin raskaana kun oireet olivat niin selkeät ja menkatki myöhässä. Menkat kuitenkin alkoivat tänään ja olo oli enemmänkin pettynyt kuin helpottunut, joten siitä ei ollut iso harppaus että alan kuumeilemaan. Täällä sitä siis ollaan :)

Edelliset raskaudet ovat alkaneet itsestään, mutta eivät todellakaan helposti tai nopeasti, joten varmaan aika pitkään saan tällä puolen olla. Olen myös varautunut siihen, että enempää lapsia ei tule vaikka kuinka yrittäis. Siinä tapauksessa olkoon niin. Emme aio sekoittaa tähän lääketiedettä tai muitakaan ekstra-keinoja joten tjot:lla mennään.

Mutta siis ihanaa päästä tänne intoilemaan, kun en halua puhua tästä vielä muille. Mahtavaa kun on muitakin samassa tilanteessa olevia!

Toivotaan että me kaikki saadaan kolmosemme pian masuun kasvamaan!
 

Yhteistyössä