Kolmas raskaus - vaikeita päätöksiä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yritän kai hakea täältä jotain vertaistukea tilanteeseeni, jossa olen aikalailla yksin.

Tilanne on siis se että minulla on jo 2 lasta aiemmasta liitosta ja olen ollut uudelleen parisuhteessa jo melkein 2 vuotta. Uudella kumppanillani ei ole lapsia, minulla oli taas ajatus että en halua niitä itse enempää. Kuitenkin mies vaikutti siltä, että haluaisi jossain vaiheessa yhteisiä, niinpä ehkäisyvastuu jäi minulle. Ja onhan mies jo yli 35 vuotias, ja minä itse yli 30-vuotias, joten iänkään puolesta ei enää kovin monia pelivuosia ole.

Tilanne on nyt kuitenkin se että ehköisystä huolehtimisesta huolimatta vahva plussa pärähti testiin pari päivää sitten. Kerroin asiasta tottakai samana päivänä miehelle ja jotenkin mielessäni ajattelin miehen aiemmista puheista, että yhteinen lapsi voisi tulla nyt ja pääsisin sitten sterilisaatioon itse ja lapsiluku olisi täynnä. Mutta mies vaatikin suoralta kädeltä varaamaan ajan aborttiin ja mahdollisimman pian sittenkin. Abortti taas ei kuulu omaan moraalikäsitykseen millään tavalla, en voisi kuvitellakaan itselleni sitä tekeväni mistään vähäpätöisestä syystä.

Tuskin saataisiin edes sosiaalisia perusteita selitettyä, onhan molemmilla koulutus, työpaikat, omistusasunto ja vakaa tilanne elämässä.

Epätoivoisen keskusteluyrityksen jälkeen mies sanoi että keskeytetään nyt tämä kun hön ajatteli että vauva tulisi sitten parin kolmen vuoden päästä. Minä en taas todellakaan parin vuoden takia ala raskautta keskeyttämään.

Voi toki olla, ettei miehellä ollutkaan tarkoitusta hankkia lapsia minun kanssani. Tai sitten hän on vain paniikissa. Ja niin olen minäkin. Olen jo kerran jäänyt kahden lapsen kanssa yksin erottuani narsistisesta väkivaltaisesta suhteesta ja se itsessään oli jo niin kivulias prosessi kaikkineen huoltajuuskiistoineen, että mietin väkisin, että entäs sitten kolmen lapsen yksinhuoltajana...

Auttakaa!
 
vierailija
No älä nyt ainakaan tuon ”vauva tulisi sitten parin kolmen vuoden päästä” tee keskeytystä. Joko mies ei halua lapsia ollenkaan tai sitten sillä on joku toinen nainen kiikarissa. Mieti itse haluatko sinä pitää tämän lapsen. Uutta tilaisuutta ei välttämättä enää koskaan tule.
 

Yhteistyössä