Kolmas lapsi

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
Esikoinen oli 3,5-vuotias ja kakkonen 1,5 kun kolmas syntyi.

Hyvinhän se sujui alun nukkumattomuuden jälkeen. Ja pian sen jälkeen varsinkin sujuvasti. Ja toisilleen lapsista oli ja on yhä seuraa.

ihanaa kuulla :) entä miten olet saanut omaa aikaa, luettua kirjoja, käytyä jumpassa tms?? Kokemuksia muiltakin kiitos :)
Hyvin huonosti! :D Mutta parasta pienessä ikäerossa on se että pian ne kaikki ovat niin isoja että käyvät kerhossa tai muualla ja sit on edes vähän omaa aikaa. Muistan pitäneeni laatuaikana sitä, kun kaksi vanhimpaa olivat päiväkerhossa ja kuopus oli nukahtanut autoon ja itse nautin sen reilun tunnin uudesta aikakausilehdestä autossa lukien. -Tai sitten torkahdin itsekin toviksi.

"minä vain"
meillä 3 ton ikäistä eikä omaa aikaa ole kuin korkeintaan tunti viikossa.välillä saa olla jalat ristissä milloin kerkii edes pissillä käydä,Toki lapsetkin ovat erilaisia kuten aikuiset,-meillä muksut todella villejä,joka päivä sattuu ja tapahtuu!!!Toivottavasti sulla on osallistuva mies.. tekee tiukkaa vastata kaikkien tarpeisiin ihan käytännön tasolla kun kaikilla nälkä ja hätä jne aina samaan aikaan,ja ruuat lentää lattialle ja pyyhkimäänkin pitäis mennä ja kaikenaikaa imettää samalla vauvaa....

aaaapeeee
on osallistuva mies, kaksi edellistä lasta ei ole hänen mutta hoitaa silti kuin omiaan ja auttaa kaikessa <3 vapaa-aikaa toisaalta sitten tulee olemaan meillä jo siitäkin kun kaksi vanhempaa lasta lähtee sitten aina isänsä luokse joka toinen viikonloppu.

"Neea"
Sama edessä. Omaa aikaa en ees odota, sitä ei ole nytkään. Toivon että saisin edes joskus vähän nukkua ja että kaikki saisivat tarpeeksi syliä.... Ihanaa on kun vauva tulee, mutta eipä tullut ekana mieleen että ehdinkö kirjoja lukea :D

"minttu"
Meillä esikoinen oli 3v1kk ja keskimmäinen 1v5kk kun kolmonen syntyi. Ja nyt haaveissa on jo neljäskin :) Kolmas on siis nyt 6kk ja 1,5v ikäeroa toivotaan, yritystä ei siis vielä aloitettu. Vauvakuumetta ei ole mutta tykkään pienestä ikäerosta, on tosi kätevä. Ja helppoa, ainakin jos lapset on helppoja. Meillä lapset nukkuneet jo vauvoina hyvin. Vauvaa syöttäessä olen lukenut samalla tai katsonut tv:tä, siis isompien lasten päiväuniaikaan tai illalla. Isompien kanssa täytyy vaan muistaa viettää myös aikaa ja antaa huomiota.
Meillä kyllä mies hoitais iltaisin enemmänkin, mutta en ole vieläkään ollut kovin kauaa omissa jutuissa, lähinnä vaan pyörälenkeillä. En vaan raski :)

Meillä on nyt lapset 3v7kk, 1v10kk ja 7,5viikkoa. Kaks vanhinta on tosi menevää sorttia, vauva taas viihtyy parhaiten sylissä.. Niska/hartiat/selkä on kovilla. Onneksi mies auttaa paljon ja kaikki lapset nukkuu yöllä hyvin, vauvakin herää vain 0-2 kertaa syömään. Kiirettä pitää, mutta ei tää nyt hirveen raskasta ainaka oo :D iltasin on ns omaa aikaa, kun isommat rupeaa viimestään klo 20 nukkumaan...

aaaapeeee
aika nopeeta toimintaa, kun edelliset alle 3vuotiaita ja vielä eri äijän kanssa.. mieti nyt kahdesti..
hah :D haista sinä nyt paska. mun elämä on mun elämä, enkä kaivannut kommentteja mun ratkaisuistani. on sitä hullumpiakin kombinaatioita olemassa, esimerkiks että on neljä pientä lasta ja kaikki eri isille ja sitten odottaa viidettä joka on neljännenkin lapsen isä mutta ei ole enää hänen kanssa yhdessä vaan on raskausaikana löytäny jonkun uuden.
elä ja anna toisten elää!!

hehhe
hah :D haista sinä nyt paska. mun elämä on mun elämä, enkä kaivannut kommentteja mun ratkaisuistani. on sitä hullumpiakin kombinaatioita olemassa, esimerkiks että on neljä pientä lasta ja kaikki eri isille ja sitten odottaa viidettä joka on neljännenkin lapsen isä mutta ei ole enää hänen kanssa yhdessä vaan on raskausaikana löytäny jonkun uuden.
elä ja anna toisten elää!!
Kommenttejahan sä täällä nimenomaan kalastelit. Ei kannata tehdä aloituksia tänne, jos et kaikkien vastauksia kestä ;)

[QUOTE="minä vain";30257940]meillä 3 ton ikäistä eikä omaa aikaa ole kuin korkeintaan tunti viikossa.välillä saa olla jalat ristissä milloin kerkii edes pissillä käydä,Toki lapsetkin ovat erilaisia kuten aikuiset,-meillä muksut todella villejä,joka päivä sattuu ja tapahtuu!!!Toivottavasti sulla on osallistuva mies.. tekee tiukkaa vastata kaikkien tarpeisiin ihan käytännön tasolla kun kaikilla nälkä ja hätä jne aina samaan aikaan,ja ruuat lentää lattialle ja pyyhkimäänkin pitäis mennä ja kaikenaikaa imettää samalla vauvaa....[/QUOTE]

Mitä jos pistäisit arjen ja rutiinit ruotuun kerralla ja kunnolla? Jos ei edes pissalla kerkeä käydä niin ei hyvin sulla mene.

Ap, se vaatii varmaan eniten asennetta, että kyllä minä pärjään ja sitten kykyä järjestää asiat niin että moni asia on mahdollisimman helppoa ainakin alussa. Mies hoitamaan kaikkia lapsia, myös vauvaa alusta alkaen.

t: eräs, joka ei lakkaa ihailemasta ystävänsä tapaa hoitaa neljää alle kouluikäistä :)

Yhteistyössä