kolmas lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kahta ilman kolmatta!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kahta ilman kolmatta!

Vieras
Miehelläni ja minulla olisi toiveissa saada vielä yksi (kolmas) lapsi.. haluamme lasta kamalasti, mutta syy, miksi olen yrittänyt pitkittää raskaaksi tulemista, on , että viime synnytys oli aivan kamala. Meni luomuna alusta loppuun eikä keretty antaa mitään puudutteita ja ilokaasua en halunnut pahoinvoinnin takia. nyt siis ainut, painava syy, että tuleva mahdollinen raskaus ahdistaa, on synnytyspelko, jota en ole koskaan aiemmin potenut. Eka synnytys meni ongelmitta ja epiduraalilla, mutta tuo luomusynnytys oli vasten tahtoani ja jotain järkyttävää (tosin parantuminen synnytyksestä oli huippunopeaa).. voiko tästä päästä yli, kokemuksia muilla vastaavasta?

Mulla ekassa sain kaikki mahdolliset puudutteet, toka meni luomuna kun oli niin nopea ettei mitään ehditty antaa. Nyt ootan kolmatta rv40+4 ja toivon että saisin synnyttää luomuna, koin sen paremmaksi synnytykseksi kuin puudutteiden kanssa.

mulla oli kans tokan lapsen synnytys melko kivulias ja kun sitten aloin odottaa kolmatta, pelkäsin synnytystä jonkin verran tämän luomusynnytyksen takia. ajattelin kuitenkin, että kyllä se kolmaskin sieltä tulee ja vaikka se sattuisikin, se ei kestä kauan. halusin myös spinaalin ja sainkin sen. synnytyksessä puhuin kätilölle pelostani ja se auttoi paljon. synnytys meni ihanasti ja kammo lähti. minä ainakin koin, että uusi parempi synnytyskokemus poisti pelkoni.
tosin minulla ei silti ollut mikään aivan kauhea synnytyspelko...

Synnyttäminen on kai useimmilla enemmän tai vähemmän kamalaa... Joten eipä tuo harvinaista ole, jos ei siitä tykkää tai alkaa jopa pelätä. Helsingissä ainakin on ollut (? kaipa vieläkin) pelkopoliklinikka. Naapurin rouva meni sinne kun pelkäsi neljännen saamista huonojen synnytyskokemusten jälkeen. Oli tyytyväinen, neljäs meni hienosti.

Mua kans mietityttää tuo kolmannen hankkiminen. Vaikka synnytys meni hyvin, niin ponnistusvaiheen kivut olivat ihan kauheat. Ja kun synnytys kesti vain sen 4 ja puoli tuntia, niin oletan että seuraava olisi 2-3 tuntinen. Pelkään että kivut tulevat olemaan kahta kauheampia.. Mutta toisaalta oon yrittäny ajatella, että kyllä se sieltä tulee vaikka kovasti sattuiskin. Loppujen lopuksi tuo synnyttäminen kestää niin vähän aikaa, että eiköhän sen kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Synnyttäminen on kai useimmilla enemmän tai vähemmän kamalaa... Joten eipä tuo harvinaista ole, jos ei siitä tykkää tai alkaa jopa pelätä. Helsingissä ainakin on ollut (? kaipa vieläkin) pelkopoliklinikka. Naapurin rouva meni sinne kun pelkäsi neljännen saamista huonojen synnytyskokemusten jälkeen. Oli tyytyväinen, neljäs meni hienosti.

on toki. enkä ole toivomassa mitään kivutonta kokemusta. mutta rajansa kaikella.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei kai ne sektiota tee ellei oo "pakko"?

Pelkosektioita tehdään :) Joillakin niin hirveä pelko synnyttämiseen että vaatii sektion!

Näin. Minulla auttoi pelkopolilla käynti (neuvolasta lähete), jossa sain keskustella synnytyspelosta. Synnytys käynnistettiin ja sain spinaalin. Oli siis edellistä helpompi vaikka pelkäsin muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Mua kans mietityttää tuo kolmannen hankkiminen. Vaikka synnytys meni hyvin, niin ponnistusvaiheen kivut olivat ihan kauheat. Ja kun synnytys kesti vain sen 4 ja puoli tuntia, niin oletan että seuraava olisi 2-3 tuntinen. Pelkään että kivut tulevat olemaan kahta kauheampia.. Mutta toisaalta oon yrittäny ajatella, että kyllä se sieltä tulee vaikka kovasti sattuiskin. Loppujen lopuksi tuo synnyttäminen kestää niin vähän aikaa, että eiköhän sen kestä.

Mulla toisen lapsen synnytys kesti kaikkiaan 2tuntia, avautumisvaihetta siitä 1h40min. En ehtiny saada mitään ja olin ihan tajunnan rajamailla kivun takia. Nyt oottelen täällä kuumeisesti kolmosen synnytyksen alkamista (la. oli viikonloppuna) ja se mitä jännitän on, että ýmmärrän lähteä ajoissa sairaalaan ettei synny matkan varrelle...

Yhteistyössä