Kolmas lapsi -paras ajankohta??

  • Viestiketjun aloittaja ÄippäVaan
  • Ensimmäinen viesti
ÄippäVaan
Ihan haluaisin teiltä kysyä, että miten teidän mielestä olisi paras ajoittaa kolmas lapsi?

Hyviä ja huonoja puolia aina löytyy, mutta itseä nyt asia alkaa mietittytää kun asia alkaa olemaan ajankohtainen, kuopus on 1v3kk ja esikko 3,5v.

Tai siis, että aiemmin olin ajtellut, että vaikka kun nämä menevät kouluun, mutta nyt olen aatellut, että oisko kuitenkin koko 'sarja' kerralla, olis seuraa toisistaan, olis vauvajutut vielä tallessa ja muutenkin pikkulapsi-arki...

Mutta toisaalta, ei ois sit 3 pientä ja kerkeisi töihin tienaamaan rahaa välissä....

Mutta mutta, mikä siis ollut teille paras vaihtoehto? :)
 
Meillä esikko on 3v3kk ja kuopus 1v11kk. Me ollaan ajateltu että tossa parin-kolmen vuoden päästä alettais kolmosta yrittää.. Muuten tippuu äippärahan minimille eikä pääkään kestäisi jos ei töissä välillä olis.
 
Gluteus maximus
Meillä lapset 3v ja 1,5v ja ollaan ajateltu, että aikaisintaan kahden vuoden päästä jos enää siltä tuntuu. Halusin töihin ja olen erittäin tyytyväinen siihen päätökseen. Pari vuotta töissä ja sitten voi miettiä asiaa uudestaan.
 
migrantti
Jaa-a. Parhaasta ajankohdasta en tiedä, mutta meille tulee kolmas syksyllä. Silloin esikoinen on 3v 8 kk ja nuorempi 1v 6 kk. Ei ehkä paras ajankohta, mutta vauva kuume saa tekemään kummallisia asioita....
 
äiti täälläkin
Meillä oli vanhin vajaa kolmevuotias ja nuorempi 2 v, kun kolmonen syntyi. Menin heti tuon kakkosen syntymän jälkeen töihin ja jäin normisti äippälomalle kolmosesta. Tiuhaan tahtiinhan nuo syntyi, mutta hyvä niin. Nuorena jaksoi.
 
Meillä vanhin 3v9kk, keskimmäinen 1,5v ja kolmonen 2 viikkoa :) Musta lapsilla on just passelit ikäerot. Esikoinen on jo itsenäinen ja toimelias, ei paljon apua enää oikein missään tarvitse. Keskimmäinenkin jo syö itse, yrittää pukea ym ja on muutenkin ihan vauvasta asti ollut helppo ja tyytyväinen lapsi, joka ei oikein mistään mukise.
 
meillä
on 1 murkku, yks kohta 11 vee, 10 kk ikäinen ja neljäs tulee kesällä. kaksi sarjaa siis, ja passaa meille tosi hyvin. oli kertyny välissä kivasti rahaa, isomman auton ostoon esim. isommat hoitaa pienempiä, lapsenlikkarahoja varsinki isoin kaipaa. ei kai parasta ajoitusta voi ollakaan, elämä menee miten menee.
 
vieras
meillä esikoinen 4v ja nuorempi 7kk, ollaan myös mietitty, että tehdäänkö perään heti kolmas vai odotetaanko pari vuotta....toisaalta olen aina haaveillut isosta perheestä ja töihin meno ei houkuttele vaikka vakipaikka on odottamassa...
 
Meillä on lapset kutakuinkin kahden vuoden ikäerolla -00,-02 ja -04.

Esikoisella ja keskimmäisellä vajaa 2v ikäeroa ja kahdella nuoremalla vähän yli 2v.

Ja minusta se, että lapsilla on seuraa toisistaan on ollut iso arkea helpottava apu ja posittivinen asia lasten kannalta,

vaikka sitä on välillä kaiken tappelun ja toran keskellä vaikea uskoa. |O

Meille ei enää lapsia tule, mutta nyt jos pitäisi taas aloittaa alusta vauvarumba se tuntuisi tosi työläältä.

Kolme lasta kohtalaisen peräkkäin hoitui jollaintapaa "rutiinilla" vaikka toki se työlästä onkin.

Ja murrosikävaihe kauhistutta jo nyt. :ashamed:
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Meillä on lapset kutakuinkin kahden vuoden ikäerolla -00,-02 ja -04.

Esikoisella ja keskimmäisellä vajaa 2v ikäeroa ja kahdella nuoremalla vähän yli 2v.

Ja minusta se, että lapsilla on seuraa toisistaan on ollut iso arkea helpottava apu ja posittivinen asia lasten kannalta,

vaikka sitä on välillä kaiken tappelun ja toran keskellä vaikea uskoa. |O

Meille ei enää lapsia tule, mutta nyt jos pitäisi taas aloittaa alusta vauvarumba se tuntuisi tosi työläältä.

Kolme lasta kohtalaisen peräkkäin hoitui jollaintapaa "rutiinilla" vaikka toki se työlästä onkin.

Ja murrosikävaihe kauhistutta jo nyt. :ashamed:
Meillä on nyt tuo murrosikävaihe menossa noilla kolmella vanhemmalla. Voin lohduttaa, ettei tämä nyt niin kamalaa ole. Keskenään nahistelevat nuo kaksi vanhinta ja kolmannella on krooninen valitusaika kaikesta, mitä maa päällään kantaa. Onneksi nuo pienemmät tasapainottaa tilannetta.
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Meillä vanhin 3v9kk, keskimmäinen 1,5v ja kolmonen 2 viikkoa :) Musta lapsilla on just passelit ikäerot. Esikoinen on jo itsenäinen ja toimelias, ei paljon apua enää oikein missään tarvitse. Keskimmäinenkin jo syö itse, yrittää pukea ym ja on muutenkin ihan vauvasta asti ollut helppo ja tyytyväinen lapsi, joka ei oikein mistään mukise.
en muuten tähän takrtuis, mut meiän esikoinen on 6 v, ja toinen kohta 4, kolmatta ei vielä ole tulossa... mutta kun kirjoitit, että esikoinen on jo itsenäinen.. pienihän tuo vielä on.. ja kaipaa todella paljon äidin huomiota.. myös vielä vähän isompanakin... Mutta hyvä että te pärjäätte hyvin :)
 
mietin myös
Itse mietin tuota kans.. meillä poika on pian 4v ja tyttö puolivuotta..olenkin miettinyt pitäiskö se kolmas tehä nyt heti sitten putkeen..jotain 2 vuoden ikäerolla tai pikkasen alle..jos siis vain tulen vielä raskaaksi...

sitte ei olis kun 5v kuopuksella ja esikolla ikäeroa..voisivat vielä kaverata nekin..
 
vieras
Meidän kolmonen syntyi kun esikoinen aloitti koulun ja keskimmäinen oli silloin 5v. Oli hyvä ajankohta, ikäänkuin ois esikoista hoitanu, mut kokemusta oli jo rutkasti enemmän.

Ja nelonen syntyy nyt kun keskimmäinen aloittaa koulun ja vanhin on 9v...eli kaks sarjaa noita lapsia meillä siis on "isot" ja "pienet"
 

Yhteistyössä