Kolmas lapsi kolmannelle miehelle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä mitään ihmeellistä, elämä on semmosta. Lapsi on aina iloinen asia, oli sitten vaikka kymmenennelle miehelle jostain syystä. Kunhan äiti on vastuullinen kasvatustyössään.

Työkaverillani on neljä lasta kolmelle miehelle. Nykyisellä miehellään on kaksi lasta kahdelle eri naiselle..Eli melkoinen kuvio pyörittää kuka on kenenkin luona ja milloin :) Niiden joulusuunnitelmatkin oli kirjattu kalenteriin että muisti kuka lapsi haettiin ja mistä :D

Mut hirmu ihana kyläpaikka, kaikki on niin ilosia ja nauravaisia ihmisiä ja lämpimät välit "sisaruksilla"..

Eipä mitään ihmeellistä, elämä on semmosta. Lapsi on aina iloinen asia, oli sitten vaikka kymmenennelle miehelle jostain syystä. Kunhan äiti on vastuullinen kasvatustyössään.

Onko alati vaihtuvat isäpuolet lapselle iloinen asia? Äidin silmissä lapsi voi olla aina iloinen asia vaan mitäs jos äidin kähytös loukkaa lasta? Itse ainakin koin isäpuoliehdokaat aina ahdistavina. Okei, mun äidillä lapsia vaan kahden miehen kanssa. Mutta ennen kuin tuo "oikea isäpuoli" tuli kuvioon (jonka kanssa mun sisarrukset on tehnyt) niin oli se aika ällöä. Piti vaan tykätä jostain vento vieraasta tyypistä "koska se oli äidille tärkeä". Noita oli muutama enkä omalle lapselle soisi moista.

ilmeisesti tässä moni tarkoittaa ja osaa ajatella vain nuorehkoa ja nopeasti lapsia tekevää naista ? ja sen perusteella latoo mielikuvan ilmoille.
Mutta tämä(kään) asia ei ole niin yksoikonen.. esim. Mun äiti sai minut mun iskän kanssa parikymppisenä.Mun isä kuoli,kun oli pikkuinen. Äiti meni muutaman vuoden päästä naimisiin uuden miehen kanssa,sai lapsen. Tuli avioero.Vuosien päästä tapasi uuden miehen,saivat kaksi yhteistä lasta.Ja tuon miehen kanssa on äiti edelleen yksissä.

Näkemys ydinperheestä ainoana perhemallina on varsin suppea. Itselläni on kolme lasta, kolmelle eri isälle. Jälkikäteen ajateltuna kahden kohdalla olisin päässyt helpommalla käyttäen muumimuki-menetelmää, sillä isät eivät eroon muuttamisen jälkeen kyenneetkään asialliseen yhteydenpitoon. Kolmannen lapseni kohdalla en ole seurustellut, enkä vuosiin kahden ensimmäisen lapseni jälkeen joten mitään vaihtuvia isäpuolia lapsillani ei ole tai ole ollut.

Itsekään en ymmärrä sitä, jos lapsia pitää tehdä aina varta vasten uuden miehen kanssa. Helpoin olisi minullakin, jos lapsilla olisi ollut vain yksi isä, mutta en jaksanut sen ensimmäisen kanssa yhteiseloa yhden lapsen hankintaa pidempään. Minulla ei ole tarvetta olla jatkuvasti raskaana ja jos joskus parisuhteen aloittaisin, en näkisi mitään järkeä tehdä yhteistä lasta, minulla on jo tarpeeksi lapsia enkä haluaisi suhdetta kuormittaa vauva ja pikkulapsiajoilla.

Yhteistyössä