Kolleega kehui(?) rintojani

• Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiina"
Tänään olin kopiokoneen luona vaihtamassa paperiarkkia. Kolleega käveli ohi ja sihis. Sanoin, että mitä, niin kumartui kohti ja sanoi: "kivat tisut". Vastasin vaan, että: "aha".

Mietin pitäiskö maanantaina käydä sanomassa ko. tyypille, että jatkossa et sitten kommentoi ulkonäköäni millään tavalla. Helkkari, kun ketuttaa tuollaiset urpot.

"Jaana"
No kyllä mä antaisin palautetta. Mulla yks työkaveri katsoi mua hyvin tiiviisti päästä varpaisiin ja totesi, että oletpa hyvin toipunut synnytyksestä. Tästä on aikaa, joten en muista tarkkaan, miten vastasin, mutta tein sen varsin kipakkaan sävyyn ja jo loppui mulkoilut.

agaga
No jos sulla sitten on kivat tissit?! :D Ei kait tuollasesta pidä pultteja vetää? Eikö oo hyvä, ettei rumaksi haukkunut?

Ja ettei olisi ollut avonainen paita ;) Pakostihan miehet niitä sitten vilkuilee.

"Tiina"
[QUOTE="Vieras";23442124]Mies vai nainen joka kommentoi?[/QUOTE]

Mies. Tyyppinä sellainen hiljainen it-nörtti. Ei yleensa puhu mitään. Tuli muuten juuri mieleen, että olisikohan ollut juovuksissa töissä. Siis lähinnä siksi, että niin outo kommentti.

saunaillassa
Sain vastaavan kommentin naispuoliselta työkaverilta firman saunaillassa. Sinulla hyvännäköiset rinnat ja nännit myös..! Sanoin että imetyksen jäljet hieman näkyy; Vaihdoin puheenaihetta.

Huom harmaana
Ei tuollaista tarvitse sietää. Järkyttävän huonoa ja asiatonta käytöstä työkaverilta. Totea että jos ei tuollaiset puheet lopu, niin saat syytteen seksuaalisesta häirinnästä.

vai "tisut". herraisä sentään =X

TL
Ala-arvoista käytöstä häneltä. En sietäis moista. En tod. haluaisi että työpaikan IT-nörtit (saati muutakaan työkaverit / pomo) vie "tuttavallisuuden" tuolle asteelle. Ja lisäys: myöskään vapaa-aikana en halua tutustua miehiin, joilla mauttomat tavat.

Ainoa syy, miksi voisin kuvitella edes jossain määrin hyväksyväni (tai paremminkin ymmärtävinäni) moisen kommentin olisi se, että nainen olisi itse pukeutunut ihan liian avonaiseen paitaan ja kumartelisi kopiokoneella niin, että kaikki näkyy. Silloin nainen olisi itse mielestäni asiaton. Ja moinen kommentti olisi "piikki". Vrt. jos miehen persvako näkyy, niin joku voisi ohimennen kuiskata siitä jonkun "terävän huomion". Mautonta toki.

Viimeksi muokattu:
daisarimies
Tapahtumalle perustetulla Facebook-sivulla julistetaan teemapäivän viestiksi seuraavaa “Kaikenlaiset tissit on kivoja, siis arvostakaamme niitä ja sitä iloa mitä ne tuovat päiviimme. Tissejä on kiva katsella ja niillä on kiva leikkiä. Siispä 21.3. sanotaan se ääneen “hei, sulla on kivat tissit”.”

pomonainen
Kyseessä oli puhtaasti "seksuaalinen häirintä työpaikalla". Kannattaisi ilmoittaa asiasta esimiehelle, jonka tulee ottaa kyseinen henkilö vähintään puhutteluun. Itse olen ollut pomona myös IT alalla ja olen näitä puhutteluja pari joutunut tekemään.

Yhteistyössä