Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
No meillä oli aikas vaativa vauva-aika, koska lapsella oli paljon allergioita. Neuvola ei yllättäen ottanut tosissaan ja pari ekaa yksityistäkään ei osannut auttaa. Meillä helpotti oikeastaan ekan kerran vähän n. 5 kk kohdalla, kun lopetin imetyksen ja sitten löydettiin sopiva erityiskorvike. Lapsi oireili meillä mun imetysdieeteistä huolimatta
Mulla lähinnä katkeroitumista on neuvolaa kohtaan ja ehkä itseäni kohtaan. Jotenkin sitä syyllistää itseä, että olisi pitänyt aiemmin tajuta yms.
meillä aikalailla sama juttu, muuta en ole katkera itseäni vaan neuvolaa kohtaan, kun itse ehdotin siellä allergiaa, niin (nuori) lääkäri suunnilleen nauroi että ei se ole mahdollista. sitten kun aloin itkeä siellä, kun tiesin että joku vauvalla on vikana kun se vaan itkee aivan koko ajan, niin eivät tehneet mitään vauvan itkun selvittämiseksi vaan sen sijaan tekivät mulle masennustestin. jäimme aivan yksin asian kanssa ja ehdimme jo pelätä vaikka mitä sairautta kunnes menimme yksityiselle.
olen myös tavallaan katkera siitä miten paljon helpommalla monet muut pääsevät, vaikken todellakaan toivo kenellekään samaa. mutta nyt kun meillä on uusi vauva ja kaikki paljon helpompaa, niin olen päässyt katkeruudesta yli. tosin edelleen kaivelee muutaman kaverin ja sukulaisen asenne, että muka liioittelimme asiaa (siis kun itkun syy ei vielä ollut selvinnyt). tuli sellaista kommenttia, että: "ettekö te tienneet että vauvat itkee?" ym. yhtä fiksua, mistä olen edelleen loukkaantunut.