Kolarointi parkkipaikalla

• Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
Mä en nyt siis tiedä kumman vika eilinen kolari parkkipaikalla oli mutta homma meni näin ja toivon vastauksia:

Ajoin aidatulle parkkipaikkalle etsiessäni tiettyä osoitetta noh päästyäni aidan sisäpuolelle huomasin ettei ole oikea paikka ja katsoin peileistä ettei ketään ole ja lähdin peruuttamaan. Kas kummaa vaikka kuinka peileistä katsoin ja peruutin niin kolahti. Keskelle parkkipaikan ajo tietä oli vedetty auto miltein poikittain.

No asiaa selviteltiin siinä ja hän vielä ilmoitti että näki tulostani mutta ei älynnyt tehdä mitään(eli olla oikealla kaistalla missä kuuluisi). Olenko minä nyt maksaja tiedän että peruuttaessa yleensä vika on minun mutta eikai siellä parkkipaikallakaan voi seisoskella missä sattuu tai saatika vaan odottaa että nyt tömähtää.

Vakuutukset ovat tietenkin sitä varten en sitä sure mutta tuntuu hölmöltä kun en todellakaan tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin, Katsoin peilestä ja pyörin kuin puolukka hanurissa. Tämä kolari ei olisi tapahtunut jos törmäämäni auto olisi ollut kuten normaalisti minun takanani "jonottamassa" paikkaa.

"vieras"
Aika olennainen kysymys on liikkuiko toinen auto. Jos toinen oli paikoillaan ja sinä peruutat päin, niin syy lienee sinun. Huolimatta siitä miten älyttömässä paikassa toinen auto oli. Tuskin toinen autoilijakaan hankkiutui eteesi niin että törmäisit siihen väistämättä.

"höh"
Näin munkin ensireaktio oli. Enkä rahan takia todella asiaa mieti mutta kotona miehen kanssa ruvettiin kuvin perusteella jotka siellä otin niin miettimään asiaa. Ja tuntui kummastakin kummalliselta että miten toinen auto oli siellä sekä ei edes tööttää niin kuin hän sanoi huomanneensa minut. Musta tuntuu että tämä autoila on tullut aika reipasta vauhtia pihaan ja siinä kolahtanut koska olisin hänet nähnyt peileistä jos siellä olisi ollut.

"höh"
Vieras: en voi olla varma koska kun peruuttamaan lähdin noin 20 m matkan katsoin kaikki peilit ja sen jälkeen kun näin ettei siellä ole ketään katsoin kuskin puoleista peiliä (juuri kun tömähti)jotta näen ettei toisesta suunnasta tule ketään(parkkipaikka siis aidattu mutta ympäri ajetaan.

"höh"
Mielstäni autolla ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin olla liiketeessä ja läjähtää juuri ajamalla taakseni kun olen peruuttanut koska olisinhan minä nähnyt kyseisen auton peilistäni.

meillä näin
mitä väliä vaikka olisikin tullut täysillä taaksesi (miten et kuullut)
mutta sä peruutit niin voi voi..

Meilläpäin on ihan tapana kauppojen parkkipaikoilla ajaa hiljaa auto toisen taakse jos näet peruutusvalojen toisella palavan,
ja pysähtyä siihen kunnes parkkiruudusta peruuttava ajaakin sitten päin.

"höh"
Meillä näin: voihan sen toki noinkin ajatella että voi voi tässähän voi sitten toki lähteä parkkipaikoille kaahailemaan ja odottaa osumaa ja sanoa toiselle siitte voi voi sä maksat ja pianhan sitte saa uuden auton tuolla periaatteella.

Ei tulisi itselle pieneen mieleenkää ajaa parkkipaikkalle mahdollisesti kovaa vauhtia ja odottaa osumaa kuten toinen osapuoli sanoikin näin mutta en älynnyt tehdä mitään.

plm
Uskon että olet syyllinen vaikka kuulostaa älyttömältä.
Mutta voihan toista autoa varmaan "syyttää" jostain liikennerikkomuksesta. Ihan omalla kaistalla kuuluisi pysytellä.

[QUOTE="vieras";24797756]Usein ehkä muttei aina. Kyllä joku voi lykätä autonsa niin peruuttajan eteen, ettei vika ole pelkästään peruuttajassa.[/QUOTE]
poliisit sanoivat taannoin kun mieheni peruutti auton eteen(vasta puoli kääntyi kadulta parkkipaikalle ja auton etukulma osu meijän auton takakulmaan, enemmän kylen puolelle) ett käytännössä se aina on peruuttajan vika..

Yhteistyössä