Kolarin jälkeen sijaisauto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukku

Vieras
Olisiko jollain tietoa, et miten tuo asia menee, kolarissa olin ja syytön osapuoli. Saako sijaisauton oman auton korjauksen ajaksi ns. aina puoli-ilmakseksi eli syyllisen vakuutus maksaa siitä melkein koko kulun vai pitääkö sille olla peruste esim. työmatkat, että autoa saa?

En minakaan saanut vastapuolen vakuutuksen piikkiin. Minulla ei ollut patevaa syyta auton kayttoon. Tyomatkalle en tarvinnut autoa. Lapsia ei ole kuulemma pakko vieda harrastuksiin ja kauppakaynteihin taksikyyti(sen olisivat maksaneet).Omaan piikkiin otin Herzilta sitten auton kayttooni.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukku:
Olisiko jollain tietoa, et miten tuo asia menee, kolarissa olin ja syytön osapuoli. Saako sijaisauton oman auton korjauksen ajaksi ns. aina puoli-ilmakseksi eli syyllisen vakuutus maksaa siitä melkein koko kulun vai pitääkö sille olla peruste esim. työmatkat, että autoa saa?

Pitää olla näyttää ettei esim työmatkaa voi kulkea julkisilla, niin sitten saa auton tilalle muuten ei.
Meillä vastaava tilanne jokin aika sitten ja ei saatu auto siläl mies "pääsee" pyörällä 10 km työmatkan. Lisäksi koska auto miehen nimissä ja minä olisin tarvinut autoa ei saatu. Sanottiin vain että kävelä kauppaan ja neuvolaan (6km). Olin siis viimeisilläni,.

No just, on se sit hemmetti, kun autoa tarvitsen, että lasten kanssa pääsen päivisin kotoa jonnekin ja ei oo mun vikani, ettei oma auto oo käytössä, ni miten se voi mennä noin...? Aivan kuin ei auto olis muuten välttämätön kuin työmatkoilla.

No just, on se sit hemmetti, kun autoa tarvitsen, että lasten kanssa pääsen päivisin kotoa jonnekin ja ei oo mun vikani, ettei oma auto oo käytössä, ni miten se voi mennä noin...? Aivan kuin ei auto olis muuten välttämätön kuin työmatkoilla.

Noin se vaan menee.

Ei saatu mekään syyllisen vakuutuksesta, kun itse oli silloin hoitovapaalla ja miehen työmatka 0,5 km. Onneks oli omassa autossa niin hyvät vakuutukset, että sen piikkiin saatiin sijaisauto.

Mä sain kun perustelin työmatkaa ja matkalla tiputettavia lapsia, työmatka ei oo kuin 15 km mutta linja-autolla pysähtyisin matkalla kerran ja sitten vaihto. Lähtö kotoota olisi klo 6.00 ja töissä olisin kahdeksalta + se että linja-autolla en ehtisi välttämättä hakemaan lapsia ennen viittä. Miehellä on reissutyö

Alkuperäinen kirjoittaja Anuhe:
Ei saatu mekään syyllisen vakuutuksesta, kun itse oli silloin hoitovapaalla ja miehen työmatka 0,5 km. Onneks oli omassa autossa niin hyvät vakuutukset, että sen piikkiin saatiin sijaisauto.

Millainen vakuutus omassa autossa pitää olla, että saisi omasta vakuutuksesta sijaisauton?

Kai se on kiinni siitä missä firmassa vakuutukset on.
Mulla on kans menossa auto korjaamoon ja olin se syytön osapuoli. Syyllisen vakuutusyhtiöstä (Tapiola) soittivat ja sanoivat, että saan korjausajaksi joko auton käyttöön, tai rahallisen korvauksen seisontapäiviltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Anuhe:

Millainen vakuutus omassa autossa pitää olla, että saisi omasta vakuutuksesta sijaisauton?
Se vakuutuksen "osa" on nimeltään Jatkuvuusturva. Meillä siis If:n FordVakuutus, jossa on kaikki mahdolliset. Ja onneksi tuo oli myös ilman omavastuuta.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kai se on kiinni siitä missä firmassa vakuutukset on.
Mulla on kans menossa auto korjaamoon ja olin se syytön osapuoli. Syyllisen vakuutusyhtiöstä (Tapiola) soittivat ja sanoivat, että saan korjausajaksi joko auton käyttöön, tai rahallisen korvauksen seisontapäiviltä.

Kysyttiinkö mitään, että tarvitsetko työssäsi sitä autoa?

Yhteistyössä